מרצדס-מייבאך EQS החשמלי. כל הפאר והעוצמה בקרוסאובר אחד
הקרוסאובר החשמלי מרצדס-מייבאך EQS 680 מגלם את כל הפאר והעוצמה של קו מרצדס-מייבאך. מערכת ההנעה החשמלית מפיקה 658 כ"ס, לעומת 544 כ"ס במקרה של EQS SUV הרגיל, ומ-0 ל-100 קמ"ש המייבאך מאיץ תוך 4,4 שניות, במקום 4,6. הגרסה החזקה והיקרה ביותר של EQS SUV קיבלה צבע מרכב דו-גוני וסמלי Maybach על הקורות האחוריות. הבכורה התקיימה באפריל 2023 בתערוכת הרכב בשנחאי; הייצור של הדגם החדש יתבצע באותו המפעל בארה"ב בו מיוצרים ה-EQE וה-EQS. השיווק יחל לפני סוף 2023.
טרם פורסמו, אבל באירופה, ככל הנראה, תג המחיר יעלה על 200 אלף יורו.
עיצוב חיצוני
מבחינה חיצונית, מרצדס-מייבאך EQS החדש אינו שונה מאוד ממרצדס EQS SUV ה"פשוט": אמנם יש אופצית מרכב דו-גווני, אך היא מוצעת רק בתוספת תשלום, הפאנל בחרטום המדמה את הגריל קיבל עיצוב פנימי שונה, המרכב מעוטר בפרטי כרום, כולל שולי האלמנטים בפגוש הקדמי עם סמלי מייבאך. כבר בגרסה הבסיסית המייבאך מגיע עם גלגלי R21 או R22 ופנסי מטריקס Digital Light. בסיס הגלגלים (3,210 מ"מ) ואורך המרכב (5,125 מ"מ) זהים ל-EQS SUV ללא הקידומת היוקרתית.
חלל פנימי
תא הנוסעים מרופד בעור נאפה טבעי ומכיל אלמנטי פורניר באיכות גבוהה – מייבאך בחרו לא לתמוך במגמת המעבר לחומרים ממוחזרים. תאורת אווירה, המורכבת מ-253 לדים, מציעה 64 גוונים ושליטה אישית. הפאנל הקדמי MBUX Hyperscreen עם מסך בגודל כולל של "56 כלול כברירת מחדל, אך הגרפיקה שונתה: הופיעו מצבי תצוגה Discreet, Sporty ו-Maybach. מפרט האבזור הבסיסי כולל מערכת שמע Burmester בת 15 רמקולים.
המושבים האחוריים הנפרדים הוזזו לאחור (בהשוואה ל-EQS SUV הרגיל), הם מתכווננים לכל הכיוונים האפשריים ומצוידים בחימום (כולל אזור הצוואר והכתפיים), אוורור ועיסוי. כאופציה, לנוסעי השורה השנייה מציעים מסכים בגודל "11,6, שולחנות מתקפלים ומיני מקרר מובנה. נפח תא המטען קטן יותר בהשוואה לקרוסאובר הסטנדרטי: 440 ליטר לעומת 645.
מערכת הנעה
האבזור הסטנדרטי של מרצדס-מייבאך EQS שנת 2023 כולל מתלי אוויר (ניתן להגביה את המרכב ב-35 מ"מ) ומערכת היגוי כפול (הגלגלים האחוריים פונים בזווית של עד 4,5 מעלות). בתוספת תשלום ניתן להגדיל את זווית הפנייה ל-10 מעלות, מה שיפחית את קוטר הסיבוב בכמעט מטר – מ-11,9 ל-11 מ'.
מרצדס-מייבאך EQS 680 SUV מצויד במערכת הנעה דו-מנועית המפיקה 658 כ"ס ו-950Nm. ההנעה היא כפולה, אך המודול הקדמי מצויד במצמד המנתק את המנוע מהגלגלים: במצבי נהיגה בינעירונית הקרוסאובר עובר למצב הנעה אחורית. ישנה מערכת לבחירת מצבי נהיגה: Maybach הראשי, Eco הידידותי לסביבה, Sport הספורטיבי, Offroad לשטח ו-Individual המאפשר לנהג לבחור את ההגדרות שיתאימו לסגנון הנהיגה האישי שלו. המנועים החשמליים ניזונים מסוללה בקיבולת של 107,8 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה של כ-600 ק"מ. ישנם מטענים AC (בהספק 22 קילוואט) ו-DC (בהספק 200 קילוואט). זמן האצה ל-100 קמ"ש הוא 4,4 שניות לעומת 4,6 עבור גרסת EQS 580 SUV. המהירות המרבית היא 210 קמ"ש.