פורשה מקאן החשמלי יושק בשנת 2024: תא הנוסעים כבר נחשף
הדור השני של פורשה מקאן יושק ב-2024. דגם הבנזין יוחלף בקרוסאובר חשמלי לגמרי המבוסס על מערכת 800 וולט. יחידת הכוח הדו-מנועית תפיק מעל 600 כ"ס ו-1000Nm! החברה חושפת אט-אט את הדגם החדש: התמונות של תא הנוסעים כבר פורסמו.
פורשה מקאן הופיע בסוף שנת 2013. הקרוסאובר קיבל שם מאיים שמקורו במילה האינדונזית "מאצ'אן", שפירושה "נמר". הדגם עודכן מספר פעמים, מתיחת הפנים האחרונה בשנת 2021 נועדה להאריך את חיי דור הבנזין הנוכחי עד להחלפתו ברכב חשמלי חדש לחלוטין. שחרורו של הדור השני כבר נדחה מספר פעמים, בעיקר עקב בעיות עם התוכנה.
אבל בסוף 2023 צץ מידע מעודד: פורשה מקאן החשמלי יופיע במחצית הראשונה של 2024, והמסירות ללקוחות הראשונים מתוכננים לספטמבר. המקאן החשמלי ייווצר באותו המפעל בלייפציג בו מיוצר דגם הבנזין הנוכחי, שיישאר בהיצע עד 2026 ויימכר במקביל לדגם החדש.
על אף שהחשיפה הרשמית של גרסת הייצור טרם התקיימה, תמונות של פורשה מקאן 2024 כמעט ללא הסוואה פורסמו באינטרנט עוד מזמן, מה שמאפשר כבר להעריך את המראה של הקרוסאובר העתידי, שימשיך להישען על שפת העיצוב המוכרת.
על העיצוב החדש כבר כתבנו בפירוט, אז רק כמה מילים עליו: אופנת הפנסים הדו-מפלסיים התפשטה גם לקרוסאובר החדש, מראות הצד מעוצבות בצורת "אוזניים" אובליות קטנות ומבחינת הפרופורציות הדגם הקומפקטי יתקרב לגרסת הקופה של פורשה קאיין הגבוה ממנו בדרגה.
תא הנוסעים של המקאן העתידי מבוסס על אותה ארכיטקטורת Porsche Driver Experience שהופיעה לאחרונה בקאיין ובפאנמרה. הותקן לוח מחוונים דיגיטלי מעוקל בגודל "12,6. התצוגה העילית עם זווית צפייה רחבה ותמיכה במציאות רבודה מסוגלת להציג מגוון עצות אינטראקטיביות: חיצים המציינים את כיוון הפנייה או קטעים אדומים המסמנים מרחק מסוכן לרכב מלפנים.
במרכז הפאנל הקדמי נמצא מסך המולטימדיה הראשי בגודל "10,9: יש תמיכה ב-Apple CarPlay וAndroid Auto, מפות מובנות של גוגל או אפל ואפשרות עדכון OTA.
לנוסע הקדמי יכול להיות מסך נפרד משלו בגודל דומה שנותן גישה לפונקציות מסוימות, והכי חשוב, מאפשר לצפות בסרטונים ולגלוש ברשתות חברתיות תוך כדי תנועה. אפשר להוריד משחקים מחנות האפליקציות Porsche App Centre. הכל הודות למעטפת התוכנה על בסיס אנדרואיד.
ישנו מידע גם לגבי מערכת ההנעה של מקאן 2024. הקרוסאובר החשמלי מבוסס על פלטפורמת PPE (Premium Platform Electric) בעלת מערכת 800 וולט, שתאפשר לבצע טעינה דרך מטען DC בהספק עד 270 קילוואט. הגרסה הבכירה עם הנעה כפולה תצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים ביחד 612 כ"ס ו-1000Nm ובסוללת CATL בקיבולת 100 קוט"ש. האצה ל-100 קמ"ש תיקח 3,6 שניות.
בנוסף לכך, הקרוסאובר יקבל מתלי אוויר עם טווח כיוון מרווח גחון של 70 מ"מ ומערכת היגוי כפול: הגלגלים האחוריים יוכלו לפנות בזווית של עד 5 מעלות. חלוקת המשקל הסטטית בין הסרנים היא 48:52 לטובת הסרן האחורי.
ובזמן שאנו ממתינים למקאן החשמלי החדש, תוכלו לעיין בהצעות למכירה של גרסת הבנזין הנוכחית בישראל.