קרוסאובר פורשה מקאן. דור 1 מתיחת פנים (2021)
פורשה מקאן – קרוסאובר בינוני הנמצא בייצור משנת 2014. היקף המכירות של הדור הראשון לדגם כבר עלה על 600 אלף יחידות, בעוד שלשוק הגדול ביותר הפכה סין. מתיחת פנים הראשונה של הרכב התקיימה ב- 2018, ונדמה כי הגיע כבר הזמן לדור השני, אך לא. וזאת מכיוון שמקאן הבא יהפוך לחשמלי ויכנס לייצור ב- 2023. זה כבר הוחלט. ובינתיים לאור יצא עדכון חדש של שנת 2021. לאחר מתיחת הפנים הקרוסאובר השתנה חזותית ונהיה עוצמתי יותר. הקרוסאובר המעודכן מוצע בגרסאות S, GTS, ו- GTS עם חבילת GTS Sport. עליהן נדבר בסקירה שלנו. השקת מקאן החדש צפויה ברבעון האחרון של 2021. ואנו מקווים לפגוש אותו בקרוב בשוק הישראלי.
מקאן – לא הדגם הראשון שקופץ לראש בעת הזכרת פורשה. קרוב לוודאי תזכרו ישר ב- 911, 718, קאיימן ובוקסטר, ותחשבו על קאיין או פנמרה. מקאן יהיה האחרון שיעלה על הדעת. אולם לו חשיבות גדולה, הרי עבור 80% מהרוכשים הוא הפך לרכב הראשון מבית המותג פורשה. נכון להיום לישראל מיובא מקאן בדגם שנת 2018. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע טורבו 2 ליטר בהספק 252 כ"ס, בעל תאוצת 0-100 קמ"ש תוך 6,7 שניות ומהירות מרבית של 227 קמ"ש. קיים גם מקאן S: מנוע 3 ליטר TFSI עם שני מגדשי טורבו בהספק 354 כ"ס, תאוצה ל- 100 קמ"ש – 5,1 שניות, מהירות מרבית – 254 קמ"ש. מקאן GTS הבכיר מצויד במנוע 2,9 ליטר בי-טורבו V6 בהספק 380 כ"ס. תאוצת 0-100 קמ"ש – 4,9 שניות, מהירות מרבית – 261 קמ"ש.
מבחוץ
פורשה מקאן החדש זכה לפגושים חדשים: הקדמי כמעט זהה לזה של גרסת Turbo הבכירה הקודמת, ואצל גרסת GTS קטעו האמצעי צבוע במלואו בשחור. הפגוש האחורי – בעל פסאודו-אגזוזים גדולים ושחורים. לגלגלים כעת קוטר בין 19 (באבזור הבסיסי) עד 21 אינץ'. לאחר העדכון בחלק הקדמי כעת מותקנת תוספת בצבע המרכב. הופיעו גוונים חדשים בפלטת הצבעים שגם ככה לא הייתה צנועה (14 גוונים, לא כולל הפלטה הנפרדת Porsche Exclusive Manufaktur): נוספו Papaya Metallic ו- Gentian Blue Metallic, ובנוסף Python Green עבור מקאן GTS עם חבילת GTS Sport. פנסי LED האדפטיביים בעלי מערכת תאורה דינאמית Porsche Dynamic Light System (PDLS) ומראות צד Sport Design נכנסנו לרמת גימור הבסיסית.
מבפנים
בתא הנוסעים של פורשה מקאן 2021/2022 התקינו קונסולה מרכזית חדשה בעלת כפתורי מגע במקום אנלוגיים, מסך מגע 10,9 אינץ' של מערכת המולטימדיה Porsche Communication Management ומוט הילוכים מקוצר. ההגה החדש – כמעט זהה לזה של פורשה 911 המודרני. שעון אנלוגי בחלק העליון של הפאנל הקדמי הפך לברירת מחדל. הורחב מבחר אפשרויות הגימור ודגשי צבע קונטרסטיים.
מנועים ושאסי
כל השינויים העיקריים חלו מתחת למכסה המנוע. פורשה מקאן החדש נהיה בבירור כוחני יותר. הגרסאות:
- הגרסה הבסיסית: מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 265 כ"ס. תאוצה עד 100 קמ"ש – 6,2 שניות. מהירות מרבית – 232 קמ"ש.
- Macan S: מנוע טורבו 2,9 ליטר V6 בהספק 380 כ"ס. תאוצת 0-100 קמ"ש – 4,6 שניות, מהירות מרבית – 259 קמ"ש.
- Macan GTS: הגרסה הבכירה זכתה למנוע 2,9 ליטר טורבו V6 בהספק 440 כ"ס. את נקודת ה- 100 קמ"ש גרסה זו משיגה תוך 4,3 שניות. מהירות מרבית – 272 קמ"ש. בתור אופציה עבור GTS מוצעת חבילת GTS Sport Package אשר כוללת גלגלי 21 אינץ', חבילת Sport Chrono, דיפרנציאל PTV Plus אחורי בשליטה אלקטרונית, גימור קרבון בתא הנוסעים ומושבי ספורט.
לכל המנועים משודכת תיבת 7 הילוכים דו-מצמדית עם הנעה כפולה. יתר על כן, הקרוסאובר צויד בבולמי זעזועים אדפטיביים משוכללים (אופציה עבור מקאן הסטנדרטי וברירת מחדל עבור S ו- GTS). השאסי עבר כוונון מחדש למען "תגובה אופטימלית לתנאי הכביש ופידבק טוב יותר דרך ההגה". גרסת GTS ברמת גימור הבסיסית קיבלה מתלי אוויר ספורטיביים עם הנמכת מרכב ב- 10 מ"מ (בעבר זו הייתה אופציה), שנהיו ב- 10% נוקשים יותר בסרן הקדמי וב- 15% באחורי.