בשנת 2024 רנו תשיק את 5 E-Tech החשמלית החדשה. הסופרמיני במחיר של 20-25 אלף יורו אמורה להפוך לאחת המכוניות החשמליות הזולות ביותר בשוק האירופי. וכרגע אנחנו יכולים להעריך איך היא תיראה: הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO) כבר פרסם את תמונות הפטנט.
רנו 5 E-Tech: איך ייראה הרכב החשמלי הזול מבית רנו
AUTOBOOM

רנו 5 E-Tech: איך ייראה הרכב החשמלי הזול מבית רנו

רנו 5 E-Tech: איך ייראה הרכב החשמלי הזול מבית רנו

בשנת 2024 רנו תשיק את 5 E-Tech החשמלית החדשה. הסופרמיני במחיר של 20-25 אלף יורו אמורה להפוך לאחת המכוניות החשמליות הזולות ביותר בשוק האירופי. וכרגע אנחנו יכולים להעריך איך היא תיראה: הארגון העולמי לקניין רוחני (WIPO) כבר פרסם את תמונות הפטנט.

הפרמיירה הרשמית של רנו 5 E-Tech תתקיים ב-26 בפברואר 2024 בתערוכת הרכב בז'נבה

מועדים
רנו 5 שנת 1972, דור 1.

ראשית, נזכיר שלחברה הצרפתית כבר היה דגם בשם רנו 5 בין השנים 1972 – 2002. המיני עם הנעה קדמית בתצורת 3 או 5 דלתות הפכה למכונית הנמכרת ביותר בצרפת עם היקף מכירות מעל 5 מיליון יחידות.

רנו 5 E-Tech החשמלי החדש אמנם מבוסס על רב המכר ההיסטורי, אבל שואל הרבה מרנו 5 הקונספטואלי שהוצג בשנת 2021: שני הדגמים חולקים את הפרופורציות והצורות הכלליות. בין הבדלים: לדגם הייצור העתידי יש כונסי אוויר נוספים בפגוש הקדמי, צורת הפנסים היא פשוטה יותר וקשתות הגלגלים אינן כה בולטות כמו אלו של הקונספט. אבל התאורה – לד מלאה.

ידיות הדלתות הקדמיות השקועות הוחלפו במסורתיות, הידיות האחוריות המוסוות עשויות מפלסטיק חסר צבע פרקטי במקום הזכוכית המבריקה השחורה של הקונספט. עם זאת, מראות הצד הוגדלו והעיטור האדום מעל הדלתות נשמר. ככל הנראה, אורכה של ההאצ'בק החשמלית החדשה יהיה פחות מארבעה מטרים.

רנו 5 E-Tech מבוססת על פלטפורמת CMF-BEV עם מנוע חשמלי בסרן הקדמי. הפלטפורמה מאוחדת ב-70% עם ה-CMF-B המוכרת, המשמשת כבסיס לדגמים קומפקטיים אחרים של רנו ודאצ'יה. איחוד כזה הכרחי כדי לשמור את מחירה של המכונית החשמלית בגבולות הסביר.

הסופרמיני החשמלית תוצע בשתי גרסאות עם קיבולת סוללה שונה: 40 או 52 קוט"ש. כבר ידוע שהסוללה הגדולה יותר תספק קרוב ל-400 ק"מ של טווח נסיעה בין טעינות, לפי WLTP. שאר הפרטים ייחשפו בפברואר 2024.

האם לדעתכם רנו תצליח לשמור את המחיר בטווח ה-20-25 אלף יורו?
30 קולות