טויוטה עדכנה את פרואייס ופרואייס סיטי והשיקה את גרסת הפרואייס מקס החדשה
בנובמבר 2023 הציגה החטיבה האירופית של טויוטה את הקו המעודכן והמורחב של רכבים מסחריים קלים. המסחריות והמיניוואנים פרואייס ופרואייס סיטי זכו לעיצוב מעודכן ולטווח נסיעה משופר בגרסאות החשמליות. לקו הצטרף הוואן הגדול להובלת נוסעים ומטען פרואייס מקס, שהוא רק חשמלי לעת עתה.
כל הוואנים המעודכנים של טויוטה, כולל פרואייס מקס החדש, יושקו באירופה בתחילת 2024. עד אז המחירים לא ייחשפו
ראוי לציין כי קבוצת סטלנטיס משתפת פעולה עם טויוטה בגזרת ה-LCV כבר זמן ארוך ובהצלחה. סדרת הפרואייס הושאלה במלואה מסטלנטיס עם כמות מינימלית של שינויים. לפיכך, הדגמים הקומפקטיים יותר פרואייס ופרואייס סיטי "מעתיקים" את הדגמים המקבילים תחת המותגים פיג'ו וסיטרואן: פרואייס הוא "שיבוט" של הדור השני של סיטרואן ג'אמפי, פרואייס סיטי מבוסס על הדור השלישי של סיטרואן ברלינגו. לכן, זה היה רק עניין של זמן עד שטויוטה תוציא מסחרית גדולה המבוססת על דגם דומה מאת סטלנטיס. פרואייס מקס החדש מסמן את הרחבת שיתוף הפעולה בין התאגידים היפני והאירופי.
טויוטה פרואייס מקס
הפרמיירה של הוואן היפני מתוזמנת למתיחת הפנים והמודרניזציה של כל "קרובי המשפחה" מקו המסחריות של סטלנטיס ושאר ה-LCV מבית טויוטה.
כבר במבט ראשון ברור שהוואן היפני הגדול החדש הוא וריאציה נוספת של הרכב הצרפתי-איטלקי פיאט דוקאטו. טויוטה פרואייס מקס שונה מדגם המקור רק בסמלים ובחלקי הפלסטיק בחזית.
פיאט דוקאטו הוא הדגם הוותיק ביותר של סטלנטיס בקו ה-LCV ונהנה מהצלחה מסחרית גדולה בשוק. מיוצר מאז 1981. כיום רלוונטי הדור השלישי שיצא בשנת 2006 ועבר עדכון ב-2014. ההצגה הרשמית של גרסת 2023 המעודכנת עדיין לא התקיימה
טויוטה פרואייס מקס 2024 החדש מוצע עם שני בסיסי גלגלים ושלוש אפשרויות אורך וגובה. הקיבולת המרבית של הדגם היא 17 קוב. בנוסף, מוצעת גרסת שלדה "ערומה" עם תצורות קבינה שונות (1 או 2 שורות) וציוד שונה. מובהר כי חבילת מערכות העזר האלקטרוניות תהיה הטובה ביותר או בין הטובות בקטגוריה. מותקנת מערכת מולטימדיה של הדור האחרון.
עד כה, נחשפה רק הגרסה החשמלית: היא מצוידת בסוללת בקיבולת 110 קוט"ש המספקת עד 420 ק"מ של טווח בין טעינות (לפי שיטת WLTP). באמצעות מטען מהיר בהספק 150 קילוואט, מילוי הסוללה ל-80% יקח פחות משעה.
טויוטה פרואייס ופרואייס סיטי
המודרניזציה של טויוטה פרואייס ופרואייס סיטי בוצעה לפי אותו המתכון של פיג'ו וסיטרואן. הדגמים היפנים שונים מהאירופאים רק בפגושים ובסמלי המותג. פרטים אחרים לא השתנו, הם למעשה זהים לרכבים הצרפתיים. קיבולת המטען היא 4,4 קוב (פרואייס סיטי) ו-6,6 קוב (פרואייס). שיפורים דומים בוצעו בגרסאות הנוסעים עם התוספת Verso.
מאחר והדגש באירופה הוא כעת אך ורק על גרסאות חשמליות, טויוטה שומרת על שתיקה לגבי גרסאות עם מנועי בעירה פנימית. בדומה לדגמים האירופאים, הוואנים של טויוטה זכו לתוספת טווח נסיעה: פרואייס הגדילה את טווח הנסיעה בין טעינות ל-350 ק"מ (תוספת של 20 ק"מ), וטווח הנסיעה של פרואייס סיטי גדל ל-330 ק"מ (תוספת של 50 ק"מ).
הרחבת היצע ה-LCV תאפשר לטויוטה להגדיל משמעותית את היקף המכירות בפלח המסחרי של השוק האירופי. לתאגיד סטלנטיס יש מטרה שאפתנית יותר – לעקוף את פורד, שהיא כיום המובילה בעולם מבחינת היקף המכירות בפלח ה-LCV
כאן אפשר לראות את כל הגרסאות של טויוטה פרואייס ופרואייס סיטי שנמכרות היום בישראל.