פיאט. תחיית האגדה: ב-4 ביולי 2023 יוצג הקרוסאובר 600.
האיטלקים החליטו להחיות אגדה נוספת! ב-4 ביולי 2023 ייחשף הקרוסאובר הקומפקטי החדש. כרגע לא ידוע מהו שמו המדויק, אבל בסרטון המוצג ניתן לראות את המספר 600 מלפנים. לכן, אנו רוצים להאמין, שזהו פיאט 600 העתידי. הרכב באורך של כ-4,1 מ' יחליף את הקרוסאובר פיאט 500. ההיצע יכלול גרסאות עם מנועי בנזין וגם חשמליות, ייצור הרכב יתבצע בפולין.
פיאט 600 הוא הדגם הראשון של פיאט עם מנוע אחורי, זוהי מכונית עירונית קומפקטית שיוצרה בין השנים 1955 – 1969. בסך הכל יוצרו קרוב ל-2,7 מיליון מכוניות. היקף המכירות הכולל בכל העולם הוא כ-5 מיליון. המכונית הייתה פופולרית במיוחד והפכה לאחד הסמלים של איטליה.
פיאט 600 החדש משתייך לקטגורית B-SUV הפופולרית, המשלבת קומפקטיות ופרקטיות. הרכב יתבסס על הפלטפורמות CMP/e-CMP, כפי שמעידים השיפוע של הקורה הקדמית והארכיטקטורה הכללית של תא הנוסעים, שגם הוצג בסרטון. את הפלטפורמה CMP הוא יחלוק עם פיג'ו 2008, אופל מוקה ו-DS 3. במפעל בפולין שבו יורכב הקרוסאובר 600 מיוצר גם ג'יפ אוונג'ר החשמלי החדש, לכן הקרואסובר החשמלי של פיאט יהיה דומה לו בחלק הטכני.
כמיטב המסורת, המרכב ותא הנוסעים של פיאט 600 שנת 2023/2024 מעוצבים בסגנון רטרו, המזכיר על העבר המפואר של פיאט 500, שיחגוג 65 שנה ב-4 ביולי.
אם לדייק, הייצור הסדרתי של פיאט 500 הראשון התחיל עוד בשנת 1936. על עיצובו המקורי והצנוע בו-זמנית ניתן לו הכינוי טופולינו ("עכברון" באיטלקית), ותחת השם הזה הדגם יוצר עד שנת 1955.
בתצלומי הריגול, אב הטיפוס של פיאט 600 תחת הסוואה מזכיר את הקרוסאובר הקטן פיאט 500X: יש להם צורה דומה עם מכסה מנוע קצר, חלון אחורי משופע ופנסים עגולים.
בתא הנוסעים ניתן לראות את לוח המחוונים הדיגיטלי עם מסגרת עגולה ומסך מולטימדיה מרכזי בסגנון של טאבלט עם אפל קארפליי.
לקרוסאובר יהיו גרסאות עם מנועי בנזין וגם חשמליות. צפוי שפיאט 600e החשמלי החדש יחליף את 500X. הוא יצויד במנוע חשמלי בהספק של כ-154 כ"ס ובסוללה בקיבולת 54 קוט"ש. גרסת הבנזין תקבל בחלק מהשווקים מנוע טורבו 3 צילינדרים בנפח 1,2 ליטר המפיק 100 כ"ס בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית.
נכון להיום לפיאט יש דגם חשמלי אחד בלבד – פיאט 500e, המוכר היטב בישראל. שאר הרכבים המחושמלים של המותג הם היברידים.
אבל זה לא הכל, תתקיים פרמיירה נוספת – הטרקטורון טופולינו המאוחד עם סיטרואן אמי בחלק הטכני בעל עיצוב נוסטלגי.
עד שנת 2030 היצרנית האיטלקית מתכוונת להפוך למותג חשמלי לחלוטין באירופה.