קרוסאובר אופל מוקה. דור 2 (2020)
אופל מוקה – קרוסאובר קומפקטי בעל 5 דלתות ו-5 מקומות ישיבה, נמצא בייצור משנת 2012. לאחר המעבר של Opel מידי GM לחסותה של קבוצת PSA, אופל מוקה, למעשה, נולד מחדש. הדור השני של הקרוסאובר שהושק בשנת 2020 יצא בולט, מסוגנן, מודרני ונוסף על כך גם חשמלי. באירופה המחיר בעבור הגרסה הבסיסית מתחיל ב-19,990 יורו, הרכב החשמלי יעלה 32,990 יורו לא כולל מימון. בשוק הישראלי מוצעות רשמית הן גרסת הבנזין והן הגרסה החשמלית של הקרוסאובר הקומפקטי הפופולרי. לכן, נשמח לספר לכם על מאפייניה של מכונית זו.
הדור השני של אופל מוקה נשען על פלטפורמת CMP המודולרית של תאגיד PSA, המשמשת כבסיס לפיג'ו 2008 ו-DS 3 קרוסבק. אופל מוקה איבד מכושר השטח שלו ונהיה הרבה יותר ספורטיבי. המרכב התקצר מ-4,275 לכדי 4,150 מ"מ, התרחב ב-10 מ"מ, ובסיס הגלגלים גדל ב-2 מ"מ (עד 2,557 מ"מ). סרחי העודף התקצרו, הגלגלים השיגו קוטר מרבי של 18 אינץ'. קשיחות המרכב הוגברה ב-30%, הנעה כפולה לא תוצע הפעם, מאחר שפלטפורמת CMP פשוט אינה מיועדת לכך. עם זאת, המשקל העצמי של הקרוסאובר ירד ב-120 ק"ג. לכך תרם בין היתר המעבר למנועי 3 צילינדרים (בדור הקודם של מוקה הותקנו 4 ציל' טוריים בלבד). הירידה במשקל לא רק תרמה לחסכוניות, אלא גם הוסיפה לקרוסאובר הקומפקטי ביצועים טובים יותר על הכביש.
מראה חיצוני
אופל מוקה שנת 2020/2021 הפך לדגם הסדרתי הראשון למותג, שזכה לעיצוב חיצוני חדש. עיצוב בשם Opel Vizor, שפותח על ידי מארק אדמס, הופיע לראשונה עוד במכונית הקונספט GT X Experimental לפני יותר משנתיים. במוקה הוא התגלם בצורת עיצוב מקורי של חזית המרכב אשר קיבלה בלוק אחיד המורכב מפנסי הלד (כבר במפרט האבזור הבסיסי) והגריל. מהצד העיצוב מזכיר סנוורת של קסדה, ומכאן נובע השם. במוקה החשמלית זה אפשר להסוות את הפאנל האטום המותקן במקום הגריל. בהמשך, Vizor כזה יהיה לכל אופל חדש.
אופל מוקה החדש לא רק נבדל מהותית מקודמו, הוא "מגדיר את התפתחות העיצוב של רכבי Opel העתידיים ל-10 השנים הבאות" – לדברי החברה. מעבר ל- Opel Vizor, הגנדרן הקומפקטי מתהדר בצבע מרכב דו-גוני מרשים: בגוון הקונטרסטי צבועים לא רק הגג והקורות, אלא גם מכסה המנוע עם הגריל.
חלל הפנים
מוקה החדש – הדגם הראשון מאת אופל אשר זכה לפאנל קדמי בסגנון Opel Pure Panel. שני צגים השוכנים תחת זכוכית משותפת מהווים בלוק אחיד: צג 12 אינץ' של לוח המחוונים הוירטואלי וטאצ'סקרין בגודל 7 או 10 אינץ' (בהתאם לרמת הגימור) של מערכת המדיה. נוצר מראה מודרני ומינימליסטי. מערך הבידור תומך בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay, בנוסף זמין שירות OpelConnect המספק ניווט בזמן אמת.
בקרת האקלים נשלטת באמצעות כפתורים מסורתיים, וכן ישנם כפתורים אנלוגיים רגילים לשליטה במערכת המדיה. מפרט האבזור הבסיסי מכיל: מטען אלחוטי, מושב נהג עם פונקציית העיסוי, פנסי LED מטריקס מסתגלים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב ומצלמה אחורית עם זווית של 180°. נפח תא המטען נותר כמעט ללא שינוי: 350 ליטר לעומת 356 בדור הקודם.
יחידת כוח
אופל מוקה 2021/2022 משווק בישראל בשתי מודיפיקציות:
- קרוסאובר בגרסת בנזין עם הנעה קדמית מצויד במנוע טורבו 3 צילינדרים 1,2 ליטר בהספק 130 כ"ס, לו משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית. דגם זה מסוגל להשיג מהירות של 200 קמ"ש. עם זאת, צריכת הדלק הממוצעת תעמוד על 6 ליטר ל-100 ק"מ בלבד.
- אופל מוקה-e החשמלי מצויד במנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס על הסרן הקדמי ובסוללת ליתיום-יון בקיבולת 50 קוט"ש. טווח נסיעה – 338 ק"מ (על פי מחזור WLTP). המהירות המרבית הוגבלה בנקודת 150 קמ"ש. טעינה עד 80% תיקח כ-30 דקות (בתחנת טעינה מהירה). טעינה מלאה תדרוש לא פחות משעה וחצי. אופל מספקת אחריות על הסוללה ל-8 שנים או 160 ק"מ.