פורשה. הפנמרה החדשה תקבל גרסה חשמלית
חברת פורשה מבטיחה עד סוף שנת 2023 להציג את הדור הבא של המכונית היוקרתית במרכבי ליפטבק וסטיישן פורשה פנמרה. זוהי מכונית ספורט בעלת 5 דלתות מקטגורית גראן טוריסמו עם מנוע קדמי והנעה אחורית או כפולה. כצפוי, לא יתרחשו שינויים מהותיים בעיצוב החיצוני, אבל היצע המנועים יעבור עדכון רציני. קרוב לוודאי שפנמרה החדשה תקבל גרסה חשמלית לחלוטין.
בישראל מוצע הדור השני של פורשה פנמרה לאחר עדכון של 2020 במרכבי ליפטבק וסטיישן. היצע יחידות הכוח הוא מגוון מאוד, כולל היברידים פלאג-אין 4 E-Hybrid ו-4S E-Hybrid עם טווח נסיעה של עד 56 ק"מ במצב חשמלי.
צפוי שפורשה פנמרה החדשה תקבל עיצוב חיצוני בסגנון טייקאן החשמלית ותשאיל אלמנטים שהופיעו לראשונה בפורשה קאיין 2023 המעודכן.
מנועי הבנזין של פורשה פנמרה 2024 יעברו שכלול משמעותי על מנת לעמוד בתקני היורו החדשים והמחמירים יותר. יחידות הכוח ההיברידיות יקבלו מנועים חשמלים חזקים יותר וסוללות עם קיבולת מוגברת. בגדול, כל גרסה אמורה להיות עוצמתית יותר.
על הגרסה החשמלית החדשה של פנמרה בינתיים כמעט ולא ידוע דבר, פרט לעובדה שגרסה כזו אכן תופיע. יכול להיות שהמכונית החשמלית תצא לשוק מאוחר יותר מהגרסאות הרגילות.
מוקדם יותר החברה הכריזה על השקת מספר רכבים חשמליים בעתיד הקרוב. לדוגמה, בשנת 2026 נקבל קאיין חשמלי לגמרי: רכב השטח יעבור לחשמל בדור הבא.
אבל את הקאיין החדש יקדימו שני רכבים חשמליים נוספים. בשנת 2024 לשוק תצא הגרסה החשמלית של הקרוסאובר מקאן: הפיתוח שלו נמצא כבר בשלבי הסיום.
בשנת 2025 פורשה תשיק דגם חשמלי בפלח הכניסה שלה – חלופה ירוקה יותר למשפחת 718, שתהפוך גם היא לחשמלית בתוכניות לטווח בינוני.
בנוסף לכך, יופיע דגם חדש לחלוטין, בינתיים ללא שם, שצפוי להפוך לספינת הדגל בקו רכבי השטח. הקרוסאובר שידוע כעת בתור K1 יקבל עיצוב בלתי שגרתי ויעמוד במדרגה אחת מעל קאיין בהיצע.
עד סוף העשור רכבים חשמליים אמורים להוות עד 80% מהיקף המכירות של פורשה.