סיאט אטקה – קרוסאובר קומפקטי 4 דלתות ו-5 מקומות ישיבה. מיוצר משנת 2017 על-ידי חברת SEAT הספרדית. מתייחס לסגמנט המכוניות הקומפקטיות, מיוצר בגרסאות בעלות הנעה קדמית והנעה כפולה. נכון להיום משווקת גרסת הדור הראשון שעברה מתיחת פנים ביוני 2020 (נכון לשנת 2021).
סיאט אטקה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קרוסאובר ספרדי ראשון

סיאט אטקה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

סיאט אטקה – קרוסאובר קומפקטי 4 דלתות ו-5 מקומות ישיבה. מיוצר משנת 2017 על-ידי חברת SEAT הספרדית. מתייחס לסגמנט המכוניות הקומפקטיות, מיוצר בגרסאות בעלות הנעה קדמית והנעה כפולה. נכון להיום משווקת גרסת הדור הראשון שעברה מתיחת פנים ביוני 2020 (נכון לשנת 2021).

דור ראשון

גרסת הדור הראשון מיוצרת משנת 2016 ועד היום. בשנת 2020 עברה מתיחת פנים (נכון לשנת 2021). אטקה דור ראשון התאפיינה במראה אטרקטיבי, הרמוני ומסוגנן ובקווים דומיננטיים חדים. פנסי LED בהופעה תוקפנית ופגושים מעוצבים עם צינורות פליטה כפולים מאחור הוסיפו לחוויה. מהצד המכונית נראתה לא פחות מעניינת: עם גג משופע, דפנות דינמיות מעוצבות וקשתות גלגלים בצורת ריבוע מעוגל המתנוססות מעל ג'אנטים בגודל 19 אינץ'.

פנסי LED בהופעה תוקפנית ופגושים מעוצבים עם צינורות פליטה כפולים מאחור הוסיפו לחוויה.

עיצוב חלל הפנים של המכונית שמר על הסגנון האופייני של המותג – מסיטי רוח אסימטריים וקונסולה מרכזית המופנית לכיוון הנהג. בפנים המכונית נראיתה אטרקטיבית ולקונית, אם כי משעממת במעט. גלגל ההגה עם לחצני מולטימדיה, לוח מכשירים עם מסך בגודל 3.5 אינץ'. מסך מערכת המולטימדיה בלוח הקדמי בגודל 8 אינץ'. גרסאות קרוסאובר בעלות הנעה קדמית הגיעו עם תא מטען בנפח 510 ליטר. גרסאות בעלות הנעה כפולה – עם תא מטען בגודל 485 ליטר.

עיצוב תא הנוסעים אטרקטיבי ולקוני

מבחר יחידות הכוח כלל מספר מנועים, ביניהם מנוע טורבו בנזין FSI בנפח 1.0 ליטר בעל 3 צילינדרים ועם הספק בסך 115 כ"ס. מנוע נוסף היה בעל 4 צילינדרים בנפח 1.4 ליטר עם מגדש טורבו ועם הספק בסך 150 כ"ס. קו מנועי הדיזל כלל שלושה מנועי טורבו TDI: מנוע אחד בנפח 1.6 ליטר ושניים בנפח 2 ליטר. סיאט אטקה צוידה בשתי גרסאות של תיבות הילוכים: תיבה מכנית בעלת 6 הילוכים או רובוטית DSG בעלת 7 הילוכים עם שני מצמדים.

סיאט אטקה היא "קרובת משפחתם" של דגמי פולקסווגן טיגואן וסקודה קרוק.

גרסאות הנעה כפולה של רכב השטח יוצרו עם מצמד Haldex דור 5 רב-הדיסקי. בהתאם לתנאי הדרך, המצמד יכל להעביר עד 90% מומנט לאחד הסרנים. קרוסאובר סיאט אטקה דור ראשון התבסס על פלטפורמת MQB עם מתלי מק'פרסון מלפנים ומתלה רב-זרועי מאחור.

האבזור הבסיסי של הקרוסאובר כלל מערכת מיזוג אוויר, מערכת מולטימדיה, דלתות חשמליות, כריות בטיחות קדמיות וצדדיות ואופציות נוספות. פנסי LED, מערכת מצלמות היקפית, מערכת מולדטימדיה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, טעינת טלפונים ניידים אלחוטית, מערכת עזר לתנועה בפקקים, מערכת זיהוי תמרורים וטכנולוגיות מתקדמות נוספות.

מתיחת הפנים של שנת 2020

בסרטון: סיאט אטקה 2020 שנת. ג'יפ.

סיאט אטקה היא "קרובת משפחתם" של דגמי פולקסווגן טיגואן וסקודה קרוק, אמנם אחוז המכירות שלה הוא נמוך יותר. בשנה שעברה האירופאים רכשו 90 אלף יחידות קרוסאובר ספרדי, בעוד שדגמי תוצרת צ'כיה הצליחו לממש 105 אלף מכירות. הדגם הגרמני הגדול יותר מכר אף יותר - 265 אלף יחידות. מתיחת הפנים המתוכננת בוצעה במטרה לתקן את המצב. השדרוג בוצע בעיצוב מראה החוץ וחלל הפנים ובנוסף חודש קו המנועים.

לאחר מתיחת הפנים המכונית השתדרגה במראה רענן: נוספה רשת גריל חדשה בצורת משושה, התחדש הדפוס הזוויתי של אורות היום בפנסים שעוצבו מחדש. הפנסים האחוריים צוידו בפנסי איתות דינמיים. כיתוב "Ateca" נראה כמו כתב-יד מסוגנן, ירד למטה. סאנרוף, בלמי דיסק חדשים (בין 16 ל-19 אינץ') ועיטורי מרכב בצבע כסף מעניקים לקרוסאובר הקומפקטי מראה מעודן. פרט מעניין: התאורה בתחתית המראה השמאלית, מקרינה את המילה "Hola!" – שלום בספרדית, בסמוך לדלת הנהג.

סיאט אטקה 2020 מאובזר במערכות בטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירת מרחק לרכב מלפנים ומערכת שמירה על נתיב

הפרט הראשון שמושך את העין בתוך תא הנוסעים, זוהי מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך בגודל 8.25 או 9.2 אינץ', בהתאם לרמת הגימור. לוח המחוונים הדיגיטלי עם מסך צבעוני בגודל 10.25 אינץ'. הלוח מחולק לשלושה חלקים כדי להקל על עיבוד המידע. גלגל ההגה שונה בעיצוב, מערכת המולטימדיה "למדה" לזהות פקודות קוליות. בנוסף לכך, מתיחת הפנים שדרגה את המכונית עם חומרי גימור מחודשים ואל תוך רשימת אופציות נוספו מושב נהג חשמלי, חימום שמשה קדמית, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת למניעת סטייה מנתיב.

פרט מעניין: התאורה בתחתית המראה השמאלית, מקרינה את המילה "Hola!" – "שלום" בספרדית, בסמוך לדלת הנהג.

מתיחת הפנים שדרגה את המכונית עם חומרי גימור חדשים ורשימת האבזור התחדשה במושב נהג עם כוונון חשמלי

גרסת מנוע טורבו בנזין הבסיסית עם 3 צילינדרים ובנפח 1 ליטר עדיין נגישה רק עם גיר הילוכים מכני, אולם לאחר השינוי, ההספק שלה ירד מ-115 כ"ס ל-110 כ"ס. מנוע טורבו TSI בנפח 1.4 ליטר הוחלף במנוע TSI חדש בנפח 1.5 ליטר עם הספק בסך 150 כ"ס. עוד משנת 2018, תמורת תשלום נוסף ניתן היה לשדרג אותו בתיבת DSG רובוטית והנעה כפולה. המנוע בנפח 2 ליטר ועם הספק בסך 190 כ"ס לא עבר שינוי – הוא מגיע במקור עם תיבת DSG והנעה כפולה. מנוע דיזל בסיסי TDI בנפח 1.6 ליטר הוסר מהקו ובמקומו נוסף מנוע TDI בנפח 2.0 עם שתי גרסאות של הספק – 115 כ"ס ו-150 כ"ס. הגרסאות ההיברידיות לא יוצרו. בישראל מכל הרשימה מוצעת מכונית עם מנוע בנפח 1.5 ליטר עם גיר הילוכים רובוטי.

מנוע TSI בנפח 1.5 ליטר מגיע למהירות מרבית בסך 150 כ"ס ומספק מומנט סיבובי מרבי בסך 25.5 קג"מ. הוא מצויד במערכת פעילה השולטת בצריכת הדלק ומכבה שני צילינדרים לפרק זמן מסוים, עד שיקום הצורך בתפוקה מרבית. יחידת הכוח כוללת נוסף לכך תיבת הילוכים DSG אוטומטית בעלת 7 הילוכים עם שני מצמדים. הזינוק מ-0 עד 100 קמ"ש מתבצע תוך 8.6 שניות, המהירות המקסימלית – 200 קמ"ש. צריכת הדלק בתנועה בתוך העיר היא 6.9 ליטר ל-100 קמ"ש, בכביש מהיר – 5.0 ליטר ל-100 קמ"ש (ברמת גימור Style).

סיאט אטקה 2020 מצויד ברשימה מכובדת של מערכות בטיחות: בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירת מרחק למכונית מלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת בלימת חירום, שבע כריות בטיחות, מערכת למניעת הרדמות הנהג. אל תוך רמת הגימור Xperience נוספה מצלמה אחורית ומערכת זיהוי כלי רכב בנקודות עיוורות. ברמת הגימור FR הותקנו מצלמות מקיפות 360 מעלות ומערכת סיוע בחנייה.