פורד פיוז'ן (ארה''ב) הוא סדאן 4 דלתות אמריקאי. מיוצר משנת 2006 ועד היום בשני דורות. דגם דור ראשון עבר מתיחת פנים אחת, דגם דור שני עבר שתי מתיחות פנים. הרכב מגיע בגרסאות מנוע בעירה, גז ובגרסה ההיברידית. הרכב הוצג בשוק תחת הסיסמה ''חיים בתנועה''. גרסת דגם העולמית מיוצאת לשווקי אמריקה הלטינית, מזרח התיכון, דרום קוריא
פורד פיוז'ן (ארה''ב) ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור, שדרוג 2
AUTOBOOM

פורד פיוז'ן (ארה''ב). החיים בתנועה.

פורד פיוז'ן (ארה''ב) ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 2 דור, שדרוג 2

פורד פיוז'ן (ארה''ב) הוא סדאן 4 דלתות אמריקאי. מיוצר משנת 2006 ועד היום בשני דורות. דגם דור ראשון עבר מתיחת פנים אחת, דגם דור שני עבר שתי מתיחות פנים. הרכב מגיע בגרסאות מנוע בעירה, גז ובגרסה ההיברידית. הרכב הוצג בשוק תחת הסיסמה ''חיים בתנועה''. גרסת דגם העולמית מיוצאת לשווקי אמריקה הלטינית, מזרח התיכון, דרום קוריאה ומדינות נוספות.

שם הדגם מגיע מהמילה האנגלית ''fusion'', שפירושה הוא ''תערובת, סגסוגת'', ויש לכך סיבה מוצדקת. הסגסוגת של הטכנולוגיות היפניות וקפדנות האמריקאית בסופו של דבר הובילה לתוצא טובה. בשנת 2019 פורד פיוז'ן נכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בארה''ב.

דור ראשון

דגם דור ראשון הוצג בשנת 2005, הייצור הסדרתי שלו התחיל בשנת 2006. פלטפורמה, שפותחה ע''י חברת Mazda, נשאה את השם Mazda G. האמריקאים הציגו את הפלטפורמה כ-Ford CD3. הדגם פיוז'ן היה הרכב הראשון שנבנה על בסיסה. היה לו עיצוב של החלק הקדמי שונה, בשם ''הפנים החדשים של Ford". בנוסף ל''פנים'' הרכב צויד במנוע Duratec 30 V6 בנפח 3 ליטר בעל הספק 221 כ''ס מתוצרת פורד. אמנם הרוב המוחלט של הרכיבים וחלקי החילוף היו מתוצרת מאזדה, כולל מנוע I4 בסיסי בעל הספק 160 כ''ס ושני תיבות 5 הילוכים.

לפי הסקרים של ''Car and Driver'' ו-''Road & Track'' פורד פיוז'ן עקפה את טויוטה קאמרי ואת הונדה אקורד במדדי "הנאה מנהיגה" ו-''התרשמות מהמראה החיצוני''.

הרכב היה גדול, מאוזן, עם התנהגות הכביש טובה ועם היגוי רגיש. רמת הבטיחות של הדגם, לפי מבחני Consumer Reports, הייתה גבוהה יותר בהשוואה לדגמים טויוטה קאמרי והונדה אקורד. לפי הסקרים של ''Car and Driver'' ו-''Road & Track'' פורד פיוז'ן עקפה את טויוטה קאמרי ואת הונדה אקורד במדדי "הנאה מנהיגה" ו-''התרשמות מהמראה החיצוני''. בתהליך התפתחותו של דגם הדור הראשון, הרכב הצטייד בהנעה כפולה, במושב נוסע קדמי מתקפל, בכריות בטיחות צד למושבים הקדמיים, בוילון אוויר צד ובמערכת התרעה היקפית בגרסתו הבסיסית, ובמערכת ניווט, שבאותה תקופה עדיין התבססה על-DVD. הדגם הוצע במספר רמות גימור: גרסת S הבסיסית, גרסת SE המתקדמת (הוספו מספר אופציות טכנולוגיות), גרסת SEL המשוכללת עם אפשרויות ייחודיות לסגמנט ורמת גימור גבוהה.

בשנת 2010 הדגם עבר מתיחת פנים קלה, במסגרת שלה הרכב צויד במנועים Duratec חדשים בנפח 3 או 3.5 ליטר בעלי הספק 240 או 263 כ''ס בהתאם. מספר שינויים בוצעו בעיצוב הפנים, כמו מערכת ניווט חדשה ורמות הגימור חדשות.

דור שני

מיוצר משנת 2012. גרסת פורד פיוז'ן דור שני היא המרכיב האסטרטגי המרכזי באסטרטגית ''One-Ford'' העולמית לכיבוש שוק הרכב העולמי בסגמנט הרכבים בגודל בינוני. קשה לומר אם האסטרטגיה הייתה מוצלחת, אך הדגם בסופו של דבר הפך למוצלח מאוד: שנת 2019 הוא נכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בארה''ב. הסדאן הורכב על בסיס פלטפורמה CD4 של פורד, עיצוב הדגם פותח ע''י חטיבת ''Ford of Europe'', בדיקות ופיתוח של גרסאות הדגם בוצעו בצפון אמריקה ובאירופה. ההרכבה מתבצעת ב-Hermosillo Stamping and Assembly במקסיקו, דרך אגב, מפעל ההרכבה הזה מוכר כטוב ביותר בעולם על ידי המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס והתואר הזה שווה הרבה.

בשנת 2019 פורד פיוז'ן נכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בארה''ב

פורד פיוז'ן דגם שנת 2012 ריכז בתוכו את כל התכונות הטובות ביותר של דגמי פוקוס ומונדיאו, הוא הפך לארוך ולרחב יותר בהשוואה לדגם הדור הקודם, אך עם תא מטען קטן יותר. המנוע הבסיסי של הדגם היה נחשב מנוע EcoBoost בנזין בעל הספק 123 כ''ס. בנוסף באמריקה הצפונית הוצע מנוע דיזל בנפח 2.5 ליטר. כל המנועים מיועדים להפחתת פליטות ולשיפור הידידות לסביבה של הרכב. לטובת אותה מטרה (להפוך לרכב ידידותי יותר לסביבה) בשנת 2013 פותחה הגרסה פורד פיוז'ן Energi ההיברידית מתחברת.

היום

פורד פיוז'ן (ארה''ב) 2022 החדש הוא רכב עם טכנולוגיות מתקדמות שעבר שתי מתיחות פנים קפדניות. עד היום מדובר דווקא ברכב במרכב סדאן בגודל בינוני, בין המעטים בשוק המוצף בקרוסאוברים. המתחרים המרכזיים של הדגם הם הונדה אקורד ומאזדה 6 החדשות. בהשוואה למתחריו ל''אמריקאי'' עיצוב מאוזן ואטרקטיבי יותר. הרכב מגיע ברמות גימור הבאות: S, SE, SEL, Titanium и V6 Sport. אפילו הגרסה הבסיסית הפשוטה ביותר זכתה לאבזור מכובד. האבזור הבסיסי, בהתאם לגרסה, הוא: פנסים אוטומטיים, בקרת שיוט, מיזוג אוויר, מצלמה אחורית, ניטור שטחים מתים עם התרעת תנועה חוצה מאחור, מערכת למניעת התנגשות ושמירה על נתיב, מערכת התנעה-כיבוי אוטומטית ועוד.

המנוע הבסיסי הוא מנוע בנפח 2.5 ליטר בעל הספק 173 כ''ס עם 4 צילינדרים שפועל בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. בגרסאות מתקדמות יותר מותקנים מנועים חזקים יותר. תחת מכסה המנוע של גרסת V6 Sport ה''חמה'' נמצא מנוע V6 טורבו בנפח 2.7 ליטר בעל הספק 325 כ''ס. גרסת פורד פיוז'ן Energi 2021/2022 ההיברידית מצוידת ביחידת כוח עם הספק 188 כ''ס, בעוד שטווח הנסיעה המרבי על מנוע חשמלי הוגדל בסביבות 50 ק''מ בהשוואה למנוע הדור הקודם. הדבר התאפשר בזכות סוללת ליתיום-יון החדשה בעלת קיבולת 9 קילוואט עם קירור אוויר, המספקת קיבולת גבוהה יותר בלי שינוי בגודל הפיזי של הסוללה.

איזה רכב הייתם לוקחים?
21 קולות