Ford Kuga – קרוסאובר קומפקטי בעל הנעה קדמית מאת קונצרן האמריקאי Ford Motor Company, נמצא בייצור מאז שנת 2008. פורד קוגה הינו הקרוסאובר הראשון מאת האמריקאים שהונדס על ידי המחלקה הגרמנית – "Ford Of Europe". גרסה זו של רכב הפנאי החליפה בשוק האירופאי את דגם השטח Maverick, גם ידוע כ- "Escape". מעניין ששמו של פורד קוגה נשמ
פורד קוגה
AUTOBOOM

פורד קוגה. פורד אירופאי הטכנולוגי ביותר.

פורד קוגה

Ford Kuga – קרוסאובר קומפקטי בעל הנעה קדמית מאת קונצרן האמריקאי Ford Motor Company, נמצא בייצור מאז שנת 2008. פורד קוגה הינו הקרוסאובר הראשון מאת האמריקאים שהונדס על ידי המחלקה הגרמנית – "Ford Of Europe". גרסה זו של רכב הפנאי החליפה בשוק האירופאי את דגם השטח Maverick, גם ידוע כ- "Escape". מעניין ששמו של פורד קוגה נשמע כמעט זהה למילה "cougar" – פומת הרים האמריקאית.

קרוסאובר זה הוצג לראשונה בתור אבטיפוס Ford Iosis X באולם תצוגה בפריז ב- 2006. וכעבור שנה הופיע קונספט Ford Kuga דור ראשון, אחרי הפרזנטציה בג'נבה בשנת 2008 הקוגה יצא לשוק והפך לקרוסאובר הנמכר ביותר של פורד. כיום בשוק נוכחים כבר שלושה דורות לפורד קוגה, את האחרון מהם, אשר יצא ב- 2019, ניתן לרכוש בישראל.

דור ראשון

הדור הראשון של פורד קוגה יוצר בין השנים 2008 ל- 2012. קוגה הראשון בוסס על פלטפורמת Ford C1, אשר חלק עם פורד פוקוס ופורד C-MAX, מזדה 3, מזדה 5, וולוו S50 ו- S40.

הרעיון המרכזי בחזות של פורד קוגה 2008 הינו העיצוב "הקינטי". הסגנון המקורי החדש מעניק לקרוסאובר הופעה ייחודית ובולטת. בחלק הקדמי עומד גריל מסיבי ותאורה ראשית גדולת מימדים. מראות צדדיות עומדות על רגליות ארוכות יחסית המותקנות על הדלתות. פרופיל מובהק וקווי מרכב חדים מעניקים לפורד קוגה הראשון נימה ספורטיבית, ומבפנים מוצע תא נוסעים מרווח עם מרחב גדול למטען.

מעניין ששמו של הפורד קוגה נשמע כמעט זהה למילה "cougar" – פומת הרים האמריקאית.

על תכונות השטח אחראית מערכת הנעה כפולה לא קבועה עם מצמד Haldex שבאמצעותו משתלב הסרן האחורי. בזכות מערכת מתלים רב-חיבורית מורכבת עצמאית מאחור, פורד קוגה הראשון הציג התנהגות כביש נאותה, היה צייתן בפניות, והגיב מהר לתנועות ההגה. מעבר לכך, פורד השקיעו הרבה תשומת לב בבטיחות הקרוסאובר החדש שלהם, אשר צבר 5 כוכבים מתוך 5 בדרוג במבחני ריסוק EuroNCAP.

דור שני

הדור השני של פורד קוגה יוצר בין השנים 2012 ל- 2016. בעת הפרזנטציה פורד הכריזו על הדור השני לקוגה כפורד אירופאי הטכנולוגי ביותר. בו נכללו: דלת מטען חשמלית, מערכות בטיחות חדישות ביותר, מערכת מולטימדיה Sync נאה, ושפע אבזור אחר. מעל זאת, פורד קוגה השני קיבל מנוע טורבו חסכוני בעל נפח קטן, ובפנים העיצוב נאה ויוקרתי יותר. גם מבחינת בטיחות, פורד קוגה 2 עולה על הדור הקודם! 100% בטיחות אקטיבית, 94% בטיחות מבוגר ו- 86% בטיחות ילד – השיג פורד קוגה 2012 במבחן EuroNCAP.

גם מבחינת בטיחות, פורד קוגה 2 עולה על הדור הקודם! 100% בטיחות אקטיבית, 94% בטיחות מבוגר ו- 86% בטיחות ילד – השיג פורד קוגה 2012 במבחן EuroNCAP. פורד הכריזו על הדור השני לקוגה כפורד אירופאי הטכנולוגי ביותר.

בסוף שנת 2016 הקרוסאובר עבר מתיחת פנים, גרסה זו יוצרה עד אוקטובר 2019. פורד קוגה המעודכן קיבל פנסי חזית מאורכים מסוגננים בעלי עדשות ומסגור LED לתאורת יום, גריל משושה חדש עם שתי צלעות אופקיות רחבות וסמל היצרן עליו. בקצוות התחתונים בפגוש מתמקמות גומחות קטנות עם פנסי ערפל בתוכן. על החצאיות, פגושים וכנפיים – מגני מיוחדים מפלסטיק שחור לא צבוע – מרכיב הכרחי בקרוסאובר המגן על על צבע המרכב מפני חלקיקי חצץ או חול.

בפנים, פורד קוגה המעודכן מצויד ב- 7 כריות אוויר, חיישני חנייה, מצלמת רוורס, בקרת אקלים, מחשב דרך רב תכליתי, חיישני אור וגשם, חלונות חשמל, ריפוד עור, מושבים בעלי כוונון חשמלי וזיכרון הגדרות, מדי לחץ בצמיגים, בקרת שיוט, מערכת ניטור שטחים מתים, גג זכוכית פנוראמי, מערכת שמע פרמיום, מכסה מטען חשמלי, מערכת ניווט, מפתח כרטיס להתנעה בכפתור ואפילו מערכת חנייה אוטונומית.

דור שלישי

הדור השלישי של פורד קוגה הוצג רשמית ב- 2 לאפריל 2019 באירוע Go Further באמסטרדם, וכעת נמצא בייצור. קוגה כבר מלכתחילה היה קרוב משפחה של פורד פוקוס: קישרו ביניהם פלטפורמה והחלטות עיצוב משותפות. אך הדור שלישי של קוגה קירב אותם עוד יותר. צללית הרכב דינמית מתמיד, פרופיל מכסה המנוע הפך אופקי יותר, ובגדול קוגה השלישי מזכיר יותר האצ'בק מאשר קרוסאובר.

עם זאת, פורד קוגה החדש גדל במימדיו: התארך ב- 89 מ"מ (ל- 4613 מ"מ) התרחב ב- 44 מ"מ (ל- 1882 מ"מ), ובסיס הגלגלים גדל ב- 20 מ"מ (ל- 2710). אמנם הונמך ב- 20 מ"מ (ל- 1669 מ"מ). המרכב נהיה קשה יותר ב- 10%, אולם אופטימיזציה מבנה אפשרה להקטין את משקל הרכב ב- 90 ק"ג.