GAC GA8 הוא רכב מנהלים גדול בעל צורת מרכב סדאן המיוצר על-ידי יצרנית הרכב הסינית GAC Group תחת מותג Trumpchi בסין ותחת מותג GAC Motor בשאר העולם. הרכב הופיע לראשונה באפריל שנת 2016 וקודם לכן בשנת 2015 במסגרת תצוגת הרכב בשנגחאי נחשף רכב הקונספט. מאחורי תדמיתו המפוארת עומדת פלטפורמה די ותיקה של FIAT שנרכשה ברישיון בשנ
GAC GA8. סדאן יוקרה ששואף להגיע לפסגה
AUTOBOOM

GAC GA8. סדאן יוקרה ששואף להגיע לפסגה

GAC GA8. סדאן יוקרה ששואף להגיע לפסגה

GAC GA8 הוא רכב מנהלים גדול בעל צורת מרכב סדאן המיוצר על-ידי יצרנית הרכב הסינית GAC Group תחת מותג Trumpchi בסין ותחת מותג GAC Motor בשאר העולם. הרכב הופיע לראשונה באפריל שנת 2016 וקודם לכן בשנת 2015 במסגרת תצוגת הרכב בשנגחאי נחשף רכב הקונספט. מאחורי תדמיתו המפוארת עומדת פלטפורמה די ותיקה של FIAT שנרכשה ברישיון בשנת 2008, היא שימשה כבסיס לדגם אלפא רומיאו 166. סדאן היוקרה GAC GA8, מכונית הנוסעים היוקרתית והיקרה ביותר של התאגיד GAC וספינת הדגל של קו הדגמים, שואף בבירור לפסגת פלח הפרימיום. נברר אם יש לו את מה שנדרש.

דור ראשון

העיצוב החיצוני של GAC GA8 מזכיר מספר דגמים של מותגים עולמיים במקביל, כך שהוא פשוט לא יכל לצאת לא מוצלח. קווי המתאר הכלליים נראים הרמוניים ופרופורציונליים, המרכב מדגים יופי קלאסי. מבחינת המימדים הסדאן נופל תחת קטגורית היוקרה (אך לא יותר מזה): 5,003 מ"מ אורך, 1,910 מ"מ רוחב ו-1,508 מ"מ גובה. אורך בסיס הגלגלים הוא מכובד מאוד – 2,907 מ"מ. סביר להניח שזוהי הסיבה מדוע היצרנית משייכת את דגמם לפלח הפרימיום.

השאיפה לפסגה ממשיכה גם מבפנים, תא הנוסעים נראה מושקע ומעוצב בעיקר עם חומרים יקרים: פלסטיק רך, עור ועץ טבעיים. הקונסולה המרכזית מצוידת במסך 10 אינץ' של מערכת המוטלימדיה, תחתיה ממוקמים פתחי האוורור ובלוק בקרת האקלים. זהו רכב גדול עם תא מטען רחב: הנפח שלו מגיע ל-500 ליטר יעילים. התא מעוצב בצורה נוחה, אך את הפתח במשענת הגב של הספה האחורית להובלת חפצים ארוכים תקבלו רק בגרסה עם 5 מקומות. גם רמת הגימור הבסיסית כוללת תאורת לד מלאה, גלגלי R17, מושבים קדמיים עם חימום וכוונון חשמלי, כריות אוויר קדמיות וצדיות, בקרת אקלים תלת-אזורית, ABS, EBD, ESP, מערך בידור-ידע. הגרסה הבכירה קיבלה ג'נטים R18, גג פנורמי, מושבים אחוריים נפרדים עם חימום ואוורור, מצלמות ראות היקפית וכו'.

הוצעו שני מנועים בנפח 1,8 ו-2,0 ליטר, שניהם בעלי 4 צילינדרים ומגדש טורבו בהספק 188 ו-197 כ"ס, בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בגרסה הבכירה מתבצעת תוך 7,9 שניות, המהירות המרבית עומדת על 225 קמ"ש. כפי שכבר ציינו, הרכב נוצר על גבי פלטפורמת הנעה קדמית שעליה בוסס אלפא רומיאו 166 דגם שנת 1998. הפלטפורמה כוללת מתלים עצמאיים בשני הסרנים: עצמות עצה כפולות בסרן קדמי ומערך רב-חיבורי מאחור.

מתיחת פנים שנת 2020

בנובמבר 2019 חברת GAC Motor הציגה את הגרסה המעודכנת של GA8, בתחילת 2020 הדגם יצא לשוק. לדברי היצרנית הסגנון בגדול נותר זהה, הדגם קיבל "עיצוב לקוני וקלאסי ובמקביל מתקדם, אלגנטי ועוצמתי, מה שהופך אותו ליצירה מפוארת".לא צריך להוסיף מילה. אמנם הפאר מתבסס במידה רבה על עיטורי כרום (בהתאם לטרנד האופנתי בסין).

החלל הפנימי של GAC GA8 שנת 2020/2021 גם עבר עדכון: הופיע פאנל קדמי חדש בעיצוב לקוני יותר, רוב הכפתורים הועברו מעל לפתחי האוורור המרכזיים. בנוסף לכך, הוסיפו אבזור דיגיטלי: המחוונים האנלוגיים הוחלפו בצג 12,3 אינץ' ובמרכז הותקן מסך מגע 12,3 אינץ' של מערכת בידור-ידע החדשה. ראוי לציון גם הג'ויסטיק החדש, קודם לכן היה בורר הילוכים מסורתי של התיבה האוטומטית.

מתיחת הפנים הביאה ל-GA8 קו מנועים חדש, המורכב כרגע ממנוע טורבו אחד בנפח 2 ליטר המפיק 252 כ"ס ומומנט של 390Nm. עם המנוע פועלת תיבת 8 הילוכים אוטומטית מבית Aisin. נותרה מערכת ההנעה הקדמית. צריכת הדלק הממוצעת לפי הדרכון היא 7,8 ליטר ל-100 ק"מ. מפרט האבזור התעשר בטכנולוגיות מודרניות: פנסי מטריקס, גג פנורמי, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמות ראות היקפית. מה דעתכם, ראוי לתואר של רכב פרימיום?...

האם לדעתכם סדאן היוקרה מוכן לסגמנט הפרימיום?
5 קולות