ג'ילי אמגרנד X7. חייל ותיק בחיל הקומפקטי
ג'ילי אמגרנד X7 הוא קרוסאובר קומפקטי באורך 4,5 מטר המיוצר על-ידי החברה הסינית Geely Automobile משנת 2011. זהו הקרוסאובר הראשון של חברת ג'ילי, לכן היצרנית נגשה לפיתוח שלו עם קפדנות רבה. הרכב הוצג לראשונה בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו, נכון לשנת 2022 חלו כבר שתי מתיחות פנים. החל משנת 2013 הוא מיוצר במפעל BelGee בבלרוס, הדגמים האלה נמכרים בבלרוס ובאוקראינה. ברוסיה אמגרנד X7 משווק מ-2012. בארץ המוצא שלו הקרוסאובר נקרא קצת אחרת: GX7. בכתבה שלנו - פרטים לגבי איך "החייל הותיק בחיל הקומפקטי" נראה ואיך הוא נוסע.
ג'ילי החלה למכור את הרכבים החשמליים שלה בישראל תחת המותג גיאומטרי. לארץ מיובא הקרוס-האצ'בק החדש גיאומטרי C, מדובר ברכב חשמלי עוצמתי יחסית עם מאפיינים דינמיים טובים.
דור ראשון
הסיפור של הדגם המוצלח מתחיל מהפיתוח שבו לקחו חלק המומחים של אחת מחברות ההנדסה המוכרות ביותר בעולם, ItalDesign-Giugiaro S.p.A. על מנת להדגיש את איכות הדגם החדש היצרנית עיצבה מחדש את חרטום הרכב ונתנה עיצוב מיוחד ללוגו – מגן זהב על רקע אדום ושחור. בגדול, החזית יצאה ייחודית ובולטת, אבל מהצד הדגם לא שונה במיוחד מטויוטה RAV4. גם תא הנוסעים הוא מעשה ידם של האיטלקים המנוסים, הוא יצא מאוד מוצלח ומרווח. גרסת הדור הראשון של ג'ילי אמגרנד X7 מוצעת בסין עם מנועי 1,8 ליטר (133 כ"ס) ו-2,0 ל' (141 כ"ס). לשווקים החיצוניים יוצאו גרסאות עם מנועי 4 צילינדרים בנפח 2,4 ליטר המפיקים 149 כ"ס. למנוע הגדול שודכה תיבה אוטומטית, בשאר המקרים הותקנה תיבה ידנית. הנעה כפולה לא הייתה זמינה בכלל.
מתיחת פנים 2016
בשנת 2016 התקבלה ההחלטה לעדכן את הקרוסאובר ולהעניק לחרטום שלו עיצוב אגרסיבי יותר. הפנסים קיבלו "מבט" ממוקד וקשוח יותר וצוידו בפנסי לד, עיצוב הגריל בוצע בסגנון "המעגלים שעל המים". בחלק האחורי הותקנו פנסים, דלת ופגוש בעיצוב חדש. המנוע עבר מודרניזציה קלה, ההספק הוגבר באופן לא משמעותי. תא הנוסעים החדש נבדל בדפנות דלת אחרות עם ידיות נוחות יותר, בבלוק בקרת אקלים חדש, בפתחי אוורור גדולים יותר ובצג חדש של מחשב הדרך. לרשימת האופציות נוספה בקרת יציבות ובקרת ירידה במדרון. בשוק הסיני השם של ג'ילי אמגרנד X7 שנת 2016 הוחלף ב-Vision X6.
מתיחת פנים 2019
בשנת 2019 ג'ילי אמגרנד X7 החדש שוב קיבל תדמית חדשה. העיצוב הפך למודרני יותר הודות לפגושים החדשים, הגריל הבולט והדומיננטי ופרטים נוספים. הקרוסאובר קיבל תא נוסעים כמעט חדש לחלוטין עם מחוונים דיגיטליים ובלם חניה אלקטרוני. בתוך הפאנל הקדמי מותקנת מערכת מדיה מתקדמת עם מסך "9 והגג הפך לפנורמי כראוי. חל שינוי בהיצע המנועים. מנוע 1,8 ליטר הקודם בהספק 133 כ"ס ו-170Nm בשילוב עם תיבה ידנית נשמר, אך הוסיפו מנוע 1,4 ליטר (133 כ"ס ו-215Nm) יחד עם גיר רציף בעל 8 הילוכים מדומים קבועים. גרסאות עם הנעה כפולה מעולם לא הופיעו.