ג'ילי גלקסי L7. הראשון לשמו
הרכב כבר ניתן להזמנה מוקדמת: המחיר מתחיל מ-200 אלף יואן (28,800 דולר).
ג'ילי גלקסי L7 הוא הבכור של משפחת גלקסי שהושק על-ידי האתגיד הסיני ג'ילי ב-23 בפברואר 2023. תחת השם "ג'ילי גלקסי" החברה תייצר רכבים חשמליים והיברידיים פלאג-אין יוקרתיים, בטווח מחירים של 150 – 300 אלף יואן (בערך 22 – 44 אלף דולר). ג'ילי גלקסי L7 "הראשון לשמו" זהו קרוסאובר במימדים בינוניים עם יחידת כוח היברידית המסוגלת לפעול גם במצב טורי וגם במצב מקביל. בדגם יושמו חידושים רבים: ויתור על הידיות הנשלפות האופנתיות לטובת פרקטיות ובטיחותיות, מנוע בנזין חדש עם מקדם שיא של יעילות תרמית, סוללות המצוידות במערכת הבטיחות Aegis. וזה ממש לא הכל. הקרוסאובר יושק בסין ברבעון השני של 2023. לגבי המחירים, כמו גם התוכניות לייצוא, בינתיים לא ידוע דבר.
"המלך בראן השבור, הראשון לשמו" – זוכרים את נוסחת ההכתרה הזו ב"משחקי הכס"? לאחר נפילת בית טארגאריין, רוברט באראתיון הפך גם למלך האנדלים, הרוינארים וראשוני האדם "הראשון לשמו".
העיצוב החיצוני
ג'ילי גלקסי L7 נוצר על בסיס הפלטפורמה ה"מחושמלת" E-CMA שפותחה על-ידי וולוו, אבל מהבחינה הטכנית הוא מאוחד עם ג'ילי אטלס החדש: העיצוב הכללי הוא שונה אבל חלק מפאנלי המרכב הם זהים. מימדיו של L7: אורך 4,700 מ"מ, רוחב 1,905 מ"מ, גובה 1,685 מ"מ, בסיס גלגלים 2,785 מ"מ. הרכב ההיברידי דומה מלפנים לרכב חשמלי: מותקן אטם במקום גריל רגיל. ידיות הדלת הן רגילות ולא נשלפות בניגוד לטרנד שהולך היום: החברה מסבירה את החלטה זו בכך שידיות נשלפות יכולות להיתקע ובמקרים מסוימים המדבר יכול לסכן חיים.
חלל הפנים
החלל הפנימי במידה רבה זהה לזה של ג'ילי אטלס, אבל בג'ילי גלקסי יש כמה הבדלים חשובים: מסך מגע נפרד בגודל "16,2 לנוסע הקדמי וכן בורר הילוכים שהועבר מתחת להגה. כפתורים אנלוגיים נותרו רק בדלתות ועל ההגה. בנוסף לכך, השתנו פתחי האוורור ודפנות הדלתות. המושבים יכולים לזוז אחורה באופן אוטומטי ולעבור למצב כמעט אנכי. כבר במפרט האבזור הבסיסי נכללים לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10,25, מסך מולטימדיה אנכי בגודל "13,2, מושבים קדמיים בעלי מגוון רחב של כוונונים וטעינה אלחוטית למכשירים. עבור הקושחה פותחה מערכת הפעלה חדשה Galaxy N-OS, על הפעולה אחראי שבב Snapdragon 8155.
ברשימת האופציות – לא רק אוורור ועיסוי, אלא גם פיזיותרפיה מובנית במושבים הקדמיים (עדיין לא ברור במה מדובר), מסך תצוגה עילית "25,6 ואוטופיילוט רמה שלישית Geely Galaxy Smart Drive. לצורך פעולתו התאגיד הסיני פיתח מערכת מיקום גיאוגרפי לווייני משלו: עד שנת 2025 ישוגרו 72 לווינים.
יחידות הכוח ושאסי
יחידת הכוח ההיברידית של ג'ילי גלקסי K7 שנת 2023 עם השם הארוך NordThor Hybrid 8848 תוכל לפעול גם במצב טורי וגם במצב מקביל. מערכת ההנעה של הקרוסאובר היא בינתיים קדמית בלבד (אך צפויה להיות גם הנעה כפולה). יחידת הכוח מבוססת על מנוע טורבו בנזין 1,5 ליטר ממשפחת BHE15 עם מקדם שיא של יעילות תרמית העומד על 44,26%, יחד עמו פועלים שני מנועים חשמליים ותמסורת 3 הילוכים DHT Pro. צפוי שההספק של הגרסאות עם הנעה קדמית יגיע ל-390 כ"ס ועם הנעה כפולה עד 664 כ"ס.
צריכת הדלק הממוצעת של הקרוסאובר עם הנעה קדמית תהיה 5,23 ליטר ל-100 ק"מ במצב משולב, טווח הנסיעה עם סוללה טעונה ומיכל דלק מלא הוא 1,370 ק"מ לפי מחזור CLTC הסיני. האצה ל-100 קמ"ש תיקח 7,5 שניות (מידע לא סופי), הגרסה ההיברידית עם הנעה כפולה תאיץ ל-100 תוך 6,9 שניות. הסוללות עם מערכת הבטיחות Aegis יכולה לכבות ולבודד במהירות תאים בודדים במקרה של פגיעה או קצר ובכך להפחית את הסיכון של התלקחות. טעינה מהירה תהיה אפשרית, אך בינתיים אין פרטים.