פולקסווגן אטלס – קרוסאובר גדול בעל 5 או 7 מקומות בשלוש שורות, מיוצר על ידי קונצרן Volkswagen הגרמני במיוחד עבור השוק האמריקאי. כמו כן, נמכר בשווקים אחרים, אולם תחת שם אחר – Teramont. לראשונה הוצג בתצוגת הרכב בלוס-אנג'לס ב- 2017 בתור דגם שנת 2018 חדש עבור ארה"ב וקנדה. הקרוסאובר מותאם באופן מושלם למסעות משפחתיים ארוכים
פולקסווגן אטלס ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

טוב עבור אמריקה? טוב עבור כולם

פולקסווגן אטלס ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

פולקסווגן אטלס – קרוסאובר גדול בעל 5 או 7 מקומות בשלוש שורות, מיוצר על ידי קונצרן Volkswagen הגרמני במיוחד עבור השוק האמריקאי. כמו כן, נמכר בשווקים אחרים, אולם תחת שם אחר – Teramont. לראשונה הוצג בתצוגת הרכב בלוס-אנג'לס ב- 2017 בתור דגם שנת 2018 חדש עבור ארה"ב וקנדה. הקרוסאובר מותאם באופן מושלם למסעות משפחתיים ארוכים. לעת עתה מתפתח במסגרת הדור הראשון. עבר מתיחת פנים בשנת 2020. כיום את הדור הראשון של פולקסווגן אטלס ניתן לרכוש בישראל, לכן ננסה לפרט עליו.

  • לפרוטוקול: הקרוסאובר נקרא על שם טיטאן אדיר ממיתולוגיה יוונית - אטלס, שנשא על שכמו את כיפת השמיים.

דור ראשון

נמצא בייצור מ- 2017 עד היום, עבר מתיחת פנים ב- 2020 (נתונים לשנת 2021). העובדה שאטלס בראש ובראשונה מיועד עבור אמריקה ניכרת ללא ספק במראהו – מדובר בארגז מאסיבי בעל חזית אגרסיבית ותא נוסעים עצום בן שלוש שורות נטול כל פאר, אך מעורר תחושת ביטחון שהרכב לא יתערבב עם דגמים דמויי פיל של פורד ו- GM בהייוויי.

לפולקסווגן אטלס 2017/2018 בבירור קווי דמיון משותפים רבים עם טוארג, אולם ההופעה הזוויתית מקרבת אותו אפילו יותר לג'יפ גרנד צ'ירוקי. מכסה המנוע – "מנופח" בסגנון האמריקאי, כנפיים שרירניות, גריל רחב, פנסי LED ברמת גימור הבסיסית, חלק אחורי מאסיבי ומעט אי-הרמוני – בכדי שיכנסו כמה שיותר דברים גדולים. עם זאת, למרות הכבדות והשמרנות המובהקת של התדמית, אטלס מאוזן היטב, והודות לכך מתאפיין בהתנהגות כביש יוצאת מן הכלל.

עוצמה

הדור הראשון של פולקסווגן אטלס החדש מצויד במנוע 2,6 ליטר V6 בהספק 280 כ"ס או 2 ליטר 4 צילינדרים בהספק 238 כ"ס. עוצמתו של אטלס תואמת לאביו המיתולוגי הקדום. הסיכוי שהוא יסחב על שכמו את כדור הארץ די קלוש, אבל לגרור 2200 ק"ג – באפס יד.

המנועים שבהם מצויד אטלס אינם רק עוצמתיים, אלא גם אמינים ומוכחים על ידי מיליוני קילומטרים. אותן חטיבות כוח מותקנות בדגמי פולקסווגן כוחניים אחרים, מגולף GTI ועד אאודי Q7, ומתפקדים כהלכה בכל אחד מהם. משזה נאמר, המוזרות בדגם 2018 היא בכך שראשית הוא הוצע עם הנעה קדמית בלבד. ובמידה מסוימת זה היה בשל העובדה שאטלס – קרוסאובר לאספלט גרידא, לא רכב שטח, המקסימום שהוא מסוגל זה לרדת מהאספלט לשביל עפר. אך מאוחר יותר הופיעו גם גרסאות הנעה כפולה.

מבפנים

לוח המחוונים של אטלס, ככל הנראה, נלקח מפאסאט האגדי – וזה לא רע בשום פנים ואופן, מכיוון שיהיה קשה לעשות יותר טוב מזה. מערכת האינפוטיינמנט VW Car-Net תופסת את האזור המרכזי על הפאנל הקדמי, כאשר לצידה שוכנים שני פתחי אוורור גדולים. כלולים חיבורי אנדרויד אוטו ואפל קארפליי סטנדרטיים עם Volkswagen CarNet ו- MirrorLink.

כל שלוש שורות המושבים של הקרוסאובר מציעים מרווח פנימי רב יותר ממה שנדמה מבחוץ. השורה השנייה מחליקה קדימה-אחורה, בדומה לרוב המתחרים, אולם לאטלס יש אפשרות להשאיר כיסא ילד בשורה השנייה כאשר הוא מוזז קדימה לגישה למושבים האחוריים החיצוניים – יתרון גדול של רכב בהחלט משפחתי. השורה השלישית, ייתכן, המרווחת ביותר בסגמנט. נפחו הכולל של תא הנוסעים – 2,7 קוב.

מתיחת פנים 2020

הדור הראשון של פולקסווגן אטלס זכה לשבחים רבים מצד האמריקאים. הוא קיבל ביקורות טובות במדיה והוכיח את עצמו כקרוסאובר אמין, איכותי ופרקטי. בתצוגת הרכב בצ'יקאגו שנת 2020 פולקסווגן חשפה את אטלס המעודכן שנת 2021, ובהדרגה הקרוסאובר החל להופיע מחוץ לצפון אמריקה, למשל, נחת גם אצלנו, בישראל.

במסגרת מתיחת הפנים הרכב התארך ב- 6 ס"מ, חודשו חזית, מרכב וגלגלים, הותקנו פנסים אחוריים והגה חדשים. בין אופציות חדשות הופיעה פונקציית IQ.DRIVE – מערכת סיוע לנהג עם פונקציות אוטונומיות למחצה. הופיעה אפליקציית Volkswagen Car-Net⁠12, באמצעותה ניתן לשלוט ברכב דרך הסמארטפון.

בטיחות

פולקסווגן אטלס 2018/2019 קיבל ציונים טובים מאת IIHS במבחני התרסקות וציון מצוין במבחן מניעת התנגשויות. וזה די מובן. ממבט על החזית הכוחנית של אטלס המחוזקת באמצעות ההבעה ה"תוקפנית" של הפנסים, קיר ההתרסקות, קרוב לוודאי, ברח בעצמו מההתנגשות. ועם זאת, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים NHTSA העניקה לאטלס חמישה כוכבים על בטיחות באופן כללי, אולם על התנגשות חזיתית נתנה לו רק ארבעה. כנראה מעולם לא ראו פולקסווגן עם פרצוף כה לא ידידותי.

כל דגמי שנת 2018 מצוידים כברירית מחדל במצלמה אחורית ובמערכת בלימה לאחר התנגשות אשר מחזיקה את הרכב במקום לאחר זיהוי תאונה. ישנן שש כריות אוויר, מערכת ABS ובקרת יציבות. לאחר מתיחת הפנים שנת 2020 נוספו פונקציות כגון התרעה על התנגשות, בלימת חירום, זיהוי הולכי רגל וניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ותצוגה דינאמית של תמרורים.

אטלס או טוארג? דעתכם המקצועית?
12 קולות