עכשיו טסלה חווה "זמנים קשים" וכלל לא מדובר בקשיים הכלכליים. הכל קורה בדיוק ההיפך – כרגע הביקוש לרכבים החשמליים של החברה כל-כך מקדים את ההיצע שהיא נאלצת להפסיק לקבל הזמנות - הכל כבר נמכר עד סוף השנה. את הגרסה הבסיסית מודל Y Standart Range הלקוחות יצליחו לקבל לא לפני פברואר 2023. את רמת הגימור היקרה יותר מודל
טסלה ריסקה את טויוטה: בקרב הקרוסאוברים האדיר, RAV4 הפסיד למודל Y
AUTOBOOM

"הזמנים הקשים" לפי טסלה

טסלה ריסקה את טויוטה: בקרב הקרוסאוברים האדיר, RAV4 הפסיד למודל Y

עכשיו טסלה חווה "זמנים קשים" וכלל לא מדובר בקשיים הכלכליים. הכל קורה בדיוק ההיפך – כרגע הביקוש לרכבים החשמליים של החברה כל-כך מקדים את ההיצע שהיא נאלצת להפסיק לקבל הזמנות - הכל כבר נמכר עד סוף השנה. את הגרסה הבסיסית מודל Y Standart Range הלקוחות יצליחו לקבל לא לפני פברואר 2023. את רמת הגימור היקרה יותר מודל Y Performance – בין יולי לספטמבר 2022. בישראל מוצעות שתי הגרסאות וכן ה"אמצעית" מודל Y Long Range. נזכיר על ההבדלים:

Tesla Model Y 2019. SUV 5-door, 1 generation.
  • Standard Range: מנוע חשמלי אחד המסובב רק את הגלגלים האחוריים. הספק – 271 כ"ס. האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 5,5 שניות. מהירות מרבית – 217 קמ"ש. קיבולת סוללה – 75 קוט"ש. טווח נסיעה בין טעינות – 392 ק"מ.
  • Long Range AWD: שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 345 כ"ס. הנעה – כפולה. האצה ל-100 קמ"ש – 5 שניות. מהירות מרבית – 217 קמ"ש. קיבולת סוללה – 75 קוט"ש. טווח נסיעה – 533 ק"מ.
  • Performance: הגרסה המפוארת ביותר עם הנעה כפולה. שני מנועים חשמליים בהספק 450 כ"ס. האצה ל-100 קמ"ש – 3,9 שניות. מהירות מרבית – 250 קמ"ש. קיבולת סוללה – 75 קוט"ש. טווח נסיעה – 514 ק"מ.

הלקוחות שבוחרים בדגמים של טסלה כבר רגילים לעיכובים במשלוחים. אבל בכל מקרה, זה לא אמור להיות ככה. הבעיה רק הולכת ומחריפה, מה שעלול להוביל להשלכות רציניות לעסק. אך אילון מאסק לא מתייאש, אלא להיפך, בונה תוכניות לעתיד. ב-19 באוגוסט יתקיים Tesla AI Day השני, צפוי שביום הזה יוצגו "הרבה עדכונים מגניבים" ואולי אפילו שבב חדש המיועד לנהיגה אוטומטית. אירוע כזה התקיים לראשונה בשנת 2021, בו הוצג מחשב העל Dojo והכריזו על בניית הרובוט דמוי אדם Tesla Optimus.

4680 Tesla Battery
סוללה בפורמט חדש 4680.

אבל זה לא הכל. צוות המחקר של טסלה בקנדה ואוניברסיטת דלהאוזי פרסמו מאמר מדעי על סוללה חדשה מבוססת ניקל שיכולה לתפקד במשך 100 שנים ועולה על סוללות רגילות מבחינת מהירות טעינה וצפיפות אנרגיה. לכן יש לצפות ל-Battery Day השני, שבו יוצג כבר אב טיפוס עובד של סוללה כזאת. זוכרים את Tesla Battery Day הראשון שנערך בשנת 2020? דווקא שם הוצג פורמט הסוללה החדש 4680.

סוללה עם תוחלת חיים בסך 100 שנה

בשנת 2016 טסלה פתחה בקנדה את חטיבת Tesla Advanced Battery Research בשיתוף עם מעבדת הסוללות של ג'ף דאן מאוניברסיטת דלהאוזי. דאן הוא חלוץ בתחום סוללות ליתיום-יון שעובד עליהן מאז המצאתם. הוא עזר להאריך את חיי האלמנטים הללו, מה שהוביל בסופו של דבר להתפשטות המונית שלהם בשוק. כיום הוא מתמקד בהגברה הפוטנציאלית של צפיפות האנרגיה ותוחלת החיים (תוך כדי הפחתת העלות).

4680 Tesla Battery
צוות המחקר מציין שהסוללות החדשות יכולות לתפקד לאורך 100 שנים אם הטמפרטורה שלהן נשמרת ברמת 25 מעלות צלזיוס.

במגזין המדעי Journal of the Electrochemical Society פורסם מאמר גדול תחת הכותרת המסובכת "Li[Ni0.5Mn0.3Co0.2] as a Superior Alternative to LiFePO4 for Long-Lived Low Voltage Li-Ion Cells" מאת מייקל מצגר (אחת מחברי צוות המחקר) יחד עם ג'ף דאן. במאמר מתואר ההרכב הכימי של סוללה על בסיס ניקל המסוגלת להתחרות בסוללות ליתיום-ברזל-פוספט מבחינת תוחלת חיים, בנוסף לכך צפיפות האנרגיה הגבוהה שלהן תאפשר פוטנציאלית להגדיל את טווח הנסיעה בין טעינות.

צוות המחקר מציין שהסוללות החדשות יכולות לתפקד לאורך 100 שנים אם הטמפרטורה שלהן נשמרת ברמת 25 מעלות צלזיוס. בינתיים העתיד של סוללות אלו אינו ברור, אבל אפשר לקוות שאילון מאסק כבר שם לב לעבודה הזו והחל בעבודה מעשית על הבאת הרעיון לפועל.

ואתם מחכים לטסלה שלכם?
12 קולות