טויוטה יאריס זאת מכונית קומפקטית המיוצרת על-ידי התאגיד היפני טויוטה משנת 1999. החל משנת 2021 בישראל נמכרת יאריס דור רביעי בתצורת מרכב האצ'בק 3 או 5 דלתות.
טויוטה יאריס. דור 4 שנת 2020
AUTOBOOM

טויוטה יאריס. דור 4 שנת 2020

טויוטה יאריס. דור 4 שנת 2020

טויוטה יאריס זאת מכונית קומפקטית המיוצרת על-ידי התאגיד היפני טויוטה משנת 1999. החל משנת 2021 בישראל נמכרת יאריס דור רביעי בתצורת מרכב האצ'בק 3 או 5 דלתות.

טויוטה יאריס דור 4 מיוצרת משנת 2020. זאת המכונית הראשונה שבוססה על הגרסה החדשה של הפלטפורמה המודולרית הגלובלית TNGA (ר"ת Toyota New Global Architecture) – פלטפורמת GA-B. השאסי הזה פותח עבור רכבים קומפקטיים יותר באורך לא יותר מ-4 מטרים. האורך של יאריס בגרסת 5 דלתות הוא 3,940 מ"מ, מה שקצר ב-5 מ"מ בהשוואה לדור הקודם. עם זאת, בסיס הגלגלים התארך ב-50 מ"מ, מה שאפשר להגדיל את המרווח בתא הנוסעים. הרוחב גם גדל ב-50 מ"מ, אבל הגובה הוקטן ב-40 מ"מ. המהנדסים מיפן הם מומחים בהפיכת מכוניות קטנות למרווחות מבפנים וקל להאמין לטענות של טויוטה שהם הצליחו להשיג יותר מרחב פנימי. בנוסף לכך, המכונית קלה יותר ב-50 ק"ג מקודמה. המימדים של יאריס 2021 גרסת 3 דלתות: גובה 3,995 מ"מ, רוחב 1,805 מ"מ, גובה 1,455 מ"מ, בסיס גלגלים 2,560 מ"מ.

העיצוב החיצוני

יש לציין שהדגם החדש פותח בהתחשב בעדיפויות של השוק האירופאי, שבו הדור השלישי היה מבוקש מאוד. התוצאה: יאריס החדשה זכתה בפרס "מכונית השנה 2021" באירופה! מבחוץ המכונית מושכת את תשומת הלב בפרופורציות הרמוניות: מכסה המנוע מעט התארך, הקבינה הוזזה לאחור ב-60 מ"מ. טויוטה יאריס 2020/2021 נראית אגרסיבית יותר הודות לגריל, הפנסים המאורכים והקטעים הצדדיים בפגוש הקדמי. הגג ובתי המראות צבועים בשחור בגרסה הדו-גונית. הפנסים האחוריים מחוברים ויזואלית זה לזה על-ידי פס דק.

חלל הפנים

תא הנוסעים של יאריס החדשה קיבל חומרי גימור איכותיים ופאנל בעיצוב חדש - כעת הוא ממוקם נמוך מהרגיל. מאחורי ההגה הקומפקטי (עם חימום כאופציה) ממוקם לוח מחוונים דיגיטלי עם שני מסכים – כל אחד בתוך באר משלו. כבר ברמת הגימור הבסיסית המכונית מגיעה עם מערכת מולטימדיה התומכת בממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto, המסך שלה בגודל "7 מופנה אל הנהג, בתוספת תשלום ניתן לקבל תצוגה עילית "10. כמו כן, במפרט האבזור הופיעו תאורת אווירה וגג פנורמי.

הגרסאות

מכונית ההאצ'בק קיבלה יחידת כוח היברידית דור חדש הדומה למערכות המותקנות בקורולה, קאמרי ו-RAV4 החדשים. הדגש הוא דווקא על הגרסה ההיברידית. מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח 1,5 ליטר פועל בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 80 כ"ס, המקבל את האנרגיה שלו מבלוק סוללות ליתיום-יון. תמסורת – גיר רציף עם הילוך ראשון מכאני. ההספק הכולל עומד על 116 כ"ס.

הדגם החדש פותח בהתחשב בעדיפויות של השוק האירופי, שבו גרסת דור שלישי הייתה מבוקשת מאוד. התוצאה: יאריס החדשה זכתה בפרס "מכונית השנה 2021" באירופה!

בנוסף לכך, טויוטה יאריס זמינה עם מנוע בנזין 1,5 ליטר מסורתי בשילוב עם גיר רציף. מנוע הבנזין מצויד במערכת סטארט-סטופ, מפיק 125 כ"ס וצורך 5,2 ליטר של דלק ל-100 ק"מ.

האבזור

בישראל המכונית מוצעת בחמש רמות גימור לבחירה. כבר בגרסה הבסיסית יאריס הקטנה מגיעה עם חיישני גשם, מצלמה אחורית, מזגן והגה רב-פונקציונלי. הגרסאות היקרות יותר מצוידות בתצוגה עילית "10, בטעינה אלחוטית, במערכת כניסה ללא מפתח, בתאורת אווירה בתא הנוסעים, מערכת שמע JBL, מכלול מערכות בטיחות מעודכן הכולל בקרת שיוט אדפטיבית ומניעת סטיה מנתיב, כמו כן, רמת הגימור הבסיסית כוללת כרית אוויר מרכזית המפרידה בין הנהג לנוסע הקדמי.

לטויטה יאריס היו מתחרים על תואר מכונית השנה. איזה רכב הייתם בוחרים במקומה?
41 קולות