Honda Jazz – מכונית קטגוריית "B" מאת יצרנית רכב היפנית Honda Motor, הנמצאת בייצור משנת 2002. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי להאצ'בק 5 דלתות הונדה ג'אז אחרי מתיחת פנים בדגם 2017.
הונדה ג'אז ‏2017. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

הונדה ג'אז. רכב עירוני קומפקטי ואוניברסאלי.

הונדה ג'אז ‏2017. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 3 דור, שדרוג

Honda Jazz – מכונית קטגוריית "B" מאת יצרנית רכב היפנית Honda Motor, הנמצאת בייצור משנת 2002. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי להאצ'בק 5 דלתות הונדה ג'אז אחרי מתיחת פנים בדגם 2017.

הונדה ג'אז – רכב קומפקטי ואוניברסאלי מאוד מבוקש בשוק האירופאי. ביפן, סין, ובאמריקה דרומית וצפונית הונדה ג'אז מוכרת בשם הונדה Fit. ותחת שם Jazz נמכרת באירופה, חלק מדינות אסיה, אוסטרליה, אוקיאניה, מזרח תיכון ואפריקה. במולדתה הונדה ג'אז נבחרה פעמיים לתואר "מכונית השנה" – ב- 2001 ו- 2007. קיימות גרסאות עם חטיבת כוח היברידית - Fit/Jazz Hybrid, ו - Fit EV עם מנוע חשמלי.

דור ראשון

הדור הראשון של הונדה ג'אז יוצר בין השנים 2002 ל- 2009, ועבר מתיחת פנים ב- 2005. השם "ג'אז" אינו בדיוק חדש, תחת שם זה שווק רכב הונדה אחר בשנות ה- 80. המכירות של ג'אז באירופה החלו רק בשנת 2003, למרות שביפן הדגם שווק כבר בשנת 2001 תחת השם Fit וצבר לפופולאריות רבה – לקח מקום ראשון בסך מכירות תוך שנה אחת בלבד, וזה קרה לראשונה בהיסטוריית הונדה!

הונדה ג'אז נבחרה פעמיים ל"מכונית השנה" ביפן – ב- 2001 וב- 2007.

הונדה ג'אז הראשונה נבנתה על פלטפורמה חדשה לגמרי. מהנדסי החברה היפנית החליטו ליצור רכב בו ישולבו מאפיינים של מיניוואן, האצ'בק ומיקרו-וואן. זוהי הסיבה בגללה הונדה ג'אז לעתים קרובות נקראת "מכונית בעלת קיבולת גבוהה". הדור הראשון של ג'אז הגיע במרכב האצ'בק 5 דלתות, בשוק היפני היה זמין עם הנעה קדמית או כפולה, אך לאירופה יובא רק עם הנעה קדמית.

אשפר לומר שחזותה של ג'אז הייתה בלתי שגרתית, אך לא מצועצעת. מהר מאוד היא נהייתה מוכרת בזרם העירוני. אלמנטים מקוריים כגון פנסים-זרקורים ומכסה מנוע מצולע אפשרו להכיר בה ממאות מטרים. הפנסים האחוריים בנויים כך אילו הם מורכבים משלושה חלקים.

דור שני

הדור השני של הונדה ג'אז שווק בין השנים 2008 ל- 2015, ועבר מתיחת פנים ב- 2011. ג'אז שנייה, הבנויה על פלטפורמה חדשה, זכתה למראה מחודש ומנועים עדכניים. הדור הראשון יצא עד כדי כך מוצלח שהמפתחים פשוט פחדו לבצע שינויים מהפכניים, לכן הדור השני הינו ההמשך ההגיוני לקודמו. תא הנוסעים מעט התרווח, חזית המרכב נהייתה אקספרסיבית יותר וקיבלה גריל חדש, כמו כן הותקנו קורות צד צרות אשר לא הגבילו את ראות הנהג. כתוצאה, המכונית נהייתה רק עוד יותר נוחה ובטיחותית. שטח חלונות העצום של הונדה ג'אז – יתרון ממשי בלתי מעורער של הדור השני.

דור שלישי

הדור השלישי של הונדה ג'אז נמצא בייצור משנת 2015 ועד עתה, החל מ- 2017 בגרסה מחודשת אחרי מתיחת פנים. תא הנוסעים בג'אז השלישית מודולארי לחלוטין. וזו הייתה פריצת דרך אמיתית! בהופעת הדור השלישי חלו מספר שינויים מהותיים – נוספו עוד פנסים, פגוש מלוטש יותר ופנסים אחוריים חדשים. הראות המצוינת נשמרה, אווירודינמיקה והתנהגות הכביש השתפרו, ובסיס הגלגלים הארוך אפשר להרחיב עוד יותר את המרווח הפנימי.

להאצ'בק הונדה ג'אז 2019/2020 החדש אפשר לקרוא רכב עירוני מושלם. מימדים קומפקטיים, תצרוכת דלק קטנה, פרקטיות, התנהגות כביש יוצאת מן הכלל – היתרונות הראשיים של הרכב היפני.

להאצ'בק הונדה ג'אז 2019/2020 החדש אפשר לקרוא רכב עירוני מושלם. מימדים קומפקטיים, תצרוכת דלק קטנה, פרקטיות, התנהגות כביש יוצאת מן הכלל – היתרונות הראשיים של הרכב היפני.

בשנת 2020 צפויה יציאת דור חדש להונדה ג'אז, אשר על פי היפנים יהיה כפוף לחלוטין לפילוסופיית העיצוב "Yoo no bi" – "יופי בחיי היום-יום". הונדה ג'אז 2020/2021 החדשה תספק את מרב הפרקטיות והנוחות. הפונקציות יצומצמו למינימום – הישארו רק הדברים ההכרחיים. העיצוב יבוצע בסגנון מינימאליזם. פילוסופיית הפרקטיות נשמרת גם בתא הנוסעים: חומרים עמידים מבדים דוחי-מים, וחומרי הפאנל הקדמי – רכים ונעימים למגע.