חברת הונדה אינה מעריצה גדולה של רכבי שטח אמיתיים, לכן לא מפתיע שלמען הרחבת קו הדגמים בנישה זו החברה פשוט השאילה דגם מהשותפה Isuzu, אשר שם, להפך, אין מעריצים גדולים של מכוניות קלות. בשנות ה- 90 נקודת חוזק של איסוזו הייתה רכבי שטח בנוסף למשאיות, המוצר העיקרי שלהם. שתי חברות יפניות "התחלפו" באופן פעיל בדגמים מוכנים ע
הונדה פספורט ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

הונדה פספורט. רכב שטח שהפך לקרוסאובר

הונדה פספורט ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 3 דור, שדרוג 1

חברת הונדה אינה מעריצה גדולה של רכבי שטח אמיתיים, לכן לא מפתיע שלמען הרחבת קו הדגמים בנישה זו החברה פשוט השאילה דגם מהשותפה Isuzu, אשר שם, להפך, אין מעריצים גדולים של מכוניות קלות. בשנות ה- 90 נקודת חוזק של איסוזו הייתה רכבי שטח בנוסף למשאיות, המוצר העיקרי שלהם. שתי חברות יפניות "התחלפו" באופן פעיל בדגמים מוכנים עד שנת 2002, כך איסוזו לקחה מהונדה סדאנים, ואיסוזו Rodeo עם האות H על הגריל שיחק די טוב תפקיד של רכב הונדה. בהמשך, עבור שוק ארה"ב Honda Motor החליטה ליצור קרוסאובר בכוחות עצמה, והעניקה לו שם ישן, למרות שהרכב שונה לחלוטין. ניסאן עשתה את אותו הדבר עם טראנו, לכן שום דבר מוזר… אז למה פספורט? הונדה ייצרה אופנוע כזה, C75 Passport.

דור ראשון

הונדה פספורט (ואחיו התאום איסוזו רודיאו) משתייכת לרכבי שטח בינוניים. הדור הראשון יוצר בין השנים 1993 עד 2002. עם דגם זה, אשר פותח במו ידיהם ומוחם של מהנדסי איסוזו, Honda Motor לא היססה להיכנס לשוק רכבי שטח האמריקאי בזמנים המופלאים ההם. בשנות ה- 90 בארה"ב סגמנט זה של רכבים שיגשג בקביעות. פספורט יוצר במפעל Subaru Isuzu Automotive הממוקם בעיר לאפאייט (אינדיאנה, ארה"ב).

הדור הראשון יוצר בשלוש רמות גימור עם מנועי בנזין בנפח 2,6 ליטר (120 כ"ס) או 3,2 ל' (175 כ"ס). הראשון הותקן עם תיבת 5 הילוכים ידנית והנעה אחורית; עבור השני בתור אופציה הוצעו תיבת 4 היל' אוטומטית והנעה כפולה. בשנת 1996 ההספק של המנוע הבכיר הוגבר עד 190 כ"ס, ואת ההנעה הכפולה היה ניתן לשלב תוך כדי תנועה, מבלי לעצור.

דור שני

יוצר בין השנים 1997 עד 2002. פעם נוספת, מדובר באיסוזו רודיאו תחת שם אחר. בהיצע נותר מנוע אחד בלבד, וכצפוי, הבכיר – V6 הנקרא 6VD1. כמו כן, יוצרו גרסאות עם הנעה אחורית או כפולה. מימדי המרכב מעט צמחו: מ- 4483 מ"מ המרכב התארך עד 4506-4676 מ"מ (בהתאם לרמת הגימור). ומה שמעניין, בסיס הגלגלים קצת הוקטן: במקום 2756 נהיה 2703 מ"מ.

דור שלישי

לאחר הפסקה של 12 שנים הונדה השיקה את דגמם תחת אותו שם, אולם כבר בתור קרוסאובר. גם הוא בגודל בינוני, הטירון תפס עמדה בין CR-V ופיילוט בקו הדגמים. פספורט החדש נחשף ב- 2018 בתצוגת הרכב בלוס-אנג'לס, וכבר בספטמבר 2021 הכריזו על מתיחת פנים – הרכב המעודכן יופיע בסוכנויות אמריקאיות לקראת סוף השנה. הוא מיוצר במפעל הונדה בלינקולן, אלבמה.

ושוב, אי-אפשר לקרוא להונדה פספורט דגם עצמאי וחדש לחלוטין! זהו גורלו. הפעם מדובר בגרסה מקוצרת של קרוסאובר פיילוט המוזכר לעיל. הרכבים חולקים את אותו בסיס גלגלים, 2820 מ"מ, והמרכב כמעט זהה – פרט למספר ניואנסים. החזית נבדלת רק במראה הפגוש והגריל, ובצדדים ניכרות פרופורציות מעט שונות: סרח עודף האחורי של פספורט קצר יותר, ואורך המרכב הוא 4839 מ"מ (לעומת 4991 מ"מ של פיילוט).

חלקו האחורי המקוצר לא אפשר למקם שורת מושבים שלישית "בתוך" תא המטען, שעליה ידוע פיילוט, עם זאת, נפח תא המטען של פספורט מגיע ל- 1167 ליטר בעת מדידה עד התקרה על פי תקן SAE האמריקאי. מתחת למכסה המנוע טורח V6 בנפח 3,5 ליטר המפיק 280 כ"ס, לו משודכת תיבת 9 הילוכים אוטומטית.

מתיחת פנים 2021

מתיחת הפנים העניקה לקרוסאובר "פנים חדשות" בסגנון הטנדר רידג'ליין, מספר אופציות חדשות ורמות גימור מעודכנות: הוסרו שתי הפשוטות ביותר ונוספה גרסה שטחית TrailSport – נבדלת בעיטור בסגנון כובש בוצים ובגלגלים אחרים בעלי חתך גבוה יותר. קצת מאוחר יותר פספורט שנת 2021/2022 החדש זכה למתלים בעלי כיול שטח מיוחד עם מרווח גחון מוגדל, ונוסף על כך בצמיגי שטח. המנוע נותר זהה.

כמה מקומות צריך להכיל קרוסאובר בכדי שתהיו מאושרים?
6 קולות