מחירי המכוניות בשוק היד השנייה נמצאים בגובה שיא, לכן צריך לבחור בחוכמה. אמינות היא גורם קריטי בצמצום העלויות, במיוחד אם קונים מכונית שאינה מגיעה עם אחריות יצרן. כדי לעשות את הבחירה הנכונה, חשוב לדעת אילו רכבים נוטים להתקלקל יותר מאחרים.
דירוג ה(אי-)אמינות: הרכבים שמתקלקלים יותר מאחרים
AUTOBOOM

דירוג ה(אי-)אמינות: הרכבים שמתקלקלים יותר מאחרים

דירוג ה(אי-)אמינות: הרכבים שמתקלקלים יותר מאחרים

מחירי המכוניות בשוק היד השנייה נמצאים בגובה שיא, לכן צריך לבחור בחוכמה. אמינות היא גורם קריטי בצמצום העלויות, במיוחד אם קונים מכונית שאינה מגיעה עם אחריות יצרן. כדי לעשות את הבחירה הנכונה, חשוב לדעת אילו רכבים נוטים להתקלקל יותר מאחרים.

החלטנו לברר אילו רכבים עושים הרבה כאב ראש לבעלים. אנו מציגים לתשומת לבכם את דירוג ה(אי-)אמינות!

Car repair
דירוג האמינות מבוסס על עלות התיקונים ותדירות הפניות למוסך.

החומר שלנו מבוסס על מחקר שנערך בקיץ של 2023 על-ידי מגזין WhatCar בשיתוף עם חברת MotorEasy בקרב בעלי רכב באירופה ובריטניה

הבהרה

מומחי WhatCar סקרו קרוב ל-22 אלף בעלי רכב ששיתפו מידע על כלי הרכב שלהם בקטגוריית גיל 6 עד 20 שנים. הבעלים סיפרו באילו בעיות הם נתקלו במהלך השנתיים האחרונות וכמה עלו התיקונים.

Car repair
כדי לעשות את הבחירה הנכונה, חשוב לדעת אילו רכבים נוטים להתקלקל יותר מאחרים.

בהתבסס על ביקורות אודות 178 דגמים מ-32 מותגים, רוכזה רשימה של רכבים עם מספר התקלות הגבוה ביותר. לכל דגם ולכל מותג מוקצה דירוג אמינות על סמך עלות התיקונים ותדירות הפניות למוסך.

כל שמות הרכבים הם קישורים – בלחיצה תראו מידע קצר על הדגם, פירוט דורות ושנות ייצור עם תמונות, מחירים עדכניים לרכבים חדשים ומשומשים (במידה והדגם משווק בישראל).

הרכבים הכי לא אמינים: שלישיית המובילים באנטי-דירוג

מקום 3: לנד רובר דיסקברי 2004-2017 – דירוג אמינות 44,6%

לנד רובר דיסקברי הוא רכב שטח פרקטי ויוקרתי שמיישב 7 מבוגרים, ובמידת הצורך, ייקח אתכם לפסגה של הר קטן. עם זאת, הוא גם אחד הבעייתיים ביותר. ישנן תלונות רבות לגבי המנוע, מערכות החשמל והמתלים. עלות התיקונים יקרה, והזמנים לפתירת הבעיות הם ארוכים.

מקום 2: סקודה אוקטביה 2004-2013 – דירוג אמינות 43,6%

כמחצית מבעלי סקודה אוקטביה עם מנוע דיזל שנסקרו התלוננו על בעיות עם המזגן, הבלמים, המנוע והמתלים. עבור 20% מהם, התיקונים ארכו יותר משבוע. ואף מכונית לא תוקנה בחינם, כל החשבונות היו גבוהים.

מקום ראשון: פיג'ו 3008 שנת 2009-2016 – דירוג אמינות 41,8%

ל-61% מדגמי פיג'ו 3008 שנת 2009–2016 היו תקלות! האזורים הבעייתיים ביותר: בלמים ומתלים, תיבת הילוכים ומצמד, מערכת הניווט ומולטימדיה. לשליש לקח יותר משבוע לפתור את הבעיה. עלות התיקונים פגעה קשות בכיסם של הבעלים.

מכוניות קטנות

את המקום הראשון תפס הדור השני של סיטרואן C3. רשימת התלונות עליו רחבה: תקלות במנוע, תיבת הילוכים, מתלים, מנגנון היגוי, מזגן, מערכת ניווט. כמו כן, לפסגת האנטי-דירוג הגיעו הדור החמישי של פורד פיאסטה והדור הרביעי של ניסאן מיקרה.

מכוניות משפחתיות

בקטגוריית המכוניות המשפחתיות את המקום הראשון תפס המותג ווקסהול (שיבוט של אופל) עם הדור הרביעי של אסטרה בגרסאות בנזין, שמתקלקלות בתדירות גבוהה יותר מאשר דגמי הדיזל. מאחוריה הדור החמישי והשישי של פולקסווגן גולף.

מכוניות מנהלים

הדגם הגרוע ביותר בפלח המנהלים מבחינת אמינות הוא הדור הרביעי של מרצדס C קלאס עם מנוע בנזין. במקום השני – הדור השלישי של C קלאס, אך הפעם עם מנוע דיזל, ובמקום השלישי – הדור החמישי של פולקסווגן פאסאט.

רכבי יוקרה

ה"מוביל" בפלח היוקרה הוא הדור השני של יגואר XF. ולמרות העובדה שהוא לא צבר הרבה תלונות, מומחים הורידו את הציון הסופי על כך שתיקון כמעט מחצית מהמכוניות הבעייתיות נמשך יותר משבוע, וביותר משליש מהמקרים עלה מעל 2,000 דולר. כמו כן, השורטליסט כלל את הדורות השלישיים של אאודי A8 ומרצדס E קלאס.

קרוסאוברים קומפקטיים

הקרוסאובר הקומפקטי הכי פחות אמין הוא הדור הראשון של פיג'ו 2008. התלונות העיקריות הן על מערכת הפליטה, המצבר, המנוע והמתלים. הבאים ברשימה הם לנד רובר דיפנדר וניסאן ג'וק.

קרוסאוברים משפחתיים

הקרוסאובר המשפחתי הגרוע ביותר הוא הדור הראשון של ריינג' רובר איווק: תלונות לגבי המזגן, הסוללה, המרכב, החיווט, מערכת הפליטה ותיבת ההילוכים. בשליש מהמקרים התיקונים בוצעו בחינם, במסגרת האחריות. אחריו ברשימה הם ניסאן קשקאי בגרסת בנזין ודאצ'יה דאסטר מהדורות הראשונים.

קרוסאוברים גדולים

לנד רובר דיסקברי ספורט התברר כהקרוסאובר הגדול הכי פחות אמין: 44% מהבעלים שנסקרו פנו למרכזי שירות עם תלונות. במקרים רבים, התיקונים היו ארוכים ויקרים. לרוב, הגיעו תלונות על המצבר, מערכות החשמל, המנועים, מערכת הפליטה ומנגנון היגוי. במקום השני נמצא דור שלישי של ניסאן X-טרייל, במקום השלישי – הדור הראשון של פורד קוגה.

קרוסאוברים יוקרתיים

רכב השטח היוקרתי הבעייתי ביותר הוא הדור השלישי והרביעי של לנד רובר דיסקברי. ברוב המקרים מתקלקלים המנוע והמתלים. הבאים ברשימה הם הדור הראשון של אאודי Q7 והדור הרביעי של הריינג' רובר.

רכבים היברידיים וחשמליים

בקטגוריית הרכבים ההיברידיים והחשמליים את המקום הראשון תפס הדור השלישי של לקסוס RX בגרסת בנזין-חשמל עם בעיות בנוגע לסוללת ה-12 וולט והמתלים. אחריו: טסלה מודל S והדור השלישי של טויוטה פריוס.

מכוניות ספורט

מבין דגמי הספורט, לתיקונים הרבים ביותר נזקק הדור השני של מרצדס CLS: התקלות הנפוצות ביותר היו קשורות למערכות החשמל, הניווט והמתלים. הבאים ברשימה: דגמי הקופה והקבריולטים ב.מ.וו סדרה 3 וסדרה 6 שיוצרו בין השנים 2006 – 2018.

מיניוואנים

תואר המיניוואן הכי פחות אמין ניתן לדור השני של פורד גלאקסי עם מנוע דיזל. הפניות למוסכים קשורות למצבר, הבלמים, מערכות החשמל, הפליטה והדלק ותיבת ההילוכים. אחריו בא הדור הראשון של פולקסווגן טוראן.

מצאתם את הרכב שלכם בדירוג האי-אמינות?
27 קולות