יונדאי באיון. צרפת בקוריאנית
קרוסאובר יונדאי באיון הקומפקטי, אשר נחשף במרץ 2021, מבוסס על רצפת ההאצ'בק i20, ולמעשה, זוהי הגרסה המורמת של ההאצ'בק. רכב פנאי הקטן הינו בעל חזות בסגנון קרוסאוברים קוריאניים אחרים; כלומר, מעט לא שגרתי לעין. מוצע עם שלושה מנועים לבחירה, מרווח גחון המרבי נע בין 165 עד 183 מ"מ. שיווק הדגם החל בקיץ, ייצוא מחוץ לאירופה אינו מתוכנן. לעת עתה באיון עוד לא נמכר בישראל, אך זה לא סיבה לא לספר עליו.
בישראל משווק "אחיו" של באיון – קרוסאובר יונדאי ווניו שנת 2019. מצויד במנוע בנזין 1,6 ליטר בהספק 123 כ"ס ובתיבת הילוכים רציפה, הנעה – קדמית. הקרוסאובר מסוגל להשיג מהירות מרבית של 186 קמ"ש, וצורך בממוצע 5,1 ליטר לכל 100 ק"מ.
מבחוץ
הקרוסאובר הקומפקטי ביותר בין היצע דגמים הגלובלי של החברה הדרום-קוריאנית Hyundai הוא Venue, בעל אורך של 3995 מ"מ בלבד. הוא משווק בישראל, אמריקה, הודו, דרום-קוריאה. אולם עבור אירופה הוחלט ליצור רכב חדש. ואפילו כינו אותו בהתאם, על שם העיר באיון בדרום-מערב צרפת. למעשה באיון – גרסת פנאי של ההאצ'בק i20 דור 3, אך עם מרכב מקורי משלו המזכיר תדמית של קרוסאובר יונדאי מסגמנט בכיר יותר. לרכב בסיס גלגלים זהה לדגם המקור (2580 מ"מ), אולם אורכו גדול ב- 140 מ"מ ומשיג 4180 מ"מ, רוחב – ב- 11 מ"מ (1775 מ"מ), הגובה – 1490 מ"מ (גבוה ב- 40 מ"מ). מרווח הגחון של הצוציק, אשר נועל גלגלי 15 אינץ', גם די "ילדותי" – 165 מ"מ, אולם עם הגלגלים הגדולים ביותר בקוטר 17 אינץ' הוא מגיע ל- 183 מ"מ. עבור הדגם זמינים תשעה גווני מרכב.
תא הנוסעים ואבזור
תא הנוסעים של יונדאי באיון 2021 יצא מרווח יותר מזה של i20 אולם העיצוב זהה: לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10,25 אינץ' ומערכת מדיה עם תמיכת אפל קארפליי ואנדרויד אוטו (8,0 או 10,25 אינץ' בהתאם לרמת הגימור). היצע האופציות כולל מספר אפשרויות ריפוד מושבים והצעות "בכירות": טעינה אלחוטית לסמארטפון ומערכת שמע Bose בת שמונה רמקולים. נפח תא המטען של המכונית הקטנה הינו מכובד למדי: 411 ליטר מתחת למדף, מה שגדול ב- 60 ליטר בהשוואה ל- i20. וכאשר המושבים מקופלים הנפח צומח עד 1205 ליטר.
מנועים ושאסי
את המנועים ותיבות ההילוכים הקרוסאובר חולק עם ההאצ'בק: מנוע כניסה בעל 4 צילינדרים בנפח 1,2 ליטר עם הזרקה פשוטה מפיק 84 כ"ס ופועל יחד עם תיבת 5 הילוכים ידנית בלבד. מנוע 3 ציל' טורבו בנפח 1,0 ליטר בעל הזרקה ישירה GDI מפיק כבר 100 סוסים, ומוצע עם שני תיבות הילוכים: ניתן לרכוש את המכונית עם גיר רובוטי 7 הילוכים דו-מצמדי או 6 היל' ידני. כמו כן ניתן לקבל מנוע בעל יחידת 48 וולט היברידית קלה תמורת תשלום נוסף. הגרסה העוצמתית ביותר מפיקה 120 כ"ס והינה היברידית כברירת מחדל. דגם כזה מצויד בתיבת הילוכים iMT עם דוושת קלאץ' חכמה. היא נשלטת באופן חשמלי ומאפשרת למכונית להתגלגל כאשר הגז אינו לחוץ.
ההנעה קדמית בלבד. עם זאת, יונדאי באיון החדש זכה למערכות בלימה אוטומטית, מניעת סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים, ונוסף על כך, בקרת שיוט אדפטיבית, המשנה את המהירות באופן אוטונומי על סמך נתוני מערכת הניווט.