יונדאי גרנד סנטה פה הוא קרוסאובר גדול בעל 3 שורות מושבים ו-7 מקומות, זהו רכב משפחתי נוח המציע דינמיקה טובה, הנעה כפולה וצריכת דלק נמוכה. הדגם מיוצר משנת 2013 והינו הגרסה המשופרת של סנטה פה הרגיל.
יונדאי גרנד סנטה פה. ה"סנטה" הגדול
AUTOBOOM

יונדאי גרנד סנטה פה. ה"סנטה" הגדול

יונדאי גרנד סנטה פה. ה"סנטה" הגדול

יונדאי גרנד סנטה פה הוא קרוסאובר גדול בעל 3 שורות מושבים ו-7 מקומות, זהו רכב משפחתי נוח המציע דינמיקה טובה, הנעה כפולה וצריכת דלק נמוכה. הדגם מיוצר משנת 2013 והינו הגרסה המשופרת של סנטה פה הרגיל.

השוואה: יונדאי גרנד סנטה פה ויונדאי סנטה פה.

בשונה מ[יונדאי סנטה פה הרגיל] (https://autoboom.co.il/magazine/hyundai-santafe), ה"סנטה" הגדול מצויד בהנעה כפולה בלבד, בשלוש שורות מושבים ובמנועים עוצמתיים, כולל בנזין V6. כמו כן, לגרסת גרנד יש עיצוב שונה ומרכב ארוך יותר ב-225 מ"מ.

השוואה

היסטוריה קצרה

למרות הפלטפורמה המשותפת, הגנאלוגיה של שתי הגרסאות היא שונה: הענף של סנטה פה כבר כולל ארבעה דורות. האחרון, שעבר עדכון בשנת 2020, מוצע בישראל בגרסת 7 מושבים עם מנוע טורבו דיזל ותיבת 8 הילוכים רובוטית.

יונדאי סנטה פה שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 4, שדרוג.

אבל גרסת הגרנד הגדולה יותר מיוצרת החל מ-2013, כלומר, קיים רק דור אחד שעבר עדכון בשנת 2016. הקרוסאובר החליף את יונדאי ix55 הגדול, שבתורו בוסס על טרקאן, רכב שטח אמיתי על בסיס שלדת סולם חזקה.

יונדאי ix55 שנת 2006. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

מתכון ההכנה של יונדאי סנטה פה הוא פשוט מאוד: לקחו את סטנה פה הרגיל, האריכו את בסיס הגלגלים ב-100 מ"מ, וספינת הדגל מוכנה! זה מהיר וזול יותר מאשר פיתוח של דגם חדש מהיסוד. עם זאת, המרכב של הגרנד הוא חדש לחלוטין, אורכו כמעט 5 מטרים ובנוסף הוא רחב וגבוה יותר מדגם המקור.

עיצוב חיצוני

העיצוב מבוצע בסגנון דומה מאוד לסנטה פה, אך קיימים הבדלים. גרסת הגרנד קיבלה גריל מוגדל, פגושים ופנסים אחרים, מראות צד מוגדלות וקצוות אגזוז בצידי הפגוש.

חלל פנימי

יונדאי גרנד סנטה פה ‏2013. לוח מחוונים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

עיצוב תא הנוסעים של שני הדגמים הוא אחד לאחד, אפילו חומרי הגימור הם זהים. עם זאת, בניגוד לקרוסאובר המקורי שמוצע בין היתר ברמות גימור פשוטות, הגרנד מגיע אך ורק בגרסאות הבכירות הכוללות מלכתחילה מפרט אבזור עשיר.

לוח המחוונים הוא יפה ואינפורמטיבי. מחשב הדרך מציג בו-זמנית את צריכת הדלק הממוצעת וגם את טווח הנסיעה. מתחת ליד ימין של הנהג נמצא כפתור בלם החניה האלקטרומכני. יש גם כפתור עוזר חניה ומתג סונאר. שתי שורות המושבים הראשונות הן מחוממות. בשורה הקדמית הכל איכותי ונוח. בתא הנוסעים יש מספיק מקומות לאחסון חפצים קטנים וגם שקעים לחיבור מכשירים אלקטרוניים.

יונדאי גרנד סנטה פה ‏2013. מושבים אחוריים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

השורה השלישית של יונדאי גרנד סנטה פה מסוגלת ליישב שני מבוגרים בגובה עד 180 ס"מ, כך שילדים יוכלו ליהנות מחופש מוחלט. יש מחזיקי כוסות, תאי אחסון ויחידת בקרת אקלים אישית. בהתאם למצב המושבים, תא המטען יכול להכיל 176, 634 או 1,842 ליטר של כבודה. מתחת לרצפת תא המטען יש מקום לא גדול לציוד. בצד הימני של התא ממוקם שקע 220 וולט.

מערכת הנעה ושאסי

בסרן הקדמי של הקרוסאובר מותקנים מתלים מסוג מקפרסון ועריסה קומפקטית, הסרן האחורי קיבל מערך רב-חיבורי עם תותבים מוגדלים. ההבדל המשמעותי בין גרסת הגרנד לסנטה פה הרגיל הוא במערכת ההנעה הכפולה ללא אלטרנטיבה. הגלגלים האחוריים משתלבים דרך מצמד אלקטרו-הידראולי Dynamax.

יונדאי גרנד סנטה פה ‏2013. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

הדור הראשון של יונדאי גרנד סנטה פה מצויד במנוע בנזין V6 בנפח 3,3 ליטר המפיק 290 כ"ס. בשווקים אחרים במקומו מותקן מנוע בנפח זהה עם הזרקה רב-נקודתית המפיק 249 כ"ס. בקוריאה, דגם מקביל של גרנד סנטה פה, הקרוסאובר מאקס קרוז, מצויד בנוסף במנועי דיזל טורבו 2,2 ליטר בהספק 197-202 כ"ס.

עדכון שנת 2016

החלק הקדמי של יונדאי גרנד סנטה פה שנת 2016/2017 המעודכן נראה מעט יותר אגרסיבי הודות לחיתוך השונה של הפנסים, הופיעו חמישה פסים על הגריל במקום ארבעה ויחידות לד אנכיות המכילות את פנסי הערפל ואורות היום. מאחור: פגוש ופנסים חדשים. באופן כללי, הרכב זכה למראה סולידי יותר והשוני מסטנה פה הרגיל נהיה מורגש יותר על מנת להרחיק לפחות ויזואלית את הגרנד הגדול מגרסת ה-5 מושבים.

בתא הנוסעים שיפרו את חומרי הגימור, הותקנה מולטימדיה חדשה עם מסך "8, הופיעו מצלמות 360° ותאורת המחוונים השתנתה. הגרסה הבכירה קיבלה מערכת ניווט Navteq חדשה ומערכת שמע Infinity, וטווח הכוונון האורכי של המושב האחורי גדל ב-15 מ"מ. באופן טבעי, יונדאי גרנד סנטה פה החדש עולה על הסנטה פה הרגיל מבחינת האבזור.

יונדאי גרנד סנטה פה ‏2016. מושבים אחוריים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

מבנה המרכב חוזק הודות לשימוש רחב בפלדות חוזק גבוה. הקרוסאובר המעודכן צויד במכלול מורחב של עוזרים אלקטרוניים: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים וניטור סימוני כביש. ולבסוף, הותקנו בלמים עוצמתיים יותר.

יונדאי גרנד סנטה פה ‏2016. מושבים אחוריים. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

במבחני הריסוק של IIHS, הדור הראשון של יונדאי גרנד סנטה פה קיבל ציון "מספק" על פגיעה עם חפיפה חלקית והיעדר מערכת בלימה אוטומטית. הקוריאנים הסיקו מסקנות ותזמנו את שיפורי המרכב עם מתיחת הפנים: חיזקו את הקורות התומכות, את נקודות החיבור של הדלתות הקדמיות וחלקים נוספים במבנה.

חשוב
יונדאי גרנד סנטה פה ‏2016. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

יונדאי גרנד סנטה פה החדש מגיע עם שני מנועים: דיזל 4 צילינדרים 2,2 CRDi ובנזין 6 צילינדרים 3 ליטר GDI Lambda II, שהחליף את מנוע ה-3,3 ליטר. מנוע הדיזל עבר שדרוג – כעת הוא מפיק 200 כ"ס ו-440Nm. הדינמיקה השתפרה: זמן האצה ל-100 קמ"ש הצטמצם ל-9,9 שניות. צריכת הדלק ירדה ל-10,1 ליטר ל-100 ק"מ (במצב עירוני).

יונדאי גרנד סנטה פה ‏2016. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

מנוע הבנזין בנפח 3 ליטר מפיק הספק זהה לגרסת 3,3 ליטר הקודמת, אך צורך פחות דלק: הצריכה הממוצעת ל-100 ק"מ ירדה מ-14,6 ל-14,1 ליטר. התמסורת נשארה זהה: תיבת 6 הילוכים אוטומטית הידרו-מכנית והנעה כפולה.

מה יותר מתאים לכם: גרנד הגדול או סנטה פה הרגיל?
5 קולות