יונדאי סנטה פה הוא קרוסאובר במימדים בינוניים עם הנעה קדמית או כפולה המיוצר משנת 2000. בקיץ של 2020 גרסת הדור הרביעי והאחרון של הרכב עברה מתיחת פנים. בישראל הדגם מוצע בגרסת 7 מקומות עם מנוע טורבו דיזל ועם תיבת 8 הילוכים רובוטית.
קרוסאובר יונדאי סנטה פה. דור 4, מתיחת פנים שנת 2020
AUTOBOOM

קרוסאובר יונדאי סנטה פה. דור 4, מתיחת פנים שנת 2020

קרוסאובר יונדאי סנטה פה. דור 4, מתיחת פנים שנת 2020

יונדאי סנטה פה הוא קרוסאובר במימדים בינוניים עם הנעה קדמית או כפולה המיוצר משנת 2000. בקיץ של 2020 גרסת הדור הרביעי והאחרון של הרכב עברה מתיחת פנים. בישראל הדגם מוצע בגרסת 7 מקומות עם מנוע טורבו דיזל ועם תיבת 8 הילוכים רובוטית.

מתיחת הפנים יצאה מאוד מושקעת, שכן היא נגעה בכל התחומים – ממפרט האבזור ועד לפלטפורמה, שאותה הרכב חולק כעת עם סונטה וקיה סורנטו. שם הגרסה הוא N3 ובזכותה סנטה פה מעט גדל במימדים, קיבל תיבות הילוכים ומנועים חדשים, מנגנון היגוי עם הגדרות חדשות ומתלים משוכללים.

עיצוב חיצוני וחלל פנימי

העיצוב מודרני ובולט, יש בו משהו גדול ומרשים, עם שאיפה לקטגורית הפרימיום. המאפיין העיקרי של יונדאי סנטה פה 2020/2021 הם פנסי חזית בעלי אורות יום בצורת T הנחתכים על-ידי מחיצה בצבע המרכב. הגריל היומרני והפגוש בעיצוב מעניין מודגשים באמצעות כרום, הכל כיאה לשאיפה האסייתית לפאר. בחלק האחורי הרכב מעוטר בפנסים מעוצבים המחוברים ביניהם על-ידי פס אדום. הפגוש האחורי הוא מאסיבי ותואם לחרטום הגדול. המימדים של הקרוסאובר המעודכן: אורך 4,785 מ"מ, רוחב 1,900 מ"מ, גובה 1,685 מ"מ. בסיס הגלגלים של הרכב הוא 2,765 מ"מ, מרווח גחון – 185 מ"מ.

תא הנוסעים של הקרוסאובר אחרי העדכון נראה אטרקטיבי ומודרני, שוב עם ניחוח של מותרות. להגה רב התכליתי שלושה חישורים וחישוק עבה, לוח המחוונים הוא דיגיטלי בגודל "12,3, מסך המולטימדיה בגודל "10,25 נראה טוב. איכות חומרי הגימור היא גבוהה. את תשומת הלב מושכת הקונסולה המרכזית המשופעת, שב"מדרון" שלה ממוקם בלוק בקרת האקלים וכפתורי תפעול תיבת ההילוכים האוטומטית.

יחידת כוח ושאסי

הגרסה הישראלית של יונדאי סנטה פה 2021 מצוידת במנוע טורבו דיזל CRDi עם 4 צילינדרים בנפח 2,2 ליטר. המנוע הזה כולל יחידת אלומיניום, הזרקת Common Rail חשמלית ו-16 שסתומים. הוא מפיק 202 כ"ס בעת 3,800 סל"ד ומומנט של 440Nm בעת 2,750 סל"ד. למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (Wet DCT). צריכת דלק – 6,1 ליטר ל-100 ק"מ בנהיגה משולבת.

יונדאי סנטה פה החדשה מגיעה גם עם הנעה קדמית וגם עם הנעה כפולה בעלת מצמד רב-דיסקי לשילוב הגלגלים האחוריים. למקרה הזה הקרוסאובר מצויד במערכת Terrain Mode המציעה בחירה מתוך שבעה מצבי נהיגה לכבישים: Eco, Sport, Comfort ו-Smart, Snow, Sand, Mud לשטח. המתלים הם עצמאיים בשני הסרנים: תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור.

אבזור

בישראל מוצעות שתי רמות גימור: Elite ו-Supreme. שתיהן עשירות במיוחד ושונות זו מזו בסוג ההנעה: כפולה או קדמית, בהתאם. רמת הבטיחות הגבוהה מסופקת על-ידי מכלול Smartsense שכולל: מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, בקרת נתיב, בקרת שיוט חכמה וכו'. רשימת האופציות כוללת ריפוד עור, בקרת שיוט אדפטיבית, דלת תא מטען חשמלית, לוח מחוונים וירטואלי, מצלמות היקפיות, מערכת מדיה עם מסך "10,25, תצוגה עילית, גלגלי "19, מערכת שמע Harman/Kardon, אוורור וחימום מושבים קדמיים.

מה דעתכם על הרכב הזה?
3 קולות