יונדאי i40 הושק על-ידי יונדאי דרום הקוריאנית לאחר שסונטה לא הצליחה לכבוש את הלבבות והארנקים של הלקוחות בעולם הישן. בלי לחשוב פעמיים, מומחים ממרכז המחקר האירופאי של יונדאי בגרמניה פיתחו מכונית במימדים קטנים יותר על בסיס הפלטפורמה שלה, נתנו לה מרכב בתצורת סטיישן והציגו אותה בספטמבר 2011. בינואר 2012 להיצע הצטרף מרכ
יונדאי i40 ‏2015. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

יונדאי i40. משפחתי לעניין

יונדאי i40 ‏2015. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

יונדאי i40 הושק על-ידי יונדאי דרום הקוריאנית לאחר שסונטה לא הצליחה לכבוש את הלבבות והארנקים של הלקוחות בעולם הישן. בלי לחשוב פעמיים, מומחים ממרכז המחקר האירופאי של יונדאי בגרמניה פיתחו מכונית במימדים קטנים יותר על בסיס הפלטפורמה שלה, נתנו לה מרכב בתצורת סטיישן והציגו אותה בספטמבר 2011. בינואר 2012 להיצע הצטרף מרכב סדאן. הרכב נמכר באירופה ובדרום קוריאה עד שנת 2020, באוסטרליה ובניו זילנד עד 2019. כיום הרכב נהנה מביקוש גבוה בשוק יד שניה, בין היתר בישראל.

Hyundai Sonata 2019. Sedan, 8 generation.

הרכב המשפחתי הגדול הזה עולה בקנה אחד עם הרעיונות של הצרכנים האירופאים לגבי מכוניות איכותיות ומודרניות. עיצוב אטרקטיבי ודינמי, מרווח פנימי מכובד ומנועים אמינים הן האיכויות הראשיות של יונדאי i40.

עיצוב חיצוני

Hyundai i40 2011. Sedan, 1 generation.

מאחורי העיצוב של יונדאי i40 שנת 2011 שבוצע בסגנון המקורי של החברה בשנים ההן "פסל נוזלי" עמד המעצב תומס ברוקלה. הרכב דומה מאוד ל-i30 הנמוך בדרגה. משמעות הדבר היא קווים זורמים ונרמצים המפסלים תדמית אגרסיבית יחסית. קו הגג יורד לכיוון מכסה המטען, קווי הזיגוג והפסים המובלטים על הדפנות מתחתיהם, להפך, מטפסים כלפי מעלה. פנסי החזית הם מאורכים, כאילו "הוסטו אחורנית" בעקבות הנסיעה המהירה והפנסים האחוריים עולים על הכנפיים. הרכב נראה דינמי ובו-זמנית אלגנטי בהחלט.

Hyundai i40 2011. Estate 5-door, 1 generation.

מימדי המרכב עונים למטרה של הדגם – להיות כלי רכב משפחתי ולספק נוחות לחמישה נוסעים עם כבודה: אורך בתצורת סדאן 4,745 מ"מ, סטיישן 4,775 מ"מ, רוחב וגובה בשתי הגרסאות 1,815 מ"מ ו-1,470 מ"מ. סדאן i40 קצר מסונטה ב-80 מ"מ ובסיס הגלגלים קצר ב-25 מ"מ (2,770 מ"מ).

חלל פנימי

אורך בסיס הגלגלים יספיק אפילו למשפחה של ענקים: אם להזיז את המושבים האחוריים אחורה ככל האפשר, יישאר כל-כך הרבה מקום שהברכיים לא יגיעו לחלק האחורי של המושב הקדמי. עם זאת, מרווח הראש אינו כה נדיב בגלל הגג המסוגנן. בעיקרון, העיצוב הפנימי של i40 הוא לא רע בכלל: משמח בקווים חלקים, בפתרונות מודרניים ובחומרי גימור איכותיים ונעימים למגע. ההרכבה בדרום קוריאה היא טובה מאוד.

בשתי תצורות המרכב i40 מציע תא מטען גדול. בגרסת סדאן נפחו 503 ליטר ובגרסת סטיישן 553 ליטר. מתחת לרצפה מוחבא גלגל רזרבי בגודל מלא וערכת כלים, כמו כן יש שקע 12 וולט. המושבים האחוריים מתקפלים ביחס 60:40, מה שמאפשר להגדיל את קיבולת המטען ל-1,720 ליטר.

יחידות כוח

הגרסאות של יונדאי i40 שנת 2011–2014 עבור אירופה צוידו במנוע דיזל חדש בנפח 1,7 ליטר ממשפחת U-II בהספק 115 או 136 כ"ס, בנזין 1,6 ליטא בהספק 135 כ"ס מסדרת Gamma ובמנוע 2 ליטר חדש ממשפחת Nu עם הזרקה ישירה בהספק מרשים של 177 כ"ס.

יונדאי i40 ‏2011. מנוע. סדאן, 1 דור

למנועים שודכו תיבות 6 הילוכים ידנית ואוטומטית עם מצב ספורט ומצב ידני; עבור המצב הידני הותקנו פקדי העברת הילוכים מההגה, אך הדבר הידני היחיד בו הוא השם: בפועל, התיבה לא רק מעבירה הילוך בעת הגעה לסל"ד מרבי, אלא גם חוזרת למצב אוטומטי אחרי שש שניות של תנועה בקצב קבוע.

מערכת המתלים מורכבת מתמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. השאסי של i40 קיבל כיול אחר בהשוואה לסונטה: אין נדנוד וזוויות גלגול מורגשות האופייניות לסונטה, מה ששיפר את יציבות הרכב במהלך פניות; ההיגוי נהיה חד יותר. יחד עם זאת, ריסון המתלים אינו מספיק ורמת החלקות משאירה מקום לשיפור.

אבזור

הרכב מאובזר היטב: כבר בגרסה הבסיסית Comfort i40 נכללים בקרת אקלים מפוצלת, חיישן גשם, חלונות אוטומטיים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חימום מושבים קדמיים. ידית ההילוכים מצופה בעור, על ההגה ממוקמים כפתורים לשליטה במערכת השמע. יש שבע כריות אוויר. הגרסה הבכירה Premium מציעה פנסים אדפטיביים, חימום הגה, בלם חניה אלקטרוני, מושבי ספורט קדמיים עם אוורור ואפילו מערכת חניה אוטונומית.

מתיחת פנים שנת 2015

בשנת 2015 בוצע עדכון רציני שהעניק לרכב עיצוב מודרני יותר. יונדאי i40 שנת 2015 קיבל גריל בצורה חדשה, פגושים חדשים, פנסי ערפל לד ופנסים אחוריים חדשים. ב"עולם הפנימי" לא חלו שינויים מהותיים. הרכב הקוריאני המשפחתי לאחר העדכון צויד בבולמי זעזועים אחוריים מתכווננים שמאפייניהם משתנים בהתאם להעדפות הבעלים.

מתיחת פנים שנת 2018

בעקבות הדגמים הקוריאנים, בשנת 2018 הגרסאות עבור אירופה גם עברו עדכון חיצוני קל הודות לגריל החדש וקיבלו אפשרויות גימור פנימי חדשות. חלו שינויים בהיצע המנועים בשל הוצאה לפועל של תקני זיהום אוויר חדשים. יונדאי i40 שנת 2018/2019 מוצע עם מנועי דיזל בנפח 1,6 ליטר מסדרת Smartstream החדשה בהספק 115 או 136 כ"ס. בנוסף אליהם, בהיצע האירופאי יש מנוע בנזין 1,6 ליטר עם הזרקה ישירה GDU המפיק 135 כ"ס. כל המנועים מגיעים עם תיבת 6 הילוכים ידנית, גרסת הדיזל העוצמתית זמינה בנוסף עם תיבת 7 הילוכים רובוטית. לרשימת האופציות הוסיפו מערכת בלימה אוטומטית.

האם יונדאי i40 מוצאת חן בעיניכם?
13 קולות