יונדאי קונה הוא אחד הדגמים הפופולריים ביותר של יונדאי, קרוסאובר קומפקטי בהנעה קדמית עם עיצוב מרשים, אשר יש לא רק גרסאות בנזין ודיזל, אלא גם גרסה היברידית וחשמלית, ולאחר עיצוב מחדש נוספה גרסה עם תדמית ספורטיבית N Line. הדור הראשון של קונה הופיע לראשונה ביוני 2017 ועוצב מחדש בספטמבר 2020. בקו דגמים של היצרן קונה מדורג
יונדאי קונה ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

הקרוסאובר יונדאי קונה. דור 1, עיצוב מחדש (2020)

יונדאי קונה ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

יונדאי קונה הוא אחד הדגמים הפופולריים ביותר של יונדאי, קרוסאובר קומפקטי בהנעה קדמית עם עיצוב מרשים, אשר יש לא רק גרסאות בנזין ודיזל, אלא גם גרסה היברידית וחשמלית, ולאחר עיצוב מחדש נוספה גרסה עם תדמית ספורטיבית N Line. הדור הראשון של קונה הופיע לראשונה ביוני 2017 ועוצב מחדש בספטמבר 2020. בקו דגמים של היצרן קונה מדורגת מעל IX-25 כי קונה אופנתית ומתקדמת יותר, אבל מתחת Tucson וסנטה פה.

מראה חיצוני

לאחר החידוש המכונית שכבר הייתה עם עיצוב נועז ומשונה של חלק הקדמי, הפכה ליוצאת דופן עוד יותר. תכונות חדשות של 2020: גריל רחב ותאורה קומפקטית יותר, פגושים חדשים עם אלמנטים גדולים של פלסטיק שחור. הגנה משריטות הגדילה את אורך המכונית ב- 40 מ"מ וכעת אורכה הוא 4205 מ"מ. תדמית של רכב שטח נועדה להדגיש את ההבדל מגרסת ה"ספורט" N Line בעלת פלסטיק בצבע המרכב, גלגלים בגודל 18 אינץ' וצמיגים בעלי פרופיל נמוך ודברים קטנים אחרים (גרסת הספורט אינה משווקת בישראל - נתוני שנת 2021).

רוחב מרכב של יונדאי קונה 2020/2021 הוא 1,800 מ"מ, גובהו 1,550 מ"מ ובסיס הגלגלים הוא 2,600 מ"מ. נפח תא המטען יחסית קטן והינו 374 ליטר, עם מושבים מקופלים נפחו 1156 ליטר.

תא הנוסעים

לאחר עיצוב מחדש הקרוסאובר קיבל עדכון לא רק של המראה החיצוני, אלא גם של תא הנוסעים. עיצוב פנימי נראה קפדני מאוד, עכשיו הוא מעוטר בקונסולה מרכזית חדשה, פתחי אוויר חדשים בצדדים ותאורה מורחבת. ידית בלם יד נעלמה עקב מעבר לגרסה החשמלית של הבלם. כעת באפשרותך להזמין גימור בצבע בז' בהיר או בצבע חאקי, ועבור נוסעים בשורה השנייה נוספו מושבים מחוממים ושני מחברי USB. גודלו המסך מולטימדיה גדל מ-7 ל-8 אינץ'.

מנועים

יונדאי קונה החדשה באה עם מנוע טורבו בנזין 1.6 ליטר T-GDI עם ארבעה צילינדרים או מנוע דיזל 1.6 ליטר. בישראל נמכרות רק גרסת בנזין המצוידת בתיבה רובוטית בעלת 7 הילוכים. לגרסה עם הנעה קדמית יש מתלים אחוריים תלויים למחצה ואין אופציה של גרסה עם הנעה כפולה עם מתלים אחוריים מרובי ידיות. לאחר עיצוב מחדש הספק של מנוע בנזין עלה מ- 177 ל- 198 כ"ס, הגדרות שאסי שונו לטובת נסיעה נוחה יותר (קפיצים שונים, בולמי זעזועים, מייצבים).

בישראל משווקת גם גרסה היברידית של יונדאי קונה 2021: מנוע בנזין GDI בנפח 1.6 ליטר פועל במחזור של אטקינסון החסכוני ומפיק 106 כ"ס ו-147 ניוטון מטר. מנוע חשמלי סינכרוני מובנה בתוך תיבה רובוטית בעלת 6 הילוכים ושני מצמדים, הביצועים שלו - 44 כ"ס ו-170 ניוטון מטר. לקונה היברידית אין מחבר טעינה ומצב עבודה חשמלי בלבד. הספק מקסימלי המופק הוא 141 כ"ס ו-265 ניוטון מטר, וסוללת ליתיום-פולימר צנועה מאוד: הקיבולת שלה היא 1.56 קוט"ש. אבל היא עושה את העבודה שלה - היא חוסכת דלק: על פי היצרן צריכת דלק - 4.3 ליטר בנזין לכל 100 ק"מ לפי מחזור NEDC. זמן האצה עד 100 קמ"ש הוא 11.2 שניות.

אבזור

לאחר עיצוב מחדש יונדאי קונה החדשה קיבלה רשימה מורחבת של אופציות חדשות כמו מכשירים וירטואליים ומערכת בלימה אוטומטית. אבזור של כל המכוניות הנמכרות בישראל הוא די עשיר, ובגרסאות הבכירות יש מערכות בקרת שטחים מתים, בקרת נתיב ובלימה אוטומטית (כולל זיהוי הולכי רגל), מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' ויישומים Apple CarPlay ו- Android Auto וגם מקרן של קריאות מכשירים על גבי מסך נפרד ליד השמשה הקדמית.

יונדאי קונה ההיברידית 2021 (מגיעה לארץ רק בשתי רמות גימור) קיבלה מערכת מולטימדיה המתקדמת ביותר עם מסך בגודל של 10.25 אינץ' (קודם לכן היה בגודל 8 אינץ'), כמו גם קולקציית גלגלים חדשה ומבחר צבעי מרכב. בקרת שיוט אדפטיבית החדשה יודעת להתחיל תנועה לאחר עצירה קצרה. נוספה מערכת בלימה אוטומטית בעת נהיגה לאחור (בעבר קיבלת רק אזהרה על נוכחות מכשול).

איזו מכונית מהבאות תבחר?
37 קולות