יונדאי טוסון. דור 4, עדכון שנת 2023
הקרוסאובר המעודכן החל להיראות מאסיבי יותר וזכה לתא נוסעים חדש. בפנים התקינו מסך מעוקל יחיד של המולטימדיה והגדילו את כמות המקשים והבקרים הפיזיים. הוסיפו מערכת עדכון OTA וזיהוי לפי טביעת אצבע. בידוד הרעשים שופר משמעותית. מערכות ההנעה נותרו ללא שינוי.
החלל הפנימי והעיצוב החיצוני של הקרוסאובר הוצגו עוד בנובמבר 2023, וכבר בדצמבר יונדאי חשפה את כל הפרטים לגבי הדגם החדש. בדרום קוריאה כבר ניתן להזמין את יונדאי טוסון 2024. לשאר השווקים הקרוסאוברים המעודכנים יגיעו מאוחר יותר.
בישראל, יונדאי טוסון נהנה מפופולריות באופן קבוע: ב-9 החודשים הראשונים של 2023 הקרוסאובר נכנס לעשרת הרכבים הנמכרים ביותר בשוק שלנו
עיצוב חיצוני
העדכון לא השפיע רבות על מראהו החיצוני של טוסון 2024. העיצוב של הקרוסאובר ממשיך להישען על שפת העיצוב Parametric Dynamics, אולם מבחינה ויזואלית הוא נהיה מסיבי יותר. הגריל בעל אורות היום המשולבים בתוכו נשמר, אך נראה אגרסיבי יותר. הפגוש הקדמי קיבל צורה חדה יותר ודימוי מיגון בחלק התחתון.
מאחור ובצדדים בוצעו שינויים דומים – הפגוש האחורי, החצאיות וקשתות הגלגלים נהיו "גסות" יותר והוגדלה כמות הפלסטיק בגימור מט. כמובן, שינו גם את עיצוב חישוקי הסגסוגת והרוחב מבחר צבעי המרכב: הופיעו שני הגוונים החדשים Pine Green Matte ו-Ultimate Red Metallic. הבודי קיט והפגושים השונים לא השפיעו על המידות של הקרוסאובר: הגרסה הקוריאנית עם בסיס גלגלים ארוך (2,755 מ"מ) גדלה רק ב-10 מ"מ לאורך (ל-4,640 מ"מ), הרוחב (1,865 מ"מ) והגובה (1,665 מ"מ) לא השתנו.
חלל פנימי
תא הנוסעים של יונדאי טוסון 2024 השתנה באופן דרסטי. הפאנל הקדמי שונה במלואו, הותקן הגה חדש ובורר ההילוכים היגר לצד ימין של גל ההגה מתחת לידית השליטה במגבים. במקום לוח מחוונים ומולטימדיה נפרדים הותקן צג מעוקל יחיד. מערכות המולטימדיה ובקרת האקלים כעת מצוידות בכפתורים ובקרים. על הקונסולה המרכזית הוצבו מטען אלחוטי לסמארטפון ותא לאחסון חפצים קטנים
הפאנל ה"פנורמי" הגדול מורכב משני מסכים, למחוונים הדיגיטליים ולמערכת הבידור-ידע, כל אחד בגודל "12,3. המולטימדיה המודרנית תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, בעדכון אלחוטי OTA וכוללת זיהוי לפי טביעת אצבע. בתור אופציות מוצעות תצוגה עילית ומצלמת דרך מובנית.
תשומת לב מיוחדת הוקדשה לנוחות האקוסטית: חומרים מבודדי רעשים נוספים מתחת לרצפת תא המטען, על קורות המרכב, בכנפיים הקדמיות ואפילו בחלק הפנימי של כרית מושב הנהג. הזכוכית בדלתות היא כעת דו-שכבתית. ולבסוף, נוספה אפשרות עיצוב תלת-גוונית לתא הנוסעים ותאורת האווירה הורחבה.
על הבטיחות אחראים תומכים קשיחים יותר במבנה המרכב, 8 כריות אוויר, מותחני חגורות בטיחות בשורה השנייה ובלמים משופרים. בנוסף לכך, הופיעו חיישנים לניטור שכחת נוסעים מאחור.
מערכות הנעה
יונדאי החליטה לא לבצע שינויים במערכות ההנעה של הקרוסאובר המעודכן. טוסון 2024 מגיע בשלוש גרסאות. כולן מוצעות עם הנעה קדמית או כפולה לבחירה.
- גרסת הבנזין הבסיסית: מנוע טורבו 1.6 ל' Smartstream G המפיק 180 כ"ס ו-265Nm בשילוב עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים
- גרסת הדיזל הבסיסית: מנוע טורבו 2 ל' Smartstream D המפיק 184 כ"ס ו-417Nm בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית
- הגרסה ההיברידית הבכירה: מנוע בנזין טורבו 4 ציל' 1.6 ל' בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית בעלת מנוע חשמלי מובנה (65 כ"ס ו-264Nm). ההספק הכולל של המערכת – 235 כ"ס
גרסת ה-N Line הספורטיבית
ניתן להזמין כל קרוסאובר בגרסה הספורטיבית N Line. מבחוץ, היא נבדלת בפגושים אגרסיביים יותר, בגריל שונה, בפנסים מוכהים, בקצוות אגזוז חשופים, בבודי קיט מפלסטיק בצבע המרכב ובגלגלי R19. קרוסאובר כזה ארוך ב-10 מ"מ מהרגיל. בתא הנוסעים – ריפוד כהה עם עיטור אדום. אין שדרוגים טכניים, אבל ניתן להזמין בנפרד בלמי N Performance משופרים.
בקוריאה המחירים מתחילים ב-27,7 מיליון וון (כ-21,000 דולר לסוף 2023) עבור גרסת הבנזין ומסתיימים ב-38,6 מיליון וון (29,250 אלף דולר) עבור הגרסה ההיברידית עם אבזור מרבי
את כל ההצעות למכירה של יונדאי טוסון בישראל תוכלו לראות כאן. המחירים לדור היוצא לפני העדכון נעים בטווח של 161,900 – 199,900 ש"ח.