אומודה - בעולם, FX - בישראל
צ'רי FX הוא קרוסאובר קומפקטי בתצורת קופה שהוצג תחת השם אומודה 5 בסתיו בשנת 2021. מכירות הדגם בסין התחילו בתחילת קיץ של שנת 2022 וכבר הוכרז שחברת Carso Motors התחילה לייבא את הדגם לישראל. לשוק הישראלי הדגם מגיע בגרסה אחת בעלת מנוע טורבו 1.6 ליטר שמגיע בשיתוף עם הנעה קדמית ועם תיבת הילוכים רובוטית PDK. המחיר המשוער מתחיל מ-139,000 ש''ח (מחיר די סביר מבחינת התחרות). הגרסה כלל העולמית של הקרוסאובר האטרקטיבי הזה נקראת אומודה, הגרסה הישראלית - FX. הדגם מגיע עם עיצוב חיצוני עתידני ולפי היוצרים, מיועד לצעירים מדור Z (אנשים שנולדו החל משנת 1997). סביר להניח שזוהי רק ההתחלה - בהמשך לשוק הישראלי יגיעו קרוסאוברים גדולים יותר של צ'רי בשמות טיגו 7 פרו וטיגו 8 פרו.
כיום צ'רי היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות ביותר בסין. היא עוסקת בייצור עצמי של חלקי החילוף, מה שמאפשר לה להציע רכבים שלה במחיר משתלם.
עיצוב חיצוני
צ'רי FX מגיע בעיצוב חדש בשם Art In Motion, הוא שונה מזה של הדגמים הקודמים של צ'רי. העיצוב פותח על-ידי צוות העובדים של צ'רי תחת פיקודו של סטיב הום. הרכב מושך את העין בזכות רשת גריל גדולה נטולת מסגרת ברורה - זהו פתרון שמשתמשים בו הרבה. טרפז בדמוי רשת מגיע עם מלבנים רבים בתוכו ועם תאורה מובנית בעלת צורה מורכבת. לקרוסאובר מימדים קומפקטיים: אורך המרכב עומד על 4,400 מ''מ, רוחב - 1,830 מ''מ, גובה - 1,585 מ''מ. בסיס הגלגלים עומד על 2,630 מ''מ. המימדיו של FX זהים לאלה של צ'רי טיגו 5, מה שמאומת על-ידי המספר 5 בשם הדגם. האופי הדינמי מודגש על-ידי גלגלים בגודל 17 או 18 אינצ'.
סטיב הום הוא קוריאני ממוצא אמריקאי שעבד בחברות פורד ויונדאי לפני שעבר לסין. בין השנים 2000 - 2012 הוא עבד בתור העוזר של המעצב הראשי במרכז לעיצוב של General Motors בקליפורניה. בסין הוא הפך למנהל של חברת SAIC-GM-Wuling (SGMW), ובשנת 2017 קיבל את תפקיד המעצב הראשי של המותג Chery.
עיצוב פנים ואבזור
הרכב אובזר במערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 10,25 אינץ' ועם התאמה ל-Android Auto ו-Apple CarPlay. לוח המחוונים הדיגיטלי מגיע באותו הגודל. בתוך תא נוסעים אין כמעט לחצני בקרה רגילים, זהו הטרנד האופנתי של התקופה. מצד שני, הדגם מגיע עם פונקציית זיהוי פנים שמספקת התאמה אישית של כל ההגדרות, בקרת מצב הנהג והערכת המצב באמצעות בינה מלאכותית. תא הנוסעים הוא די מרווח, אמנם, בגלל הגג המשופע, המרחב מעל הראש של הנוסעים האחוריים הוא לא מרווח במיוחד. מצד שני, היוצרים אבזרו את הרכב בתאי אחסון רבים: מחזיקי כוסות כפולים, תא אחסון עמוק בנפח מכובד שנמצא בתוך משענת היד. גם שורת המושבים האחורית מגיעה עם מחזיקי כוסות ועם פתחי מערכת המיזוג והחימום. לחברת צ'רי חשוב להדגיש את הקשר שבין אדם למכונה והיא הנגישה את הרעיון בתכנון של תא הנוסעים.
גרסת צ'רי FX דגם שנת 2022/2023 תגיע בשלוש רמות גימור במחיר מ-139,000 עד 149,900 ש''ח. רשימת האבזור הבסיסי כוללת בקרת אקלים, טעינה אלחוטית לניידים, מפתח חכם עם התנעה מרחוק, חיישני אור וגשם, חיישן חנייה, ומערכת בטיחות ADAS. המערכת בכל רמות הגימור, כולל הבסיסית, מגיעה עם מערכת בלימה עצמאית עם זיהוי כלי רכב דו-גלגליים והולכי רגל, מערכת שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם סיוע לנסיעה בפקקים, ניטור שטחים מתים והעברת אור גבוה לנמוך אוטומטית.
מנועים
גרסת הקרוסאובר שתגיע לישראל תצויד במנוע טורבו מסדרת Kunpeng החדשה (פותחה ע''י החברה) בנפח 1,6 ליטר עם מגדש טורבו ועם הזרקת דלק ישירה שיפיק 186 כ''ס ו-282 נ''מ. המנוע הזה מוכר לנו מגרסת צ'רי טיגו 7 פרו דגם שנת 2021. התמסורת היא תיבת 7 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול. סוג ההנעה הוא קדמי בלבד, המתלים הקדמיים והאחוריים הם עצמאיים לחלוטין. המהירות המרבית של צ'רי FX החדש עומדת על 206 קמ''ש - מדד סביר. התאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש לוקחת 7,8 שניות. על ליטר אחד של דלק בממוצע ניתן לנסוע בסביבות 10,9 ק''מ.