שלושת ה"דובדבנים" לקצפת הישראלית
נכון להיום Chery היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות ביותר בסין. החברה נוסדה בשנת 1997 ומתפתחת במהירות הבזק, בעיקר בזכות ההון המורשה של המייסדים, ביניהם מספר חברות ממשלתיות והחזקות במחוז אנחווי. דווקא Chery שאת שמה הוגים כמו המילה האנגלית "cherry" (דובדבן) הפכה לרכב ייוא הראשון בסין. כיום החברה בעיקר עוסקת בייצור רכבי קרוסאובר. שלושת הנציגים הטובים ביותר של Chery - אומודה 5, טיגו 7 פרו וטיגו פרו 8 – יגיעו בקרוב לשוק הישראלי. ישראל תהפוך למדינה ה-22 בה Chery משווקת את דגמיה מחוץ לסין. אנו ממתינים בקוצר רוח להופעתם של שלושת ה"דובדבנים" בארץ, ובינתיים נספר מה הם יכולים להציע.
היבוא של דגמי החברה הסינית Chery לישראל ממומש על-ידי Carso Motors, היבואן של Renault, Nissan, Dacia ו-Infiniti. בשונה ממותגים סינים אחרים שבשנים האחרונות הגיעו לשוק הישראלי עם רכבים חשמליים, בשלבים הראשונים יימכרו דגמי Chery עם מנועי בנזין: 1,6 ליטר טורבו בהספק מרבי של 197 כ"ס.
צ'רי אומודה 5
הקרוסאובר הקומפקטי צ'רי אומודה 5 פונה לקהל הצעיר שעוקב אחרי טרנדים. הדגם עומד בדרגה הבסיסית ביותר בקו הדגמים של היצרנית, מבחינת המימדים הוא דומה לצ'רי טיגו 5, על כך מעידה הספרה 5 בשמו. מימדי המרכב: 4,400 מ"מ אורך, 1,830 מ"מ רוחב, 1,585 מ"מ גובה. בסיס גלגלים – 2,630 מ"מ. העיצוב של הקרוסאובר מבוצע לפי הקונספט העיצובי החדש שנקרא Art In Motion. בתא הנוסעים: שילוב של שני מסכי 12,3 אינץ' שמאוחדים ליחידה אחת. כמות כפתורי הלחיצה היא מינימלית, הכל נשלט באמצעות חיישנים, מערכת המולטימדיה משתמשת בפלטפורמה החכמה החדשנית Lion 5.0. הרכב מצויד בפונקציה המזהה את פניו של הבעלים, היא זוכרת אותו ומגדירה את כל ההגדרות לפי התאמה אישית, מנטרת את מצבו של הנהג ומעריכה מקרים שונים באמצעות בינה מלאכותית. בנוסף, הנהג יכול לשלוט ברכב באמצעות קול ומחוות יד.
השיווק בישראל יתחיל עם גרסה המצוידת במנוע 1,6 ליטר טורבו בהספק 197 כ"ס בעל הזרקה ישירה בשילוב עם תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מתוכננות גרסאות היברידית וחשמלית לחלוטין. צ'רי אומודה 5 שנת 2022 מצויד בכל הדברים ההכרחיים על מנת להתחרות בהצלחה בשותפים האירופאים מהסגמנט, לדוגמה, במערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית.
צ'רי טיגו 7 פרו
צ'רי טיגו 7 פרו הוא הדור השני לקרוסאובר המוכר בסין בשם טיגו 7 פלוס. בלי קשר לשם, מדובר בקרוסאובר קומפקטי עם מימדים הבאים: 4,500 מ"מ אורך, 1,842 מ"מ רוחב, 1,705 מ"מ גובה, בסיס גלגלים – 2,670 מ"מ. הסטטוס שלו בהייררכיה הוא גבוה מזה של אומודה 5. על כך מעיד מפרט האבזור העשיר: ריפוד בעור מלאכותי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10,25 אינץ', מערכת מולטימדיה עם מסך 12,3 אינץ', שליטה קולית. יש גם טעינה אלחוטית, בקרת אקלים, מכסה מטען חשמלי, מצלמה היקפית וכו'. יחידת הכוח: מנוע 1,6 ליטר בנזין המפיק כמעט 200 כ"ס הודות למגדש טורבו והזרקה ישירה, הוא מעביר את העוצמה הזו לסרן הקדמי דרך תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
צ'רי טיגו 8 פרו
צ'רי טיגו 8 הוא קרוסאובר 7 מקומות שמיוצר משנת 2018 וכבר עבר שתי מתיחות פנים. לישראל תגיע גרסת הפרימיום של הדגם שקיימת משנת 2020 וידועה בשווקי הייצוא בשם טיגו 8 פרו. המרכב יפה והמימדים שלו הם: 4,722 מ"מ אורך, 1,860 מ"מ רוחב, 1,705 מ"מ גובה. אורך בסיס הגלגלים הוא 2,710 מ"מ. מדובר פה במותרות אמיתית, על הפאנל הקדמי מותקנים כבר שלושה מסכים: ללוח המחוונים הוקצה צג 12,3 אינץ', למערכת המידע בגודל 10,25 אינץ', ובלוק בקרת האקלים קיבל מסך 8 אינץ' עם זוג בקרים מסתובבים. שאר האבזור עולה בקנה אחד עם רמת היוקרה. צ'רי טיגו 8 פרו נהנה מביקוש גבוה בעולם. לישראל הוא יגיע עם מנוע 1,6 ליטר בנזין טורבו בהספק 197 כ"ס והנעה קדמית.