צ'רי אומודה 5. לצעירים אופנתיים
בשנת 2023 מתוכננת הספקת Chery Omod 5 תחת השם Chery FX לישראל, המחיר המשוער הוא מ-139,990 שקלים.
בדרך כלל, המותג Chery יוצר אסוציאציות עם רכבים משפחתיים פרקטיים. על מנת למשוך את הקהל הצעיר החברה פיתחה קרוסאובר חדש בעל מראה עתידני, צ'רי אומודה 5, וחשפה אותו בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו בסתיו שנת 2021. לשוק הסיני הדגם הגיע ביום הראשון של קיץ 2022. באשר לשם, Chery מסבירה את מקורו באופן הבא: משמעות האות "O" היא "חדש לחלוטין" ו-"Moda" היא אופנה. קרוסאובר עם שם כזה מיועד, ללא כל ספק, לצעירים האופנתיים. החברה תולה תקוות רבות בדגם החדש שלה בקשר לייצוא: הוכרז על השיווק במדינות אסיה, דרום אמריקה, אפריקה ואירופה, רוסיה וברזיל בכלל נחשבים לשווקי עדיפות לאחר השוק הפנימי. אומודה 5 החדש מוצע בסין במחיר מ-16,000 דולר, הגרסה ברמת אבזור המתקדמת ביותר תעלה 22,760 דולר. המחירים לשווקים החיצוניים טרם נודעו.
עיצוב חיצוני
צ'רי אומודה 5 החדש נבדל באופן בולט מצ'רי השגרתיות. המראה החיצוני שלו מבוצע בקונספציה עיצובית חדשה לגמרי הנקראית Art In Motion. בפיתוחה עסקו מומחי Chery בכוחות עצמם תחת ניהולו של סטיב יום, שחזר לתפקידו לפני 1.5 שנים והחליף את הבריטי קווין רייס. האלמנט העיצובי הבולט ביותר הוא, כנראה, גריל "חסר הגבולות" הגדול. מדובר בטרפז המזכיר שבכה המלאה במלבנים רבים. עיצוב דומה מיושם בדגמים האחרונים של Changan (אם לחזור עוד טיפה, גם בלקסוס RX החדש).
פנסי החזית בעלי צורה מורכבת משתלבים בעדינות בתוך הגריל עצמו. את הלדים הצרים והארוכים של אורות היום ממשיך פס כרום החוצה את כל החזית של הרכב. אם נסתכל, ניתן לראות שאורות היום מזכירים גרסה מוקטנת של "פטישי ת'ור" של Volvo. תחתיהם ממוקם בלוק פנסי לד של האור הגבוה והנמוך, אולם גם כאן ניכר דמיון למותגים אחרים (היי למיצובישי ויונדאי!). מימדיו של הרכב הם קומפקטיים: 4,400 מ"מ אורך, 1,830 מ"מ רוחב, 1,585 מ"מ גובה. בסיס גלגלים – 2,630 מ"מ. אומודה 5 מתקרב לצ'רי טיגו מבחינת מימדים, על כך גם מעידה הספרה 5 בשם. אופיו הדינמי מודגש באמצעות גלגלי 18 אינץ' המקוריים עם "להבי רוח".
חלל פנימי ואבזור
תא הנוסעים זכה לזוג מסכים מעוקלים בגודל 12,3 אינץ' המאוחדים לבלוק יחיד. אין כמעט כפתורים פיזיים, הכל הוחלף בכפתורי מגע: חייבים להיצמד לטרנד. בקצה השמאלי של המסך הופיע פאנל בקרה נוסף. מערכת המולטימדיה משתמשת בפלטפורמה החכמה החדשנית Lion 5.0. הרכב מצויד בפונקציות זיהוי פנים הזוכרת את פני הבעלים, מספקת התאמה אישית של כל ההגדרות, מנטרת את מצב הנהג ומעריכה מקרים שונים בעזרת בינה מלאכותית. יתר על כן, הנהג מסוגל לתקשר עם הרכב באמצעות הקול ומחוות יד הנקלטות על-ידי מצלמות וחיישנים (בקורה הקדמית השמאלית ובמראה הפנימית).
המכונית הקומפקטית מציעה יותר ממספיק מרווח פנימי, אולם מרווח הראש מאחור אינו נדיב במיוחד בגלל הגג המשופע קלות. עם זאת, המפתחים סיפקו שפע מקומות אחסון. על הטונל המרכזי מלפנים נמצא משטח טעינה אלחוטית. ישנם מחזיקי כוסות כפולים ותא האחסון במשענת היד המרכזית הוא עמוק וגדול. הנוסעים מאחור גם זכו למשענת יד משלהם עם מחזיקי כוסות ותא אחסון לא גדול מתחת למזגן. אומודה 5 קיבלה מגוון עשיר של אופציות: כריות אוויר קדמיות וצדיות, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת LED מקיפה, גג פנורמי, חימום של כל המושבים, מסה מטען חשמלי, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמות ראות היקפית, ניטור שטחים מתים ועוד.
יחידות כוח ושאסי
צ'רי אומודה 5 שנת 2022/2023 מצויד במנוע טורבו 1,6 ליטר. המנוע מסדרת Kunpeng החדשה עם הזרקה ישירה שפותח באופן עצמאי מפיק 197 כ"ס ו-290Nm. המנוע עלול להיות מוכר מדגמי טיגו 7 פלוס וטיגו 8 פלוס. תיבה – 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. מתוכננות גרסאות היברידית וחשמלית לחלוטין. כרגע זמינה הנעה קדמית בלבד, אך סביר להניח שהנעה כפולה תופיע בגרסאות ההיברידיות. מערכת המתלים: תמוכות מק'פרסון בסרן הקדמי, מערך רב-חיבורי מאחור.