בהיצע צנוע חשוב כל דגם. לאיסוזו יש טנדר ויש רכב שטח – נחשו על מה הוא מבוסס? נכון, על אותו טנדר. על בסיס הדור השני של הטנדר הפופולרי D-Max יצרו את הדגם שעליו נדבר בסקירה שלנו ונתנו לו שם-נוטריקון מסובך. ובכן, עוד דרך למשוך תשומת לב. היצרנית מסבירה את השם בתור ראשי תיבות של "Makes U Xcited" – "מרגש אותך". איסוזו MU-
איסוזו MU-X ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

רכב השטח איסוזו MU-X. אחיו של הטנדר D-Max

איסוזו MU-X ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

בהיצע צנוע חשוב כל דגם. לאיסוזו יש טנדר ויש רכב שטח – נחשו על מה הוא מבוסס? נכון, על אותו טנדר. על בסיס הדור השני של הטנדר הפופולרי D-Max יצרו את הדגם שעליו נדבר בסקירה שלנו ונתנו לו שם-נוטריקון מסובך. ובכן, עוד דרך למשוך תשומת לב. היצרנית מסבירה את השם בתור ראשי תיבות של "Makes U Xcited" – "מרגש אותך". איסוזו MU-X ה"מרגש" אשר נבע מהנדסה גנטית הינו רכב שטח בינוני, אולם בעל שלושה שורות מושבים.

Isuzu D-Max 2020. Pickup double-cab, 3 generation.

בישראל נמכר הדור השלישי של איסוזו D-Max שנת 2020/2021. הטנדר מוצע בגרסאות חד- ודו-קבינה. מגיע עם הנעה אחורית או כפולה. מנוע – טורבו-דיזל 1,9 ליטר בהספק 163 כ"ס. לו משודכת תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית.

לפרוטוקול
Chevrolet TrailBlazer 2020. SUV 5-door, 3 generation.

אם להתעמק עוד יותר, מתברר שלאיסוזו MU-X יש אח תאום ‚– שברולט טריילבלייזר, שהושק מעט לפני שדגמם של Isuzu יצא לאור. הכל בהסכמה עם General Motors, שעמם היפנים שיתפו את הפיתוחים שלהם. על מנת לא לפגוע במכירות של שברולט, בארה"ב איסוזו לא נמכר – ושם אוהבים רכבי שטח כאלה. הדגם היפני משווק רק בתאילנד, אוסטרליה, אינדונזיה, פיליפינים, מלזיה, וייטנאם והודו. ביפן עצמה הרכב לא נמכר מאחר ועל פי כללי המולדת הוא נופל תחת קטגוריית מיסוי גבוה.

דור ראשון

הופעת בכורה העולמית של MU-X התקיימה ב- 31 באוקטובר 2013 בתאילנד. רכב השטח נמכר באוסטרליה, פרגוואי, אינדונזיה, פיליפינים, וייטנאם, סין והודו – סך הכל ב- 50 מדינות. לרכב שטח הבינוני המימדים הבאים: 4825 מ"מ לאורך, 1860 מ"מ לרוחב, 1840 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים – 2845 מ"מ. הופעתו יצאה די סגולית, לכל הפחות לא תבלבלו אותו עם אף רכב אחר: פנסים גדולים מלוכסנים עם פינות מורמות, גריל גדול בגימור כרום וצורות המעוגלות בעדינות. עבור רכב השטח הוצעו שלוש אפשרויות מנוע. דגמי דיזל בנפח 1,9, 2,5 או 3 ליטר פעלו יחד עם תיבת 5 או 6 הילוכים (אוטומטית או ידנית). ההנעה כברירת מחדל הייתה אחורית, וסרן קדמי משתלב – בתור אופציה.

ב- 14 בפברואר 2-17 לעולם חשפו את MU-X המעודכן. יחידות התאורה זכו ללדים (מלפנים – אורות יום היום בלבד), קצת חודשו תווי המתאר של הגריל והפגושים, בתא הנוסעים שופרו חומרי הגימור והופיעה מערכת מולטימדיה חדשה Isuzu Connect בעלת מסך מגע 8 אינץ'. בתאילנד השיקו גרסה מיוחדת של רכב השטח לכבוד יום הולדת 60 למותג.

דור שני

יצא לאור ב- 28 באוקטובר 2020 בתאילנד, בעקבותיו של אחיו הטנדר D-Max. איסוזו MU-X החדש חולק את הפלטפורמה עם D-Max החדש ו"אחותם" החדשה מאזדה BT-50 שהצטרפה לאיסוזו לאחר ניתוק הקשרים עם פורד. הפלטפורמה, אשר "הולידה" שני טנדרים ורכב שטח – שלדת סולם חדשה, קשיחה וקלה יותר הודות לסוגי פלדה חדשים. רכב השטח מעט גדל במימדים: אורך – 4850 מ"מ, רוחב – 1870 מ"מ, גובה – 1875 מ"מ, בסיס גלגלים – 2855 מ"מ. נשמרה תצורת 3 שורות 7 מקומות, אך הדלת החמישית כעת מיוצרת מפלסטיק! הורחב טווח הכוונון האורכי של המושבים בשורה השנייה, הוגדל המרווח עבור נוסעי השורה השלישית. בין אופציות עבור הגרסאות העשירות של MU-X החדש – מערכת בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים ובקרת סטייה מנתיב.

מנוע 3 ליטר – אותו אחד, אך עוצמתי יותר: מ- 177 כ"ס המהנדסים שכללו אותו עד 190 כ"ס. למנוע כזה משודכת אך ורק תיבת הילוכים אוטומטית, אילו מנוע הכניסה בנפח 1,9 ליטר יכול להצטייד בתיבה אוטומטית וגם ידנית. הנעה – כפולה עם סרן קדמי משתלב, במקום נעילה פיזית ישנה נעילת דיפרנציאל אלקטרונית. עם זאת, מרווח הגחון בהחלט נדיב – 235 מ"מ. המתלים הקדמיים, בדומה לדור הקודם, עצמאיים על עצמות עצות כפולות, מאחורה – סרן חי עם קפיצים.

היית/ה רוצה לראות את איסוזו MU-X בשוק הישראלי?
30 קולות