Jaguar F-PACE – קרוסאובר יוקרה קומפקטי מבית יצרנית רכב הבריטית Jaguar Land Rover (JLR). נמצא בייצור משנת 2015. מגיע עם הנעה אחורית או כפולה. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון של יגואר F-Pace במרכב SUV חמש דלתות.
יגואר F-פייס ‏2015. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

יגואר F-Pace. קרוסאובר עם דינאמיקה של סדאן ספורטיבי.

יגואר F-פייס ‏2015. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

Jaguar F-PACE – קרוסאובר יוקרה קומפקטי מבית יצרנית רכב הבריטית Jaguar Land Rover (JLR). נמצא בייצור משנת 2015. מגיע עם הנעה אחורית או כפולה. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון של יגואר F-Pace במרכב SUV חמש דלתות.

F-Pace – הקרוסאובר הראשון מאת יגואר. המהנדסים והמעצבים "שאפו בראש ובראשונה ליצור יגואר אמיתי". והם הצליחו! רכב זה לא יכול לא לשמח! כל אחד המביט בו מתפעל מהופעתו ומהתחושה ה"יגוארית" המדהימה מאחורי ההגה של הקרוסאובר המפואר הזה.

דור ראשון

הקרוסאובר הראשון מבית יגואר אשר הוצג בתצוגת רכב בינלאומית בדטרויט בינואר 2015 היה התגלמות של מכונית הקונספט Jaguar C-X17. מבחני הקרוסאובר החלו בשנת 2013. כבר אז היה ידוע כי יגואר F-Pace הראשון יבוסס על פלטפורמת אלומיניום ויצטייד במנוע 3 ליטר V6. אבטיפוס הקרוסאובר, פרי עטו של המעצב איאן קאלום, הוצג לראשונה בתצוגת רכב בפרנקפורט. F-Pace נבחן במדברי חצי האי ערב, כאשר טמפרטורת תא הנוסעים יכלה להשיג +70 מעלות צלסיוס, ובטייגה הקוטבית של שבדיה הצפונית, שם הטמפרטורה יכלה לרדת מתחת 40- מעלות צלזיוס., על מישורים, באזורים הרריים, בכל סוגי דרך.

יגואר F-Pace החדש מעניק תחושה מדהימה מנהיגה. הן בכביש מהיר והן בסרפנטינות הרריות נעלמת ההרגשה שזהו SUV, ונדמה אילו אתה נמצא מאחורי הגה של סדאן ספורטיבי המאפשר האצות דינאמיות ועבירת עיקולים בהייתו הדוק לקרקע.

בעת פיתוח הדגם חלק גדול מהטכנולוגיות ומנגנונים הושאל מיגואר F-Type הספורטיבי. כפי שהודה ג'וליאן תומפסון, אחד ממעצבי הדגם, אפילו האות "F" בשם שולחת אותנו ל- F-Type. הצללית וקווי המרכב, תנוחת ישיבה, סרח עודף קצר, עיצוב תא נוסעים ואלמנטים רבים כגון שבכות, פגושים, יחידות תאורה – כל זה מעיד על העובדה שבפנינו ניצב רכב מאוד מוכר. והתחושות מהנהיגה מזכירות את אלו שחווים בכל יגואר אחר. ורק מרווח הגחון ויכולות שטח מצביעות על כך שזהו בהכרח SUV.

תכונות ייחודיות

F-Pace מתבסס על פלטפורמת יגואר מוקלת מאלומיניום. אורך הפלטפורמה – 4731 מ"מ, בסיס גלגלים – 2874 מ"מ. סרחי עודף קצרים מאפשרים טיפוס וירידה תחת זווית גדולה למדי: זוויות גישה ונטישה מרביות עומדות על 25,5° ו- 26,0°. הקרוסאובר מסתדר מצוין בשבילי חצץ, שם לנהג מסייעת מערכת Adaptive Surface Responce המושאלת מלנד רובר עם טכנולוגיית Terrain Response שלו. יגואר F-Pace בלא קושי יתגבר על תבליטים על פני הקרקע, מכשולי שטח ומכשולי מים. מרכב F-Pace מיוצר ב- 80% מאלומיניום ומכיל מספר רב של חומרים מרוכבים. מסיבה זאת לקרוסאובר משקל עצמי נמוך למדי. מערכת המתלים – מוצלחת, היא מורכבת מעצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ו- Integral Link באחורי, מלכתחילה פותחה עבור F-Type וכעת משמשת גם את F-Pace החדש.

מרכב F-Pace מיוצר ב- 80% מאלומיניום ומגיל מספר רב של חומרים מרוכבים. מסיבה זאת לקרוסאובר משקל עצמי נמוך למדי

טכנולוגיות

רכב זה לא יכול שלא לשמח! כל אחד שמביט בו מתפעל מהופעתו ומהתחושה ה"יגוארית" המדהימה מאחורי ההגה של הקרוסאובר המפואר הזה.

יגואר F-Pace החדש מעניק תחושה מדהימה מנהיגה. הן בכביש מהיר והן בסרפנטינות הרריות נעלמת ההרגשה שזהו SUV, ונדמה אילו אתה נמצא מאחורי הגה של סדאן ספורטיבי המאפשר האצות דינאמיות ועבירת עיקולים בהייתו הדוק לקרקע. בכך מסייעת אחת מן הטכנולוגיות אשר ראשית פותחו עבור F-Type, ספציפית – טכנולוגיית Torque Vectoring. עוד טכנולוגיה מעניינת שהוצגה לראשונה ב- F-Pace אומרת הרבה על קהל היעד לרכב – לרוב צעירים בעלי אורח חיים פעיל, זוהי Activity Key מאת יגואר – מפתח-צמיד עמיד למים ומכות. כאשר הוא נעול בעזרת המפתח-צמיד, F-Type משבית את כל המפתחות האחרים שנותרו בתא הנוסעים, כך שהסיכוי לשבור את החלון ולגנוב את האוטו בזמן שהבעל עושה ספורט או גולש בים – מזערי.

עד כמה Jaguar F-PACE הוא קרוסאובר אמיתי? דרג ב -10 נקודות:
אף אחד לא הצביע