קיה סיד (Kia Ceed במקור, דגמי טרום שנת 2018 – Kia CEE'D) זו משפחה שלמה של מכוניות קומפקטיות מתוצרת התאגיד דרום-הקוריאני Kia. מכונית תחת שם כזה הוצגה לראשונה בספטמבר 2006 בתצוגת הרכב בפריז. ההופעה שלה היא אבן דרך חשובה בתולדות החברה Kia Motors: סיד הוא הדגם הראשון מבית קיה שפותח מהיסוד באירופה ומכוון לצרכן האירופאי. ע
קיה סיד GT ‏2018. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

קיה סיד GT. גראן טוריסמו מסגמנט גולף

קיה סיד GT ‏2018. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 2 דור

קיה סיד (Kia Ceed במקור, דגמי טרום שנת 2018 – Kia CEE'D) זו משפחה שלמה של מכוניות קומפקטיות מתוצרת התאגיד דרום-הקוריאני Kia. מכונית תחת שם כזה הוצגה לראשונה בספטמבר 2006 בתצוגת הרכב בפריז. ההופעה שלה היא אבן דרך חשובה בתולדות החברה Kia Motors: סיד הוא הדגם הראשון מבית קיה שפותח מהיסוד באירופה ומכוון לצרכן האירופאי. על מנת להדגיש זאת, משווקי Kia לקחו את ראשי התיבות של הקהילה הכלכלית האירופית: "CEE", והוסיפו את צמד האותיות "ED" – "עיצוב אירופאי". לאחר שהבינו שהשם שהתקבל "CEEED" כולל יותר מדי אותיות "E" ברצף, החליטו בחברה לסמן את האות השלישית בגרש. ולמרות שגם "Cee'd" הסופי לא יצא אלגנטי במיוחד, זה לא הפריע להצלחתה של משפחת הדגמים. ובשנת 2018 הגרש פשוט נמחק. מעריצים רבים וודאי זוכרים עוד את אמירתו של ג'רמי קלארקסון, אחד ממנחי תוכנית Top Gear האגדית, כשבכוונה אמר את שם הדגם בתור: כ"סי-אפוסטרוף-די", ותיאר את המכונית כ"הרכב היחיד בעולם עם גרש בשם". למרות הצחוקים, החליטו הבריטים לשבץ את קיה סיד בתוכנית בפינת האירוח "כוכב במכונית זולה", ועליו כוכבי הקולנוע והטלוויזיה עשו סיבובים במסלול טופ גיר.

במסגרת "כוכב במכונית במחיר נמוך" מנחי טופ גיר הזמינו מפורסמים לנהוג במכוניות מסוימות מפלח המחיר הנמוך במסלול מבחן. בעוד שהמפורסמים התבקשו לנסוע מהר ככל האפשר. אחת מהמכוניות שהשתתפו במהלך חמש העונות היה ההאצ'בק קיה Cee’d שנת 2010. מאחורי ההגה של מכונית זו הספיקו לשבת 34 ידוענים. על מנת להשתתף בצילומים קיה סיד הצטיידה במושבי ספורט ובכלוב התהפכות. הדבר נעשה כדי לספק בטיחות מרבית לנהגים בזמן הנסיעה במסלול.

מעניין

קיה סיד מיוצרת במפעל Kia Motors בסלובקיה. בשנת 2021 בייצור נמצא הדור השלישי, כולל גרסת הספורט GT שעליה הבה נספר.

קיה סיד GT – גרסת הספורט של האצ'בק סיד הקומפקטי, מיוצרת מאז שנת 2014. המתכון ליצירת האצ'בקים "חמים" הוא פשוט מאוד – לוקחים האצ' רגיל, מכניסים מנוע חזק. קצת מכווננים את המתלים, משכללים מעט את העיצוב – וזהו. כך בערך נוצר הדגם סיד GT. ספורט ואנרגיה חסרי פשרות במראה החיצונית ובתא הנוסעים. הוסיפו לכך את שאגתו המיוחדת במינה של ה"לב" – מנוע 1,6 ליטר טורבו בהספק 204 כ"ס – והצחילו לחלוות עונג אמיתי מהאצ'בק העוצמתי ביותר שאי פעם יצא לכבישים ציבוריים תחת המותג KIA. קיה סיד GT חולק פלטפורמה עם יונדאי i30 N, מכונית עוצמתית יותר הנמכרת בישראל בשתי גרסאות (249 או 280 כ"ס). סיד GT, בניגוד לדגם המקור הסטנדרטי, לא משווק בארץ.

Hyundai i30 N 2020. Hatchback 5-door.

דור ראשון

Cee'd GT הראשון הושק בינואר 2014. מדובר בהאצ'בק 5 דלתות המבוסס על הדור השני של סיד. לתקופתו, היה נחשב ההוט-האצ' לדגם הספורטיבי ביותר של החברה בשל מנוע 1,6 ליטר ממשפחת Gamma המצויד בהזרקה ישירה GDI ובמגדש טווין-סקרול המאפשרת להימנע מטורבו-לאג – עיכוב מומנט לאחר לחיצה על הגז. המנוע הפיק 204 כ"ס ו-265Nm של מומנט (בטווח בין 1,750 עד 4,000 סל"ד). הודות למנוע העוצמתי, סיד GT שבר את שיא ההספק בין דגמי KIA קומפקטיים. מנוע 1,6 T-GDI נבדק בכל תנאי האקלים האפשריים – מאקלים מדברי לוהט ועד לשטחים הקשוחים בצפון. הרכב עבר מעל 500 סיבובים במסלול נורבורגרינג המפורסם, ועליו חלה אחריות של 5 שנים או 150 אלף ק"מ. בצוותא עם המנוע פעלה תיבת 6 הילוכים ידנית, הנעה – קדמית. GT היורו-אסייתי האיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,7 שניות, מהירות מרבית – 230 קמ"ש.

GT היורו-אסייתי האיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7,7 שניות, מהירות המרבית – 230 קמ"ש.

בדור הראשון קיה סיד GT יוצר בגרסאות 3 ו-5 דלתות. הוא שונה מהגרסה הבסיסית בבודי קיט אווירודינמי, בחישוקי סגסוגת קלה 19 אינץ', בקליפרים אדומים ובאגזוז ספורטיבי. מאפיין נוסף – אורות יום LED ארבע-נקודתיים. מימדי המרכב: אורך 4,310 מ"מ, רוחב 1,780 מ"מ, גובה 1,470 מ"מ, נפח תא המטען – 380 ליטר. בתא הנוסעים מותקנים מושבי הספורט מבית Recaro, הגה מצופה עור ורפידות בלם. מפרט האבזור הבסיסי כולל בקרת יציבות ו-מערכת ABS, כריות אוויר קדמיות וכן מזגן ומערכת מולטימדיה עם מסך 7 אינץ' LCD.

דור שני

בתצוגת הרכב בז'נבה בשנת 2018 קיה הציגה את גרסת הדור השלישי של סיד, ובספטמבר, כבר בפריז, נחשף GT הספורטיבי. קיה סיד GT החדש מצויד באותו מנוע טורבו 1,6 T-GDI שהותקן בדור הקודם, ההספק נותר זהה: 204 כ"ס. עם זאת, כעת מוצעות יש תיבות הילוכים לבחירה: בנוסף לתיבה הידנית, עבור סיד GT שנת 2018/2019 מוצעת תיבת 7 היל' רובוטית DCT כפולת מצמדים. ישנם שני מצבי פעולת המנוע והאלקטרוניקה: Normal או Sport. סיד GT החדש נהיה עוד יותר ספורטיבי: ג'נטים R18 כברירת מחדל, מרווח גחון מופחת ב-5 מ"מ עד 135 מ"מ, ההיגוי הוא חד יותר, המתלים נוקשים יותר.

כתמיד, מודיפיקציית GT נבדלת מהסיד הרגיל בפגושים אחרים, בעיצוב מחוספס של הגריל ובחצאיות צד. בתוך תא הנוסעים מותקנים מושבים עם תמיכת צד חזקה, הגה קטום מלמטה ואלמנטים קישוטיים בצבע אדום.

אם סיד GT היה נמכר בישראל, היית בוחר/ת בו או באחד המתחרים?
7 קולות