אופל אסטרה היא מכונית קומפקטית, שראשיתה עוד בשנת 1991, הממשיכה להימכר בהצלחה עד היום, כבר בדור השישי שלה שיצא ב-2022. אבל יש גם הבדל מהותי בין האסטרה החדשה לקודמותיה – אופל "בגדה" בתאגיד ג'נרל מוטורס, ויצרה לראשונה את הדגם האהוב על רבים על בסיס פיג'ו 308. מפני שאופל עברה מג'נרל מוטורס ל-PSA, וקבוצת PSA הצרפתית הפכ
אופל אסטרה האצ'בק. דור 6, שנת 2022
AUTOBOOM

אופל אסטרה האצ'בק. דור 6, שנת 2022

אופל אסטרה האצ'בק. דור 6, שנת 2022

אופל אסטרה היא מכונית קומפקטית, שראשיתה עוד בשנת 1991, הממשיכה להימכר בהצלחה עד היום, כבר בדור השישי שלה שיצא ב-2022. אבל יש גם הבדל מהותי בין האסטרה החדשה לקודמותיה – אופל "בגדה" בתאגיד ג'נרל מוטורס, ויצרה לראשונה את הדגם האהוב על רבים על בסיס פיג'ו 308. מפני שאופל עברה מג'נרל מוטורס ל-PSA, וקבוצת PSA הצרפתית הפכה לחלק מברית סטלנטיס, אין שום דבר מפתיע בבחירת הפלטפורמה לאסטרה החדשה. הצרפתים פיתחו את ארכיטקטורת ה-EMP2 עוד ב-2013, והשיקו דגמי סיטרואן, פיג'ו, DS ואופל רבים המבוססים עליה. אופל אסטרה 2022 קיבלה שני סגנונות מרכב – האצ'בק 5 דלתות וסטיישן, וכן יחידות כוח שונות – בנזין, דיזל והיברידית פלאג-אין, בתוספת אופציות רבות ומתקדמות חדשות.

בסרטון: אופל אסטרה 2022 שנת. האצ'בק.

בישראל ניתן לרכוש את אופל אסטרה החדשה עם מנוע בנזין בהספק 130 כ"ס, תיבת 8 היל' אוטומטית והנעה קדמית במחיר החל מ-168,256 ₪

חשוב

עיצוב חיצוני

העיצוב של אופל אסטרה 2022 הוא אופנתי ומודרני, הוא מבוצע בסגנון הייחודי Opel Vizor, שהודגם לראשונה בקרוסאוברים קרוסלנד ומוקה. הוא פותח על-ידי צוות אמנים בניהולו של מארק אדמסון. יחידות התאורה הקדמיות הכהות מאוחדות ליחידה אחת עם הגריל השחור, המזכיר קסדה. הפנסים הקדמיים מצוידים בלדים כברירת מחדל, כחלופה מוצעים אורות מטריקס IntelliLux המורכבים מ-84 דיודות, שמספקים שליטה מדויקת מאוד באלומת האור. הפגושים הבולטים והיפים מהדהדים את עיצוב הדלתות בתא הנוסעים. המכונית נראית גדולה ממה שהיא: אורך המרכב הוא 4,374 מ"מ, רוחב – 1,860 מ"מ, גובה – 1,470 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים עומד על 2,675 מ"מ (ארוך ב-13 מ"מ מהדור הקודם), מרווח הגחון הוא 140 מ"מ. המרכב החדש לא רק נראה מעולה, אלא גם קשיח יותר, ודלת תא המטען היא קלה ועמידה הודות לחומר המרוכב ממנו היא מיוצרת.

תא נוסעים

תא הנוסעים של האסטרה החדשה נשען על קונספט Pure Panel החדש: צורות כרותות וגיאומטריות בכל מקום. מול הנהג מאוחדים לבלוק אחד שני מסכים (כל אחד בגודל "10). תיבת ההילוכים האוטומטית נשלטת באמצעות ג'ויסטיק קטן, מערכת השמע ובקרת האקלים נשלטות באופן מסורתי באמצעות מקשים. הרכב מיישב 5 נוסעים. מלפנים מותקנים מושבים מושלמים מבחינה ארגונומית עם תמיכת צד מובהקת וטווחי כוונון גדולים, השורה השנייה מצוידת בספסל שגרתי בעל 3 מקומות ללא פינוקים נוספים. גם נפח תא המטען גדול מזה של האסטרה הקודמת: 422 ליטר. המושבים בשורה האחורית מתקפלים ביחס של 60:40 ומגדילים את קיבולת התא ל-1,128 ליטר. האבזור הסטנדרטי כולל פנסי לד ומערכת בלימה אוטומטית, גרסאות מתקדמות קיבלו תצוגה עילית, מצלמות 360° ובקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית סטארט-סטופ, המושבים הקדמיים יישמחו בחימום, כוונון חשמלי ואפילו עיסוי.

יחידות כוח

מבחר יחידות הכוח של אופל אסטרה 2022/2023 לקוח מה"אח" הצרפתי פיג'ו 308 בגרסת הדור השני לאחר עדכון: יש מנוע בנזין טורבו 3 ציל' בנפח 1.2 ל' המפיק 110 או 130 כ"ס ומנוע דיזל טורבו 4 ציל' 1.5 ל' בהספק 130 כ"ס. כל הגרסאות מגיעות עם מערכת סטארט-סטופ. גרסת הכניסה מצוידת בתיבת 6 הילוכים ידנית. בתוספת תשלום, עם מנועי 130 כ"ס ניתן לקבל תיבת 8 הילוכים אוטומטית. המתלים הם פשוטים: תמוכות מקפרסון מלפנים, קורת פיתול רגילה מאחור.

אופל אסטרה ‏2022. מנוע. האצ'בק 5 דלתות, 6 דור

הדור הקודם של אופל אסטרה נחשב למכונית פונקציונלית במיוחד. באירופה הוענק לה "הגה הזהב" בקטגורית המכוניות הקומפקטיות והפרס האירופי היוקרתי ביותר, "מכונית השנה באירופה". למרות המראה הצנוע למדי, אסטרה שורדת בקלות באחד מפלחי השוק התחרותיים ביותר, שם נמצאים אלופים פופולריים כמו פולקסווגן גולף ופורד פוקוס, הונדה סיוויק ומאזדה 3, פיג'ו 308 וסקודה אוקטביה, קיה סיד ויונדאי i30 ומתחרים נכבדים אחרים.

מעניין
מה תבחרו?
13 קולות