אופל אסטרה היא מכונית קומפקטית ומוצלחת במיוחד, שראשיתה בשנת 1991, אז הדגם החדש החליף את קאדט המפורסם. הדור השישי יצא בקיץ של 2021 בתצורת האצ'בק 5 דלתות, ובתחילת החורף להיצע הצטרפה גרסת הסטיישן בעלת השם המבטיח ספורטס טורר. הדור החדש של המכונית מבוסס על פלטפורמה אחרת, אך לא חדשה כשלעצמה: קורת פיתול אחורית פשוטה ומערכו
סטיישן אופל אסטרה. דור 6 שנת 2022
AUTOBOOM

סטיישן אופל אסטרה. דור 6 שנת 2022

סטיישן אופל אסטרה. דור 6 שנת 2022

אופל אסטרה היא מכונית קומפקטית ומוצלחת במיוחד, שראשיתה בשנת 1991, אז הדגם החדש החליף את קאדט המפורסם. הדור השישי יצא בקיץ של 2021 בתצורת האצ'בק 5 דלתות, ובתחילת החורף להיצע הצטרפה גרסת הסטיישן בעלת השם המבטיח ספורטס טורר. הדור החדש של המכונית מבוסס על פלטפורמה אחרת, אך לא חדשה כשלעצמה: קורת פיתול אחורית פשוטה ומערכות הנעה שונות – בנזין, דיזל והיברידיות פלאג-אין.

אופל אסטרה החדשה מוצעת בישראל במרכב האצ'בק עם מנוע בנזין 1,2 ליטר בהספק 130 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. המחיר מתחיל ב-161,138 ש"ח (נתונים לשנת 2022).

חשוב

עיצוב חיצוני

אסטרה סטיישן מבוססת על פלטפורמת EMP2 שנוצרה בשנת 2013 על-ידי קבוצת PSA, אשר הפכה בהמשך לחלק מתאגיד סטלנטיס המחזיק באופל, לכן אסטרה החדשה מורכבת כעת על-גבי פלטפורמה צרפתית שאותה היא חולקת, בין היתר, עם פיג'ו 308. הסטיישן ארוכה ומרווחת יותר מגרסת ההאצ'בק: בסיס הגלגלים שלה גדול ב-57 מ"מ ועומד על 2,732 מ"מ. אורך המרכב של הספורט טורר הוא 4,642 מ"מ, שהוא ארוך ב-268 מ"מ מההאצ'בק. מרווח הגחון הוא 140 מ"מ. כדי להבחין מיידית בין הסטיישן להאצ' מאחור, צריך להסתכל היכן ממוקמת לוחית הרישוי: בסטיישן היא על מכסה תא המטען, ולא על הפגוש. אפילו מהצד אסטרה מזכירה את פיג'ו 308, אך יש לה סגנון ייחודי, אופנתי ומודרני הנקרא Opel Vizor, שהודגם לראשונה על-ידי הקרוסאובר אופל מוקה. המאפיין העיקרי של הסגנון, שפותח על-ידי צוות מעצבים בניהולו של מארק אדמס, הן יחידות התאורה הכהות המאוחדות עם הגריל השחור, שיוצרות מעין משקף/מגן פנים (vizor) של קסדה. כברירת מחדל מותקנים פנסי לד, בתוספת תשלום ניתן להזמין תאורת מטריקס IntelliLux, כל פנס מורכב מ-84 דיודות, מה שמאפשר לשלוט באלומת האור באופן מאוד מדויק.

חלל פנימי

תא הנוסעים של אופל אסטרה שנת 2022 מעוצב בסגנון החדש Opel Pure Panel, המאפיין המרכזי שלו הוא בלוק המורכב משני מסכי "10: אחד בתור לוח המחוונים הדיגיטלי והשני למוטלימדיה. את העין משמחים ההגה התלת-חישורי המסוגנן בעל תחתית קטומה וכן שלטי השמע ובקרת האקלים הלקוניים עם בקרים מסתובבים וכפתורים מסורתיים. הסטיישן מיישב 5 אנשים. מלפנים מותקנים מושבים נוחים בעלי פרופיל בולט וטווחי כוונון טובים, בשורה השנייה ישנו מושב תלת-מקומי אחיד בגודל מלא. מפרט האבזור הבסיסי כולל פנסי לד ומערכת בלימה אוטונומית; רמות הגימור המתקדמות מציעות תצוגה עילית, מצלמות 360°, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית "סטארט-סטופ" ומושבים קדמיים חשמליים עם חימום ועיסוי.

אופל אסטרה ‏2022. תא מטען. סטיישן 5 דלתות, 6 דור

תא המטען מרשים בגודלו: הנפח גדל ל-608 ליטר, הקיבולת המרבית עם מושבים אחוריים מקופלים מגיעה ל-1,634 ליטר. כדי לנצל את מלוא היכולות של הסטיישן, גב המושב האחורי מתחלק ל-3 חלקים בפרופורציה 40:20:40, ורצפת תא המטען הנקראת Intelli-Space היא דו-קומתית. רף ההעמסה הונמך ל-600 מ"מ והדלת החמישית נפתחת על-ידי מנגנון חשמלי המופעל באמצעות תנועת רגל מתחת לפגוש האחורי.

מערכת הנעה

אופל אסטרה ‏2022. מנוע. האצ'בק 5 דלתות, 6 דור

היצע יחידות הכוח של אופל אסטרה ספורט טורר שנת 2022/2023 זהה לזה של ההאצ'בק: מנוע בנזין טורבו 3 ציל' בנפח 1,2 ליטר בהספק 110 או 130 כ"ס; דיזל טורבו 4 ציל' 1,5 ליטר בהספק 130 כ"ס. כולם מצוידים במערכת סטארט-סטופ, וגיר 6 הילוכים ידני שנחשב כבסיסי, בתוספת תשלום מוצעת תיבת 8 הילוכים אוטומטית למנועי 130 כ"ס. בנוסף לכך, מוצעת מערכת היברידית פלאג-אין על בסיס מנוע בנזין טורבו 4 ציל' 1,6 ליטר בהספק 150 או 180 כ"ס בשילוב עם מנוע חשמלי (110 כ"ס) המובנה בתיבת 8 הילוכים אוטומטית. ההספק הכולל של המערכת הוא 180 או 225 כ"ס. עם זאת, לסטיישן ההיברידית תא מטען קטן יותר מזה שבגרסה ה"מסורתית", שכן חלק מהנפח "נאכל" על-ידי הסוללה. מערכת המתלים היא פשוטה: תמוכות מקפרסון מלפנים, קורת פיתול רגילה מאחור.

איך אתם קוראים לרכבים במרכב סטיישן?
11 קולות