מזראטי לבנטה (Levante) – קרוסאובר בעל הנעה מלאה מאת המותג האיטלקי Maserati מבית התאגיד האיטלקי-האמריקאי "Fiat Chrysler Automobiles". הקרוסאובר הסדרתי הראשון מסגמנט פרימיום מבית Maserati. מיוצר משנת 2016. בשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של הקרוסאובר לאחר מתיחת הפנים שנת 2020.
מזראטי לוונטה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קרוסאובר מזראטי לבנטה. דור 1, מתיחת פנים שנת 2020

מזראטי לוונטה ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

מזראטי לבנטה (Levante) – קרוסאובר בעל הנעה מלאה מאת המותג האיטלקי Maserati מבית התאגיד האיטלקי-האמריקאי "Fiat Chrysler Automobiles". הקרוסאובר הסדרתי הראשון מסגמנט פרימיום מבית Maserati. מיוצר משנת 2016. בשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של הקרוסאובר לאחר מתיחת הפנים שנת 2020.

לקרוסאובר שנת 2020 בעל 5 דלתות ו-5 מקומות הישיבה מימדים הבאים: 5,020 מ"מ אורך, 1,981 מ"מ רוחב, 1,698 מ"מ גובה, בסיס גלגלים 3,004 מ"מ. נפח תא מטען – 580 ליטר לפחות, 1,625 ליטר לכל היותר אם מושבים אחוריים מקופלים.

בסרטון: מזראטי לוונטה 2020 שנת. ג'יפ.

למזראטי לבנטה המחודשת מראה חיצוני קשוח ותא נוסעים נוח במיוחד. הדבר מאפשר שימוש יעיל במכונית הן בעיר והן מחוצה לה. בנוסף למראה החיצוני והפנימי המחודשים למכונית מאפיינים טכניים מצוינים, המאפשרים לה להיות מהירה וחסכונית יותר בהשוואה לדגם הקודם ולמתחרים.

מראה חיצוני

שום דבר מלפנים לא מצביע על כך שמדובר בקרוסאובר: החלק הקדמי של המכונית הוא ארוך וממוקם די נמוך, דבר המשפר מאפיינים אווירודינמיים הטובים גם כך. יתר על כך, החל מהמרכז, החלק הקדמי של המכונית מקבל צורה מעוגלת. לדגם המחודש מכסה מנוע עם בליטות היורדות בהדרגה כלפי הצדדים. מתחת למכסה המנוע ממוקמת רשת הגריל המזכירה כתר מלכותי. במרכזה נמצא הטרידנט – סמל החברה. בצדדים ממוקמים פנסים קדמיים המזכירים להבות של סכינים רחבות המופנות כלפי חוץ. פנסי יום LED משמשים כ"ידיות הסכינים". רשת הגריל עצמה ממוקמת במקביל לכביש. מתחת לפנסים הקדמיים נמצאים עדשות פנסי הערפל העגולים.

הפגוש הקדמי הוא מבנה רשתי עם מספר כונסי אוויר הממוקמים בין הסורגים. לגדול ביותר יש מבנה טרפז והוא ממוקם ישירות מתחת לאלמנט הכוח האנכי של הפגוש, במקביל לרשת הגריל. הוא בנוי מרשת צפופה, בדומה לדיפיוזרים הממוקמים בצדדים. בצד התחתון של הפגושים נמצאים מגני הארכובה בצבע כהה.

בצדדים יש מגוון עיטורים בצורת גלים. הזיגוג הצדדי הוא מפוצל ומוקף בקווים מבריקים בצבע שחור. מראות הצד מאובזרות בסימני איתות אופקיים בכל אחת מרמות הגימור. קשתות הגלגלים הגדולות מוקפות בחישוקים והגלגלים הם ג'אנטים סגסוגת מקוריים בקוטר גדול עם צמיגים בעלי פרופיל נמוך. מעל הקשתות הקדמיות ישנן גזרות בצורת חץ, שלוש מכל צד. ספי הדלת הם בעלי מבנה בולט.

בחלק האחורי, מעל השמשה הגדולה של דלת המטען מותקן מגן רחב המשמש כדש. מתחת לזיגוג ישנו חלק בולט המכיל פנסים אחוריים, המחולקים לשניים. הפנסים מחוברים ביניהם על-ידי מולדינג צר בגימור כרום. מעליו באותיות כסופות מוטבע שם הדגם. מתחתיו שקע טרפז עם תאורה עבור לוחית הרישוי. הפגוש האחורי בולט החוצה. בצדיו מותקנים פנסי ערפל צרים אופקיים בצבע אדום, המזכירים מבער אחורי של מטוס קרב. בצדיו יציאות של צינורות פליטה עוצמתיות מרובעות. החלק התחתון חושף את מגן המתכת של הגחון.

תא נוסעים

תא הנוסעים של מזראטי לבנטה 2020 מרופד כולו בעור וכולל תוספות מתכת ועץ. הפאנל הקדמי עטוף בעור ומחולק לשניים על-ידי הקונסולה המרכזית המודגשת בצבע שונה. לוח המכשירים הקומפקטי מכוסה במגן בולט. מתחתיו ממוקמים טכומטר ומד מהירות המופרדים זה מזה. ביניהם ממוקם מסך המחשב המרכזי. הגה תלת-חישורי מאופיין בצורה ארגונומית ובאחיזה נוחה. בנוסף הוא גם ניתן להגדרה אישית. על גבי החישורים האופקיים נמצאים לחצני השירות. בראש הקונסולה המרכזית נמצא שעון אנלוגי המסורתי למותג האיטלקי. מתחתיו, במקביל להגה נמצא מסך מגע גדול של מערכת המולטימדיה ובצדיו – שני מסיטי הרוח. מתחת נמצא לוח עם לחצנים וידיות לבקרה נפרדת באקלים.

"המנהרה" הראשית ממוקמת במקביל לקונסולה. בחלקה הקדמית ישנה נישה גדולה עם כיסוי. בקרבת מושב הנהג נמצא פאנל אופקי הכולל מתג תיבת העברת ההילוכים, לחצני בקרת תיבת ההילוכים, בלם יד אלקטרוני ומתג סיבובי גדול להגדרות. בצד הנוסע ישנו לוח באותו גודל עם מגש למחזיקי הכוסות ומיקום לשמירת חפצים קטנים. כל מושב קדמי הוא בעל תמיכה צדדית מצוינת ומשענת יד נפרדת. מתחתיו נמצא תא כפפות גדול עם מקרר.

גרסאות

לישראל מיובאים דגמי בנזין ודיזל של קרוסאובר מזראטי לבנטה שנת 2020\2021. מנועי V6 או V8 בנפח 3 ליטר מצוידים במגדש טורבו. מנועי הבנזין: V6 עם הספק בסך 350 כ"ס או 430 כ"ס. מנועי V8: עם הספק בסך 530 כ"ס או 580 כ"ס. ישנה רק גרסת דיזל אחת בעלת הספק בסך 275 כ"ס. כל המנועים פועלים בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית מתוצרת חברת ZF. הגרסה העוצמתית ביותר היא Levante Trofeo עם מנוע בעל הספק בסך 580 כ"ס. הגרסה מסוגלת להגיע למהירות בסך 302 קמ"ש והזינוק עד מאה קמ"ש הראשונים מתרחש תוך 4.1 שניות. הגרסה החסכונית ביותר היא גרסה בעלת מנוע דיזל V6 עם הספק בסך 275 כ"ס. צריכת הדלק הממוצעת איתו עומדת על 8.3 ליטר ל-100 ק"מ.

כבר ברמת גימור הבסיסית קרוסאובר צויד במערכת הנעה מלאה Q4 ובדיפרנציאל בלימה עצמית מאחור לשיפור השליטה במכונית. בנוסף מזראטי לבנטה אובזרה במתלי אוויר, המאפשרים לשלוט על מרווח הגחון של המכונית ובבולמי זעזוע אדפטיביים. בזכות המערכות, המכונית מתמודדת בקלות בתנאי שטח מכל סוג.

רמות גימור

כל הדגמים מיובאים לישראל עם סאנרוף וחלונות מוכהים, מגני שמש בדלתות האחוריות ובחלון האחורי, עם רפידות על ספי הדלת, מסילות גג וצבע מתכתי כברירת מחדל. גם ברמת האבזור הבסיסית לקרוסאובר 6 כריות בטיחות לפחות, מצלמה אחורית, בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה מלפנים ומאחור, הגה כוח אקטיבי, מערכת למניעת נעילה, מערכת בקרת היציבות, מערכת סיוע בבלימה, מערכת למניעת החלקה, מערכת למניעת התנגשויות, ניטור שטחים מתים ומערכת זיהוי תמרורי הדרך.

מערכת ניווט, מערכת אודיו Hi-Fi, מגוון מערכות חשמל, כולל פתיחת תא מטען ללא ידיים, חימום מושבים קדמיים ואחוריים ומגבי השמשה, ריפוד עור בתוך תא הנוסעים, לוח מחוונים חשמלי, הגה רב-תפקודי עם ידיות לחיצה להעברת ההילוכים, בקרת אקלים רב-אזורית, גישה ללא מפתח ועוד מגוון אופציות מועילות משלימות את התמונה של הקרוסאובר המפואר מזראטי לבנטה שנת 2021.

אם היו מציעים לך מזראטי לבנטה 2020 במתנה, מדוע היית מסרב\ת?
6 קולות