קרוסאובר מזראטי גרקלה. סופת הוריקן
מזראטי גרקלה (Grecale) הוא הקרוסאובר החדש ביותר של Maserati, שהשקתו מתוכננת לשנת 2022. נכון להיום קיימים 250 אבי הטיפוס שעליהם נבדקות ומשתכללות מערכות שונות של הרכב העתידי. הדגם הסדרתי צפוי לצאת בסוף סתיו 2022.
השקת הדגם שתוכננה להתקיים בנובמבר 2021 נדחתה בשל משבר שבבי המיקרו העולמי. וצר שכך, הרי זהו הדגם החשוב ביותר עבור מזראטי בשנים האחרונות. בעזרת הקרוסאובר מזראטי מתכוונת לעלות למדרגה חדשה של יוקרה ואלגנטיות ולקבוע סטנדרטים חדשים בקטגורית הפופולרית של קרוסאוברים במימדים בינוניים. גורלה של מזראטי כולה תהיה תלויה בהצלחתו המסחרית של דגם זה. אפילו שמו טומן בתוכו משמעות סמנטית, שכן הוא קרוי על שם הרוח הנעה בחופשיות מעל הים התיכון. גרקלה החדש מסמל מעבר לתחום החשמלי: מתוכננת גרסה חשמלית לחלוטין של הדגם שתקרא Folgore ("ברק" באיטלקית). זו תהיה המכונית החשמלית הראשונה של המותג, להופעתה אפשר לצפות בשנת 2024.
גרקל או גרגוס (איטלקית: Grecale, יוונית: Graigos) היא רוח צפון-מזרחית קרה חזקה בים התיכון, שהופכת לעתים לסופה. באופן כללי, נושבת בכל אגן הים התיכון המערבי. מופיעה כאשר לחץ אוויר נמוך (הציקלון) נע דרומית למלטה. שם הרוח נגזרת מהמילה האיטלקית «grecale» – "יווני", מלחים מימי הביניים האמינו שהרוח נושבת מהצד של יוון.
נכון להיום, קיימים אבי הטיפוס של הדגם המיועדים למבחני נסיעה. מזראטי גרקלה החדש נוצר על גבי הפלטפורמה של Giorgio, מה שהופך אותו לקרוב לדגמים אלפא רומיאו ג'וליה וסטלביו, המוכרים היטב בישראל. מבחינת מידות, רב המכר העתידי יהיה מעט קטן יותר מ-Levante, אך גדול מסטלביו. לקרוסאובר מימדים הבאים: אורך – 4,850 מ"מ, רוחב – 2,160 מ"מ, גובה – 1,670 מ"מ, בסיס גלגלים – 2,900 מ"מ. תא המטען שלו יהיה גדול (535 ליטר). אין ספק שההרכב צפוי לזכות במראה אלגנטי ומעודן, ההסוואה אינה מסתירה את קווי המתאר של המרכב, את כנפיו הבולטות ואת הלוע הענקי של הגריל. גלגלים המוצבים רחוק זה מזה בקוטר 19,20 או 21 אינץ' מרמזים על ביצועים מעולים על הכביש.
תחילה היצע המנועים יכיל שני דגמי בנזין הפועלים יחד עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית מאת ZF. הגרסה הבסיסית היא MHEV ההיברידית בעלת טכנולוגית 48 וולט, בדומה לסדאן גיבלי. הדגם מבוסס על מנוע 2 ליטר 4 צילינדרים המפיק 300 כ"ס ו-450Nm בזכות שימוש בגידוש משולב: מגש טורבו ומדחס חשמלי. עבור נהגים שאפתנים פיתחו גרסת חידוש בעלת מנוע V6 בנפח 3 ליטר, הם מגדש טורבו כפול משודרג. אותו אפשר לראות במכונית-העל מזראטי MC20, שבה המנוע מפיק 630 כ"ס ו-730Nm, אמנם, עצמה זו תהיה מרוסנת בגרקלה. דגם 2 ליטר הבסיסי מסוגל להאיץ עד 100 קמ"ש תוך 5,6 שניות, המהירות המרבית – 240 קמ"ש. גרסת הדגל תהיה הוריקן בהתגלמותו!
גרקלה בעל מנוע 2 ליטר הבסיסי מסוגל להאיץ עד 100 קמ"ש תוך 5,6 שניות, המהירות המרבית – 240 קמ"ש. גרסת הדגל תהיה הוריקן בהתגלמותו!
הקרוסאובר יזכה בהנעה כפולה: הסרן הראשי יהיה אחורי, אליו יתחבר הסרן הקדמי, באמצעות מצמד. לטובת יכולת התמרון שתהיה ראויה לעצמה הגובוהה, ישתמשו בבולמי זעזוע חכמים אופציונליים המגיבים באופן מיידי לשינוי באיכות הכביש. גרקלה החדש יוצע עם ארבעה מצבי נהיגה – "נוחות", "GT", "ספורט" ו"שטח". הדגמים הבסיסיים יצוידו במתלי קפיץ רגילים.
תא הנוסעים של מזראטי גרקלה 2022 יספק לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 8,8 אינץ' ומסך מגע 12,3 אינץ' על הקונסולה המרכזית, נציין כי המערכת ניחנה בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, בין היתר בעוזר החכם "MIA". ההגה רב התכליתי מצויד ב"כפתורי" מגע. נעשה שימוש נרחב בעור בגימור הפנימי. פני השעון המסורתי עבור מזראטי הוא כעת דיגיטלי ובצבע כחול ספיר – ניתן להחליף בין תצוגת זמן, העמסת יתר, כיוון ולחץ במערכת הבלמים או במצערת. המושבים הקדמיים ממחישים את האיזון המושלם בין רכות ותמיכה, המשענות הבלתי שגרתיות שלהן יכללו שקעים שיתנו מרווח לברכי הנוסעים בשורה האחורית (המרווח לראש שלהם, אגב, גם מכובד בהחלט).