מאזדה CX-5. "הריגוש בתנועה".
Mazda CX-5 – קרוסאובר 5 דלתות קומפקטי מאת חברת Mazda היפנית, הנמצא בייצור מאז שנת 2011. זהו הרכב הסדרתי הראשון מאת מאזדה אשר עוצב על פי פילוסופיית "KODO" – "הריגוש בתנועה". מעבר לכך, זהו הדגם הראשון שנבנה על פלטפורמת Skyactiv Technology, שמטרתה להפחית את משקל מרכיבי הרכב ללא פגיעה בביצועים ובבטיחות. על פלטפורמה זו הורכבו גם מאזדה 3 ומאזדה 6.
מאזדה CX-5 מחליפה את רכב הפנאי הקומפקטי מאזדה Tribute ואת הקרוסאובר הבינוני מאזדה CX-7. ובשורת דגמי מאזדה החדשים, CX-5 נעמד בין CX-30 הקומפקטי יותר לבין CX-9 הגדול. קרוסאובר CX-5 זכה לתואר "מכונית השנה ביפן" שנת 2012/2013. נכון להיום, קיימים שני דורות של הקרוסאובר: הראשון יוצר בין השנים 2011-2017 ועבר מתיחת פנים ב- 2015, והשני יצא לשוק בסוף שנת 2016 ונמצא בייצור עד עתה.
דור ראשון
הדור הראשון, אשר הוצג לראשונה בספטמבר 2011 בתצוגת רכב בפרנקפורט, היה זמין בגרסת הנעה קדמית או בגרסת הנעה כפולה עם מצמד אלקטרו-מגנטי המחבר את הסרן האחורי. במבחני ריסוק Euro NCAP, דגם CX-5 שנת 2012 קיבל 5 כוכבים מתוך 5 – 94% בטיחות נוסע מבוגר ו- 87% בטיחות ילד. ובאיגוד הגרמני לפיקוח טכני VdTUV, בקטגוריית גיל "4 עד 5 שנים" לקח מקום שלישי בין רכבי יד-שנייה אמינים ביותר לשנת 2018.
מאזדה CX-5 – הרכב הסדרתי הראשון מאת מאזדה אשר עוצב על פי פילוסופיית "KODO" – "הריגוש בתנועה". מעבר לכך, זהו הדגם הראשון שנבנה על פלטפורמת Skyactiv Technology.
הגרסה המחודשת של CX-5 הראשון אחרי מתיחת פנים ב- 2015, קיבלה גריל חדש, מראות צד חדשים, ג'נטים חדשים ובידוד רעשים משופר בכנפיים ובתא המנוע. נוספו מערכת אינפוטיינמנט חדשה MZD Connect, מצב ספורט עבור תיבת 6 הילוכים אוטומטית ובלם יד חשמלי. השתנתה גם תצורת הפאנל הקדמי. בתור אופציה נוספו פנסי LED, פנסי ערפל ופנסים אחוריים חדשים.
דור שני
הדור השני של מאזדה CX-5 הוצג לראשונה בסוף שנת 2016, ויצא לשוק ב- 2017. הקרוסאובר החדש זכה לעיצוב דינאמי בסגנון "KODO" ולדור חדש של טכנולוגיות SKYACTIV אשר שומרות על רמה מכובדת של בטיחות, חסכוניות ונוחות.
מסורת יפנית באה לידי ביטוי בקווי מרכב חלקים אשר מפסלים צללית מעודנת. חזות מאזדה CX-5 השנייה חודשה באופן לא משמעותי, אך נהייתה יותר אקספרסיבית. הפנסים נהיו צרים יותר, הגריל מעט שינה את זווית הנטייה, והחלק האחורי נהיה קפדני יותר. עם זאת, CX-5 יכולה להשוויץ ביציבות מוגברת בפניות, במרכז כובד נמוך יותר וביכולת בלימת זעזועים משופרת.
המהנדסים היפנים השיגו הפחתה משמעותית ברמת הרעש בתא הנוסעים. הודות למערכת G-Vectoring Control התנהגות הכביש ורכות הנסיעה השתפרו. ל- CX-5 החדש נוספה מערכת i-Activsense המזהה תמרורים וסימוני דרך. בהשוואה לדור הראשון, אשר צבר 5 מתוך 5 כוכבים במבחני ריסוק Euro NCAP, הדור השני של CX-5 נהיה בטיחותי עוד יותר, הודות לספקטרום מורחב של מערכות עזר.