מאזדה. הקרוסאובר היוקרתי CX-90 כבר בישראל: 6 או 7 מקומות, מנוע טורבו עוצמתי, מפרט אבזור עשיר
ספינת הדגל של מאזדה, הקרוסאובר היוקרתי CX-90 בעל 3 שורות ו-6 או 7 מקומות נחת בישראל! הרכב יצא בינואר של 2023 והגיע די מהר לשוק שלנו. הוא יוצע ברמת הגימור עשירה עם מנוע טורבו 3,3 ליטר בהספק 345 כ"ס. המחיר ההתחלתי של הדגם עומד על 385,000* שקלים.
*המחירים נכונים ליולי 2023 ולא כוללים אגרת רישוי.
על תחילת השיווק של מאזדה CX-90 בישראל הודיעה "דלק מוטורוס", יבואנית המותג היפני לישראל.
עיצוב
הקרואסובר הגדול באורך 5,1 מ' מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית עם מנוע רוחבי, שעל גביה מורכב גם CX-60 החדש.
מהחרטום ועד לקורות המרכזיות, CX-90 החדש זהה כמעט לחלוטין ל-CX-60: ההבדלים היחידים הם הפגושים השונים וכן קשתות הגלגלים הרחבות יותר וכמות גדולה יותר של עיטור כרום בספינת הדגל. עם זאת, החלק האחורי של המרכב הוא מקורי לגמרי: בסיס גלגלים מוארך, סרח עודף אחורי מוגדל, שטח זיגוג אחורי גדול יותר. הג'נטים של הקרוסאובר מגיעים בקוטר עד R21.
מימדי המרכב של CX-90 שנת 2023/2024 הם הבאים: אורך 5,100 מ"מ, רוחב 1,993 מ"מ, גובה 1,732 מ"מ. בסיס גלגלים באורך 3,120 מ"מ מספק מרווח פנימי פנימי נדיב. מבחינת הגודל, ספינת הדגל של המותג היפני דומה לב.מ.וו X7.
חלל פנימי
החלק הקדמי בתא הנוסעים של CX-90 ו-CX60 הוא זהה. ספינת הדגל מציעה שליטה פשוטה, נוחה ומובנת בכל הפונקציות. המחוונים מוצגים על מסך דיגיטלי בגודל "12,3, מערכת המדיה קיבלה מסך "10,25 או "12,3 (בהתאם לרמת הגימור), בתוספת תשלום אפשר לקבל תצוגה עילית. כמו כן, בתור אופציה מוצעת מערכת שמע Bose בעלת 12 רמקולים.
החלק האחורי של תא הנוסעים ב-CX-90 הוא מקורי. השורה השנייה מגיעה בצורת ספה בעלת 3 מקומות או שני מושבי קפטן נפרדים עם משענת יד מסיבית במרכז עם תא אחסון. רמת הגימור הבסיסית כוללת שורה שלישית, שגם היא מוצעת עם 2 או 3 מקומות. כלומר, מספר המקומות בתא הנוסעים של CX-90 יכול להגיע ל-8, שהוא דבר נדיר בקרב רכבים מקטגוריה זו. הגרסה הבסיסית תשווק בישראל עם 7 מקומות (2+2+3), הבכירה – עם 6.
איכות חומרי הגימור היא גבוהה. בגרסה הבכירה משתמשים בעור נאפה, פורניר ותפרים לא שגרתיים בסגנון היפני Kumihimo. מורגשת תשומת הלב לפרטים הקטנים: במולטימדיה ניתן להזין את נתוני הנהג, לאחר מכן המערכת תתאים באופן אוטומטי את מושב הנהג, את ההגה ואת מראות הצד.
רמות גימור
כבר בגרסה הבסיסית תקבלו מגוון רחב של אופציות: משטח טעינה אלחוטי, סאנרוף פנורמי, ריפוד בעור נאפה, מושב נהג חשמלי עם זיכרון מצב, חימום ואוורור במושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, וילונות בחלונות הצד, שקעי USB C בכל שורה.
רמת הגימור המתקדמת מוסיפה לרשימה ריפוד בצבע חום במקום שחור, הגה דו-גוני, גימור משופר, אוורור במושבי השורה השנייה, ג'נטים R21 בעלי עיצוב אחר ועוד.
בכל רמות הגימור תקבלו בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על הרכב במרכז הנתיב, בקרת סטיה מנתיב אקטיבית, ניטור תנועה חוצה מאחור ומלפנים עם בלימה אוטונומית, אור גבוה אוטומטי, בקרת ערנות הנהג, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ומצלמת 360°.
מערכת הנעה ושאסי
בשלב זה מאזדה CX-90 שנת 2023/2024 יימכר בישראל עם מנוע בנזין בלבד, אבל בשווקים אחרים קיימת גם גרסה היברידית פלאג-אין. מנוע הטורבו עם 6 צילינדרים בנפח 3,3 ליטר מפיק 345 כ"ס ו-510Nm – זהו המנוע הכי עוצמתי שהותקן אי-פעם בדגם רחוב של מאזדה.
האצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 6,9 שניות, המהירות המרבית עומדת על 196 קמ"ש. צריכת דלק בנהיגה משולבת – 10,6 ק"מ לליטר (לפי התקן האמריקאי EPA).
המנוע קיבל טכנולוגית Skyactiv-X המסייעת לתפקד עם יחס דחיסה גבוה במיוחד של 12:1, שתורם לחיסכון הדלק. תיבת 8 הילוכים האוטומטית מצוידת במצמד רטוב במקום ממיר מומנט ובמתנע-גנרטור חשמלי במתח 48 וולט, שמוסיף 17 כ"ס ו-156Nm במקרה הצורך. מערכת הנעה כזאת לא מאפשרת לנוע במצב חשמלי לחלוטין, לכן היא נקראת היברידית קלה.
מאזדה CX-90 החדש מגיע כברירת מחדל עם מערכת הנעה כפולה i-Activ בעלת מצמד לשילוב הסרן הקדמי. מערכת המתלים – עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור, אין מתלי אוויר או בולמי זעזועים אדפטיביים.