מאזדה CX-60. רמת פרימיום עבור אירופה
מאזדה CX-60 הוא קרוסאובר במימדים בינוניים בעל שתי שורות מושבים המיועד לשווקים באירופה וביפן. הופעת הבכורה שלו התקיימה במרץ של 2022. מאזדה משייכת את CX-60 החדש לפלח היוקרה. ידוע שהקרוסאובר הפך לנציג הראשון במשפחת הדגמים הגדולים (Large Product Group) של היצרנית היפנית, שיקבלו פלטפורמה חדשה עם מנוע בפריסה אורכית, הנעה אחורית כברירת מחדל וסרן קדמי משתלב. כמו כן, זוהי מכונית היברידית נטענת הראשונה של המותג. בואו נברר מה יכול להציע קרוסאובר הפרימיום היפני לאירופה.
Skyactiv Scalable Architecture היא פלטפורמה שלא רואים אותה הרבה בימינו בעלת תצורה קלאסית שתהפוך לפלטפורמה העיקרית למשפחה שלמה של רכבים גדולים (Large Product Group).
עיצוב חיצוני
מאזדה יצרה את CX-60 עם עיצוב אטרקטיבי ומאופק בסגנון האופייני למותג, אך עם זיקה לפלח היוקרה: מכסה מנוע ארוך וסרח עודף קצר, שיפוע אלגנטי של הגג, קוטר גלגלים – מ-"18 עד "20. לרכב הזה מימדים די גדולים: אורך 3,745 מ"מ, רוחב 1,890 מ"מ, גובה 1,670 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים – 2,870 מ"מ.
חלל פנימי ואבזור
עבור תא הנוסעים נבחרו חומרים איכותיים במיוחד, הגרסה הבכירה תקבל גימור מעור נאפה ומפורניר טבעי. מערכת המדיה מגיעה עם מסך גדול בסך "12,3. באופן כללי, סגנון העיצוב הפנימי דומה מאוד לשאר הדגמים של החברה היפנית: מחוונים דיגיטליים גדולים, סולידיות בכל פרט. נפח תא המטען הוא 570 ליטר, אם מקפלים את שורת המושבים האחורית הקיבולת צומחת ל-1,726 ליטר. משענת הגב האחורית מחולקת לשלושה חלקים ביחס של 40:20:40.
מפרט האבזור מתאים לקטגורית הקרוסאוברים: הוא כולל בקרת שיוט אדפטיבית (עם מערכת זיהוי תמרורים), אוורור במושבים הקדמיים וחימום בשורה האחורית, מצלמות ראות היקפית, גג פנורמי ועוד. בנוסף לכך, ישנה מערכת Mazda Driver Personalisation System המזהה את הנהגים לפי פניהם ומחילה את ההגדרות השמורות לכל אחד מהם, אפילו את אלו הקשורות לבקרת האקלים ומערכת השמע.
יחידות כוח ושאסי
מאזדה CX-60 החדשה תהפוך למכונית ההיברידית הנטענת הראשונה של מאזדה. יחידת הכוח e-Skyactiv מבוססת על מנוע בנזין Skyactiv-G בנפח 2,5 ליטר ובתיבת 8 הילוכים האוטומטית משולב מנוע חשמלי בהספק 136 כ"ס. מערכת כזו מפיקה עד 327 כ"ס ו-500Nm. זהו הספק השיא בגרסה הלא ספורטיבית של הדגם, פיצ'ר נוסף – הנעה כפולה קבועה! באשר לטווח הנסיעה במצב חשמלי, הסוללה בקיבולת 17,8 קוט"ש מאפשרת לעבור עד 63 ק"מ מבלי לעבור 100 קמ"ש. במצב היברידי, היצרנית מבטיחה צריכת דלק של 1,5 ליטר בלבד ל-100 ק"מ. במצב נהיגה Sport, הקרוסאובר מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,8 שניות הודות לשני המנועים, בסך הכל יש ארבעה מצבים: Normal רגיל, Off-Road לשטח ו-Towing לגרירה.
מאוחר יותר מאזדה הקצתה יחידות כוח נוספות עבור CX-60, מנועי 6 צילינדרים חדשים. הבסיסי – מנוע בנזין e-Skyactiv X בנפח 3,0 ליטר, הבכיר – טורבו דיזל Skyactiv-D בנפח 3,3 ליטר. לשני המנועים משודך סטרטר-גנרטור 48 וולט. זה אומר, שניתן לשייך אותם לקטגורית "היברידיים קלים". התמסורת – תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה. שתי הגרסאות קיבלו מתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב-חיבורי מאחור. הרכב מצויד במערכת האלקטרונית KPC (Kinematic Posture Control) המשפרת את התנהגות הכביש ואת היציבות על-ידי בלימת הגלגל האחורי הפנימי במהלך פניה.
בשנת 2023 בשווקי צפון אמריקה יופיע הקרוסאובר הגדול החדש עם שלוש שורות מושבים מאזדה CX-90, הרכב היקר ביותר בקו הדגמים של המותג וההיבריד הנטען הראשון של מאזדה בארה"ב. כמו כן, יוצעו הדגמים CX-50 ו-CX-70. במדינות אירופה, בנוסף ל-CX-60 יופיע CX-80 החדש.