במשך כבר יותר מ-75 שנים, מרצדס E-קלאס קובעת סטנדרטים בקטגורית היוקרה, וממשיכה לעשות זאת שוב ושוב. ב-25 באפריל 2023 התקיימה הפרמיירה של הדור השישי החדש למכונית הסדאן היוקרתית. ועל אף שהיא נחשפה חלקית לפני הופעת הבכורה, עדיין יש לה במה להפתיע. ה-E-קלאס החדשה גדלה, הפכה ליותר דינמית חזותית וקיבלה מגוון רחב של טכנולוגיו
מרצדס E-קלאס. דור 6 שנת 2023
AUTOBOOM

מרצדס E-קלאס. דור 6 שנת 2023

מרצדס E-קלאס. דור 6 שנת 2023

במשך כבר יותר מ-75 שנים, מרצדס E-קלאס קובעת סטנדרטים בקטגורית היוקרה, וממשיכה לעשות זאת שוב ושוב. ב-25 באפריל 2023 התקיימה הפרמיירה של הדור השישי החדש למכונית הסדאן היוקרתית. ועל אף שהיא נחשפה חלקית לפני הופעת הבכורה, עדיין יש לה במה להפתיע. ה-E-קלאס החדשה גדלה, הפכה ליותר דינמית חזותית וקיבלה מגוון רחב של טכנולוגיות מודרניות. כל הגרסאות של הסדאן הן כעת היברידיות.

מכונית הסלון היוקרתית תעלה על פס הייצור בקיץ 2023, ואליה תצטרף בהמשך גרסת הסטיישן. המכירות יחלו בסוף השנה.

מועדים

עיצוב חיצוני

Mercedes-Benz E 400 e 4MATIC Exclusive Line

מרצדס E קלאס החדשה בעלת אינדקס מרכב W214 זכתה למראה נמרץ עוד יותר ומזכירה מאוד את מכונית הפאר בדרגה מעליה, ה-S-קלאס. יש לה מכסה מנוע ארוך, גג משופע וידיות דלת נשלפות. האווירודינמיקה שופרה – מקדם הגרר ירד ל-0,23. המכונית קיבלה פנסים מלוכסנים מקוריים עם טכנולוגית מטריקס. פנסי DIGITAL LIGHT עם פונקצית הקרנה זמינים כאופציה. הפנסים האחוריים מורכבים משני קטעי לד, יש להם קווי מתאר חדשים ועיצוב מיוחד: מוטיב הכוכבים יוצר עיצוב ייחודי ביום ובלילה.

Mercedes-Benz E 300 e 4MATIC AMG Line

פאנל שחור מחבר בין הגריל לפנסים. התוספת השחורה המבריקה דומה חזותית לזו שיש לדגמים החשמליים ממשפחת ה-EQ. מוצעים כמה סוגי גריל לבחירה: עם פסי כרום קלאסיים או כוכב תלת-קודקודי גדול מואר. מימדי המרכב של מרצדס E-קלאס 2023/2024 גדלו: אורך 4,949 מ"מ, רוחב 1,880 מ"מ, גובה 1,468 מ"מ, בסיס גלגלים 2,961 מ"מ.

חלל פנימי

הודות לבסיס הגלגלים המוארך E-קלאס החדשה זכתה לתוספת מרווח ונפח תא המטען גדל ל-540 ליטר. יש יותר מרווח ראש בפנים, והנוסעים מאחור נהנים מרמת נוחות גבוהה יותר הודות למרווח הרגליים המוגדל.

מרצדס E-Class ‏2023. תא מטען. סדאן, 6 דור
נפח תא המטען גדל ל-540 ליטר.

תא הנוסעים, שעליו כתבנו בעבר בהרחבה, מעוצב ברוח המכוניות החשמליות מקו ה-EQ. בגרסה הבכירה מותקנים 3 צגים על הפאנל הקדמי (לנהג, המרכזי ולנוסע הקדמי) המשולבים למשטח זכוכית גדול – מסך העל MBUX. הודות לשני סגנונות התצוגה (קלאסי וספורטיבי) ושלושה מצבים (ניווט, עזרה, שירות), ניתן להתאים אישית את גרפיקת המסכים. מערכת המולטימדיה מבוססת על מחשב דרך מרכזי חדש ומאוד עוצמתי המשפר את הביצועים ואת קצב זרימת הנתונים.

המולטימדיה אפילו מגיעה עם טיק-טוק, זום ואנגרי בירדס כברירת מחדל. פורטל הבידור הסטנדרטי ZYNC 4 מציע הזרמת וידאו, תוכן לפי דרישה, אפשרויות אינטראקטיביות, תכניות מקומיות, ספורט, חדשות, משחקים ועוד. מובן מאליו שיש אינטרנט 5G, ובתוספת תשלום זמינים מצלמת סלפי ומצלמת דרך.

הפונקציה "Just Talk" מפעילה את התפעול הקולי החכם ללא מילת המפתח "היי מרצדס". בינה מלאכותית מאפשרת למכונית ללמוד באילו מערכות משתמשים הנוסעים באופן קבוע. ניתן להשתמש בשבלונת פקודות עבור נהלים סטנדרטיים או להגדיר אותן בעצמך. לדוגמה, זה נראה כך: "הדליק את חימום המושבים ואת האורות הכתומים אם הטמפרטורה בתא הנוסעים יורדת מתחת ל-14 מעלות".

החלק הקדמי של לוח המחוונים מואר בפס Active Ambient Lighting העובר בקשת רחבה מהשמשה הקדמית, דרך הקורות הקדמיות ועד לדלתות. ניתן לחוות מוזיקה, משחקים ווידאו כמעט עם כל החושים: להאזין (עם טכנולוגיית Dolby Atmos® כאופציה), לראות (התאורה יכולה לפעום בקצב המוזיקה) ולהרגיש (באמצעות מתמרי רזוננס). לרשימת האופציות הזמינות הוסיפו גישה לתא הנוסעים מסמארטפון ומערכת חניה אוטונומית חדשנית, המאפשר למכונית לחנות ללא נהג בתא הנוסעים.

מערכת הנעה ושאסי

מרצדס E-Class ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 6 דור

מרצדס E-קלאס שנת 2023/2024 הפכה להיברידית "קלה". בתחילת השיווק יציעו מנועי בנזין טורבו 2 ליטר (204 או 258 כ"ס) או 3 ליטר (375 כ"ס) וכן דיזל טורבו 2 ליטר בהספק 197 כ"ס. לכל המנועים משודך מתנע-גנרטור 48 וולט. הספק המנוע החשמלי הוא 22 כ"ס, המומנט המוגבר שלו מגיע ל-148Nm. בהמשך יופיעו גרסאות היברידיות פלאג-אין בהספק 204 ו-252 כ"ס.

מרצדס E-Class ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 6 דור

כל הגרסאות של מכונית הסלון מצוידות בתיבת 9 הילוכים אוטומטית, ההנעה היא אחורית או כפולה. מערכת המתלים הבסיסית מכילה קפיצי פלדה. בתוספת תשלום ניתן לקבל מערכת היגוי כפול, בולמי זעזועים אדפטיביים ומתלי אוויר.

בטיחות

מערכות עזר אלקטרוניות רבות שוכללו עוד יותר. ניטור מצב הנהג בשילוב עם המצלמה על צג ה-3D של הנהג יכול לזהות סימנים של מיקרו-שינה. אם עיני הנהג אינן ממוקדות בכביש במשך מספר שניות, המערכת תתריע באמצעות אות קולי וחזותי. אם הנהג ממשיך להסיח את דעתו מהכביש, מושמע צפצוף מתמשך כדי לחזק את האזהרה. במידה והנהג לא מגיב מתבצעת עצירת חירום.

מרצדס E-Class ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 6 דור

חבילת החניה עם מצלמת רוורס ומערכת הגבלת מהירות נכללים כברירת מחדל. כעת ניתן להפעיל את עוזר החניה האקטיבי דרך מסך המגע. יותר מכך, החניה האוטונומית והיציאה מחניה מהירים יותר מבעבר. בנוסף לכריות האוויר של הנהג והנוסע הקדמי, במפרט הבסיסי ישנן כריות לברכיים מצד הנהג וכריות צדדיות (וילונות).

מרצדס E-Class ‏2023. מרכב, צורה. סדאן, 6 דור
פונקציות המסייעות להתמצא בנתיב.

חבילת Plus לסיוע בנהיגה זמינה בתור אופציה וכוללת פונקציות המסייעות להתמצא בנתיב. אם בקרת נתיב אקטיבית אינה זמינה, למשל בגלל שסימוני הנתיבים אינם נראים בבירור, המערכת מתריעה על כך לנהג באמצעות רטט דרך ההגה. בנוסף, מרצדס E-קלאס שנת 2023/2024 החדשה יכולה להפעיל את עצמה מחדש באופן אוטומטי בתנועה עירונית ובדרכי עפר לאחר תקופה ארוכה של חוסר פעילות.

ומה דעתכם על כל העושר הזה?
14 קולות