מרצדס GLE. דור 2, מתיחת פנים שנת 2023
משפחת רכבי השטח מרצדס GLE עברה עדכון. מתיחת הפנים המתוכננת שהוצגה בתחילת פברואר 2023 נגעה בכל הגרסאות של הדור השני: GLE הקלאסי, GLE קופה האופנתי, היברידיים, GLE AMG הספורטיבית ו-AMG GLE 63 S הבכירה. במסגרת העדכון בוצע שינוי נקודתי בעיצוב, הופיעה מערכת מדיה החדשה MBUX, הורחב מפרט האבזור, שונו המאפיינים של רוב המנועים ולכל אחד מהם שודך סטרטר-גנרטור במתח 48 וולט המסייע למנוע בשניות הראשונות של כל האצה. מעתה והלאה, כל GLE הוא היברידי קל או היברידי פלאג-אין. זהו אחד מהמקרים הנדירים כשדכמות החידושים הטכניים גדולה מזו של החידושים בעיצוב. לכן, אנו חייבים להודות שטעינו כשכתבנו: "החלק הטכני של GLE המעודכן יישאר ללא כל שינוי"...
המחירים על מרצדס GLE 2023 המעודכן טרם הוכרזו, אבל אנו בטוחים שהם יעלו: נכון לעכשיו, בארה"ב המחיר מתחיל מ-58 אלף דולר, בגרמניה מ-76 אלף יורו. המחיר של הקרוסאובר בגרסת טרום מתיחת פנים בשנת 2022 התחיל מ-618,719 ₪ (הגרסה הבסיסית הפשוטה).
בארה"ב, שבה מיוצרת כל משפחת GLE, המכירות של הקרוסאובר המעודכן יתחילו כבר בסוף האביב. הרכבים יגיעו ביולי לאירופה ולא לפני הרבעון הראשון של 2024 לישראל.
העיצוב החיצוני
מרצדס GLE 2023 המעודכן קיבל פגושים וגריל חדשים, שונתה הגרפיקה של יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות. הפנסים עצמם לא השתנו, אך אורות היום כעת מעוצבים בשילוב מושלם המורכב מפסים ומקווים מנוקדים: לפנסי הלד הבסיסיים יש שני קווים כלאה, לפנסי המטריקס המתקדמים כבר ארבעה. כתוצאה, החרטום קיבל מראה דינמי יותר. בנוסף לכך, הוסיפו שני צבעי מרכב חדשים בגווני אפור וכחול וכן ג'נטים בעיצוב חדש. הג'נטים הבסיסיים מגיעים כברירת מחדל בקוטר R19. חבילת AMG Line המוצעת בתור אופציה מוסיפה בודי קיט אגרסיבי וג'נטים R21.
חלל הפנים
בתא הנוסעים אין שינויים חזותיים משמעותיים, כל ההבדלים מגרסת טרום עדכון של GLE הם בפרטים הקטנים: אופציות גימור חדשות וצבעי ריפוד חדשים למושבים, תאורת אווירה מורחבת (כמעט כמו ב-S-קלאס), הגה חדש עם כפתורי מגע במקום לחצנים רגילים. החידוש העיקרי נגע במערכת המשוכללת MBUX (גודל מסך המגע הוא זהה – "12,3): זיהוי קולי משופר על בסיס טכנולוגיות ענן, חיבור אלחוטי ל-Android Auto ו-Apple CarPlay ולמערכת "הבית החכם". ניתן כעת לשלוט בפונקציות שונות ישירות ממערכת המולטימדיה או באמצעות פקודות קוליות. כל זה נכלל כבר ברמת הגימור הבסיסית. בעזרת המצלמות ההיקפיות השגרתיות יושמה מערכת "מכסה מנוע שקוף" המוכרת לרבים מרכבי שטח אחרים. לבקרת האקלים יש מצב סירקולצית אוויר אוטומטי Energizing Air Control.
כמו כן, שוכלל והורחב מפרט מערכות העזר האלקטרוניות. הדבר יהיה במיוחד שימושי לנהגים שישתמשו ב-GLE להובלת הנגרר. המערכת החדשה Trailer Manoeuvring Assist – אוטופיילוט לחניה עם נגרר: פועלת במהירות עד 5 קמ"ש ורק על דרך עם שיפוע מתחת ל-15%. מערכת הניווט כעת יכולה להציע מסלול מיטבי במיוחד לנהיגה עם הנגרר, תוך שלילת מקומות צרים. את מערכת העזר הזאת ניתן להוסיף למולטימדיה גם לאחר רכישת הרכב.
יחידות כוח ושאסי
באופן כללי, היצע המנועים לא השתנה. מרצדס GLE שנת 2023/2024 המעודכן יוצע באירופה עם מנועי בנזין, דיזל ובשתי גרסאות היברידיות פלאג-אין. לכל מנועי הבנזין והדיזל כעת משודך סטרטר-גנרטור 48 וולט של הדור החדש המשולב בתיבת ההילוכים. המנוע החשמלי מפיק 20–22 כ"ס ו-200–250Nm בהתאם לגרסה ומסייע למנוע הדלק בשניות הראשונות של כל האצה, לכן החברה הכריזה בגאווה כי היצע יחידות הכוח כעת יהיה חשמלי לחלוטין. כל הגרסאות מצוידות בתיבת 9 הילוכים אוטומטית 9G-Tronic ובהנעה כפולה.
כמקודם, השאסי הבסיסי כולל קפיצים שגרתיים, בתוספת תשלום ניתן לרכוש מתלי אוויר Airmatic או מתלים הידרופנאומטיים אקטיביים E-Active Body Control. אופציה נוספת – חבילת Off-Road Engineering Package הכוללת מיגון גחון נוסף ומרווח גחון מוגדל ב-30 מ"מ.
גרסאות בנזין
- הגרסה הבסיסית GLE 350: מנוע טורבו 4 צילינדרים 2 ליטר באותו הספק של 258 כ"ס, המומנט צמח מ-370Nm ל-400Nm.
- גרסת GLE 450: מנוע טורבו 6 צילינדרים 3 ליטר בהספק מוגבר של 381 כ"ס (במקום 367 כ"ס), מומנט של 500Nm נותר זהה.
- הגרסה הבכירה GLE 580: מנוע בי-טורבו V8 בנפח 4 ליטר בהספק מוגבר מ-489 כ"ס ו-700Nm ל-517 כ"ס ו-729Nm. הדגמים עבור שוק ארה"ב קיבלו הגבלת מהירות ל-130 מייל/שעה (209 קמ"ש), כאשר באירופה נותרה ההגבלה השגרתית ל-250 קמ"ש.
גרסאות דיזל
- GLE 300 d: קודם לגן מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2 ליטר הפיק 272 כ"ס ו-550Nm, ההספק הונמך ל-269 כ"ס אך המומנט נשאר זהה.
- GLE 450 d: גרסה זו מחליפה את GLE 400 d מאחר והגברת ההספק של מנוע הדיזל עם 6 צילינדרים בנפח 2,9 ליטר הייתה משמעותית – מ-330 כ"ס ל-367 כ"ס, מ-700Nm ל-750Nm.
היברידים פלאג-אין
גם הגרסאות האלה שוכללו: המנוע החשמלי המשולב בתיבת ההילוכים לא השתנה (136 כ"ס, 440Nm), ההספק הוגבר בזכות מנועי בעירה פנימית עם 4 צילינדרים וההגדרות הכלליות של המערכת ההיברידית. הסוללה בקיבולת 31,2 קוט"ש, גם לא השתנתה, טווח הנסיעה החשמלי הוא 105–109 ק"מ בהתאם לגרסה.
- גרסה דיזל-חשמלית GLE 350 de: כעת מפיקה 333 כ"ס ו-750Nm (במקום 320 כ"ס ו-700Nm).
- גרסה בנזין-חשמלית GLE 350 e כעת נקראת GLE 400 e: הספק יחידת הכוח צמח מ-333 כ"ס ל-381 כ"ס, אולם המומנט הונמך מ-700 ל-600Nm.