מרצדס GLE AMG. השותף המושלם לחיי היום-יום
מרצדס GLE AMG – גרסה ספורטיבית ועוצמתית בהנעה כפולה של קרוסאובר יוקרה קטגוריית E הבינוני מבית המותג הגרמני Mercedes-Benz, נמצא בייצור משנת 2015. נכון לשנת 2020, בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השני לקרוסאובר בדגם שנת 2019.
ההיסטוריה של רכבי GLE קשורה ישירות ל- M קלאס, הרי קודם ל- GLE יוצרו קרוסאוברים סדרת ML. בשנת 2015 מרצדס שינתה את האינדקס של דגמי משפחת הקרוסאוברים שלה. מכאן ואילך כל שמות הקרוסאוברים מתחילים ב- GL, והאות הבאה מציינת על קטגוריית הרכב. כך הדור השלישי של ML לאחר מתיחת פנים קיבל אינדקס GLE, המעיד על השתייכותו לקטגוריית E הבינונית במימדים, והפך לדור הראשון של GLE קלאס. כנ"ל לגבי גרסאות AMG.
דור ראשון
יוצר בין השנים 2015 - 2019. למעשה, גרסת GLE הראשונה מאת חטיבת Mercedes-AMG הוצגה לראשונה ב- 14 לנובמבר 2011, והופעת בכורה הרשמית שלה התקיימה ב- 18 לנובמבר בתצוגת רכב בלוס-אנג'לס. אז עוד היא נקראה ML 63 AMG. כתוצאה ממתיחת הפנים בשנת 2015 זהו הדגם שנחשב לדור הראשון של GLE AMG.
רכב זה, המבוסס על מרכב W166, זכה לטכנולוגיות בטיחות החדישות ביותר ולמראה עדכני מבחוץ ומבפנים שעולה בקנה אחד עם טנדנציות עיצוב רכבים החדשות. בהשוואה לגרסת M קלאס הרגילה, הדור הראשון של GLE AMG התקרב לקרקע ב- 8 מ"מ, ונהיה כבד יותר ב- 35 ק"ג מ- ML 63 AMG הקודם במרכב W164. אך עלה גם הספק המנוע. מנוע V8 חדש מסדרת M157 בנפח 5461 סמ"ק בעל בלוק אלומיניום, שני מגדשי טורבו ומערכת הזרקה ישירה מפיק 525 כ"ס ו- 700Nm. לשם השוואה – מנוע V8 בדור הקודם הפיק 510 ו- 630 כ"ס. את המומנט לשני הסרנים במקביל מעבירה תיבת 7 הילוכים אוטומטית בעלת תוכנת תפעול מקורית. זמן תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש התקצר ב- 0,2 שניות עד 4,8 שניות, ומהירות מרבית נותרה זהה – 250 קמ"ש. נוסף על כך, צריכת הדלק בנהיגה משולבת הופחתה מ- 16,5 ליטר ל- 100 ק"מ ל- 14,7.
השאסי צויד במערכת Active Curve System המונעת זוויות גלגול בזמן אמת הודות למייצבים רוחביים אקטיביים ומנעולים הידראוליים מקדימה ומאחורה. יתר על כן, מהנדסי חטיבת AMG כווננו מחדש את הקינמטיקה הגמישה של המתלים ואת מערכת השליטה במתלי האוויר. בשונה מ- M קלאס, ML 63 AMG צויד בהגה כוח אלקטרו-מכאני במקום חשמלי.
בשנת 2015 הרכב עבר מתיחת פנים. השם M קלאס הוחלף ל- GLE, השתנו יחידות התאורה, הופיעו צלע מאסיבית במרכז הגריל ופגוש קדמי חדש. הפנסים האחוריים מהווים המשך טבעי יותר לקו עיצובי הכללי של הדגם. השינויים בתא הנוסעים נגעו בארגון מחדש של הקונסולה המרכזית לטובת גרסה מודרנית של מערכת מולטימדיה COMAND.
מרצדס AMG GLE 63 S שנת 2020 החדש מזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3,8 שניות!
נוסף על כך הוגבר ההספק של דגמי AMG. גרסת ביצועים גבוהים GLE 63 AMG צוידה במנוע בי-טורבו V8 המאיץ את הקרוסאובר מאפס ל- 100 קמ"ש תוך 4,3 שניות. הגרסה העוצמתית ביותר GLE 63 AMG S צוידה באותה חטיבת כוח רק לאחר סדרת שכלולים, וכתוצאה מכך הספק הרכב עלה ל- 585 כ"ס ו- 760Nm. תאוצת הקרוסאובר ל- 100 קמ"ש – 4,2 שניות. מהירות מרבית בשני הדגמים מוגבלת אלקטרונית בנקודת 250 קמ"ש.
דור שני
נמצא בייצור משנת 2019 ועד עתה (נתונים לשנת 2020). ראשית באוקטובר 2018 בתצוגת רכב בפריז נחשף הדור השני של GLE במרכב V167. לקרוסאובר העניקו את העיצוב המודרני המקורי, תא הנוסעים בו חודש במלואו והוא זכה לשפע פונקציות ומערכות חדשות, המשפרות את נוחות הנהיגה ואת הנוחות הכללית ברכב. בו הותקנה מצלמת סטריאו, הזהה לזו של- S קלאס, אשר סורקת את משטח הדרך ומכינה את מתלים לשיבושים מתקרבים. במרץ 2019 בתצוגת רכב בג'נבה הוצגה הגרסה הספורטיבית לקרוסאובר AMG GLE 53, ודגמי GLE 63 ו- GLE 63 S הופיעו בלוס-אנג'לס בנובמבר 2019.
ב- GLE 53 AMG שנת 2020 מותקנים מנועי בנזין 3,0 ליטר בי-טורבו בהספק 435 כ"ס, ב- GLE 63 ו- GLE 63 S – מנוע 4,0 ליטר בהספק 571 כ"ס ו- 612 כ"ס, בהתאם. הגרסה העוצמתית ביותר מזנקת מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 3,8 שניות! מנועי GLE 63 AMG שנת 2020 פועלים בצוותא עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית. המומנט מועבר לכל הגלגלים באמצעות מערכת הנעה כפולה 4Matic, כאשר רובו מגיע לסרן הקדמי ביחס של 60:40.
מתלי אוויר העצמאיים לחלוטין הינם נוחים למדי ומתמודדים מעולה עם פניות. מהגרסה ה"אזרחית" השאסי כמעט לא נבדל, אולם מתלי AMG מעט קשים יותר, הרי זה רכב ספורטיבי. בנוקשות המתלים ניתן לשלוט באמצעות בורר בתא הנוסעים. השאסי מצויד במערכת מיתון זוויות גלגול. עצירת הקרוסאובר מתבצעת באופן מיידי, בכך מסייעות צלחות בלם עצומות עם אוורור וחירור.
מנועים עוצמתיים, טכנולוגיות הנעה חדשניות ועיצוב ספורטיבי הופכים את מרצדס GLE AMG החדש לשותף מושלם לחיי היום-יום. לקרוסאובר בדגם שנת 2020 הופעה רצינית, הוא נראה נאה ואגרסיבי בו-זמנית.
בחזית של GLE AMG החדש – יחידות תאורה מקוריות של מרצדס, מכסה מנוע מובלט, גריל בעל מחיצת כרום, וכונסי אוויר האופייניים בפגוש – הכל ביחד נראה באמת מגניב! בדפנים – מגני פלסטיק לכל האורך המעידים על האפשרות לנהוג בשטח וקווי פיסול מובהקים. לחלונות הרכב מסגור כרום. בנוגע לאווירודינאמיקה – מרצדס השתדלו היטב, רכב ספורטיבי אחרי הכל. מאחורה – פנסים צרים ומסוגננים, ספוילר בחלק העליון של דלת המטען שמשפיע לטובה על האווירודינאמיקה. מעל יחידות התאורה נמצאת תוספת כרום אופקית. בחלק התחתון של הפגוש ממוקם דיפיוזר מאסיבי, בו באופן אלגנטי שוכנים המפלטים.