מרצדס GLE Coupe AMG. כוח החרות שלך
מרצדס GLE Coupe AMG – מכונית ספורט במימדים בינוניים בעלת הנעה כפולה. גרסה בעלת תצורת קופה של קרוסאובר יוקרתי מסגמנט E-קלאס. מיוצרת משנת 2015 על-ידי חברת המכוניות Mercedes-Benz. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של רכב השטח. צפויה ההשקה של גרסת הדור השני.
קרוסאובר בעל מרכב בתצורת קופה עם תוספת "Coupe" לשם, הופיע לראשונה בקו הדגמים של Mercedes בשנת 2015. המכונית התבססה על סדרת רכבי השטח הפופולרית GLE. המכונית חלקה את הבסיס, האבזור ויחידות הכוח עם דגם GLE הרגיל, אם כי זכתה לסימון מרכב משלה C292. רק חלק ממרכיבי המרכב הזכירו את הדגם הרגיל. בהמשך יצאה גרסת AMG של קופה-קרוסאובר שהושקה כדגם עצמאי ולא כעוד גרסה של קופה GLE הרגיל עם מנוע חזק. קרוסאובר בצורת קופה צויד בהנעה כפולה עם דיפרנציאל בין-צירי מאוזן. בגרסת AMG יחס חלוקת כוח המשיכה עמד על 40:60. בנוסף המכונית צוידה במערכת מולטימדיה משופרת Comand. המתלים ב-AMG היו מתלי אוויר Airmatic עם בולמי זעזוע ADS Plus.
דור ראשון
יוצר בין השנים 2015 לבין 2019. מרצדס AMG GLE Coupe הושק בשלוש גרסאות. גרסת GLE 450 AMG אובזרה במנוע בנזין V6 בנפח 3 ליטר ועם הספק בסך 367 כ"ס. גרסת הדגל מרצדס AMG GLE 63 צוידה במנוע טורבו כפול V8 עם הספק בסך 557 כ"ס ומומנט סיבובי 700 נ"מ. גרסת AMG GLE 63 S החזקה ביותר, אובזרה במנוע בעל הספק בסך 585 כ"ס. לתקופה זהו היה אחד מדגמי קרוסאובר הזריזים ביותר. בהמשך גרסת GLE 450 AMG שינתה את שמה ל-GLE 43 ובשנת 2017, הספק המנוע שלה שופר ב-23 כ"ס – עד לכדי 390 כ"ס. המומנט הסיבובי נשאר ללא שינוי – 520 נ"מ.
דור שני
מיוצר משנת 2019 ועד היום (נכון לשנת 2020). מרצדס GLE Coupe החדשה, בעלת סימון מרכב C167 – זהו קרוסאובר המשלב בתוכו סממנים של קרוסאובר וקופה כאחד. המכונית בנויה על בסיס רכבי השטח מסדרת GLE דור שני עם סימון מרכב V167. בדומה למרצדס הקודמת עם סימון מרכב C292, המכונית שוב תשווק בתור דגם עצמאי GLE Coupe. קרוסאובר בתצורת קופה החדש יצא רחב וארוך יותר מהדגם הקודם ועם בסיס גלגלים קצר יותר. היצרנים הגרמנים טוענים, כי הדבר "מיטיב עם ביצועי השליטה וכן מוסיף לחזות הספורטיבית". מקדם התנגדות האוויר ירד ב-9% בהשוואה לדגם הקודם.
קרוסאובר בתצורת קופה החדש יצא רחב וארוך יותר מהדגם הקודם ועם בסיס גלגלים קצר יותר. היצרנים הגרמנים טוענים, כי הדבר "מיטיב עם ביצועי השליטה וכן מוסיף לחזות הספורטיבית".
במקביל לדגם GLE Coupe הרגיל, החברה הציגה את הגרסה החמה מרצדס AMG GLE 53 4Matic+ Coupe המצוידת במנוע טורבו בנזין בעל 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר, עם מגדש חשמלי וסטרטר-גנרטור 48 וולט EQ Boost. הספק המנוע עומד על 435 כ"ס ו-520 נ"מ. בעת האצה אינטנסיבית, EQ Boost מסוגל להוסיף להספק לזמן קצר עוד 22 כ"ס ו-250 נ"מ. המנוע מגיע בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית AMG Speedshift TCT 9G ועם הנעה כפולה. הזינוק עד מאה קמ"ש בגרסת קופה-קרוסאובר החמה לוקח 5.3 שניות. המהירות המרבית עומדת על 250 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 9.3 ליטר ל-100 ק"מ. גרסאות הספורט של סדרת AMG, דגמים GLE 63 4MATIC+ וכן GLE 63 S 4MATIC+, תוכננו להצגה בתערוכת המכוניות בז'נבה במרץ 2020, אולם בעקבות מגיפת COVID-19, התערוכה בוטלה. תאריך ההשקה נדחה (נכון לסוף שנת 2020).
גרסת AMG GLE 53 4Matic+ Coupe שנת 2020 מצוידת במתלי אוויר AMG Active Ride Control+ בעלות בולמי הזעזוע ADS+, מייצבים חשמליים רוחביים מלפנים ומאחור. המתלים מורידים את מרווח הגחון ב-10 מ"מ במהירות החל מ-120 קמ"ש במצב נהיגה Comfort וכן במצבי הנהיגה Sport ו-Sport+. במהירות הנמוכה מ-70 קמ"ש, ניתן להעלות את גובה המרכב ב-55 מ"מ בלחיצת כפתור.
GLE 53 4Matic+ Coupe החדש צויד בבורר מצבי נהיגה AMG Dynamic Select עם המצבים Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual, Trail ו-Sand. בלימת הדגם מבוקרת על-ידי בלמי דיסק מאווררים בגודל 400/345 מ"מ מלפנים ומאחור, עם נעלי בלם עם בוכנה בודדה. אופציונלית ניתן להתקין מקליט AMG Track Pace, אשר מסוגל לקלוט ולהציג על גבי המסך עד 80 נתונים ספציפיים.
מבחינה חיצונית גרסת AMG מאופיינת ברשת גריל ייחודית וכן פגושים וצינורות הפליטה. ג'אנטים ברירת המחדל הם בגודל 20'. אופציונלית ניתן להתקין גרסאות בגודל בין 20' לבין 22'. תא הנוסעים מרופד בעור מלאכותי Artico ובמיקרופייבר Dinamica בצבע שחור בשילוב תפר אדום והשלמות, תוספות סיבי פחמן, כיסויי נרוסטה מט על הדוושות, מגנים על פסי הדלתות, הגה בצורת AMG עם עיטור אלומיניום. הגימור ניתן לשינוי לפי הצורך.