MINI. מי חיכה למיני קופר החשמלי עם גג פתוח ולא קיבל? הוא כבר כאן, אבל לא לכולם
MINI משיקה לראשונה את הדגם החשמלי Cooper SE Cabriolet – הקבריולט החשמלי הסדרתי הראשון עם 4 מקומות (עד כה היו קיימות רק גרסאות דו-מקומיות של הדגם החשמלי עם גג פתוח). זוהי מהדורה מוגבלת שתוצע רק באירופה, בסך הכל ייצאו 999 עותקים. כך במקוריות ובצורה אופנתית נפרדת החברה מאחד הדגמים המועדפים שלה. לכן הגרסה הסופית Limited Edition תעלה 52,500 פאונד. וזאת בעוד שמיני קופר SE החשמלי במרכב האצ'בק ברמת הגימור היקרה ביותר עולה רק 35,500 פאונד… כך שאם חיכיתם למיני קופר חשמלי עם גג פתוח – קבלו אותו, הוא כבר כאן, אבל לא לכולם… יהיה קשה מאוד להשיג אותו בגלל המחיר הגבוה והכמות המוגבלת.
הגרסה החשמלית הראשונה של MINI הייתה מיני קופר SE במרכב האצ'בק שהושקה בשנת 2019. החברה קראה לדגם הזה "המכונית הקטנה הראשונה בפלח היוקרה המונעת על-ידי חשמל בלבד". הרכב החשמלי צויד ביחידת כוח מאת ב.מ.וו i3S, טווח הנסיעה שלו עומד על 270 ק"מ. המחיר של מיני קופר SE בבריטניה מתחיל מ-24,400 פאונד.
איך הוא נראה
ובכן, אם לא נצליח לקנות אותו, בואו לפחות נסתכל עליו. מיני קופר SE עם גג פתוח מוצע בשני צבעים: שחור או כסוף-לבן. מובן מאליו שאת הגג שמכוסה בבד שחור, מעטר דגל בריטניה. כעת מלפנים ומאחור מותקנים פנסי לד. לדברי היצרנית, המכונית מספקת היגוי זריז הודות למרכז הכובד הנמוך (הסוללה בצורת T מוחבאת מתחת לרצפה). כדי להעניק למכונית מרווח גחון סביר, היה צורך להגביה את המרכב עצמו ב-18 מ"מ בהשוואה לגרסת הבנזין.
מבפנים
גרסת Limited Edition מצוידת כמעט בכל האביזרים האפשריים שמיני יכולה להציע: מערכת מולטימדיה עם מסך "8,8, מסך תקרה, מטען אלחוטי, מערכת ניווט, אפליקציה לשליטה מרחוק, הגה ספורטיבי עם חימום, המכוסה בעור נאפה, מושבי ספורט בריפוד עור, תאורת אווירה, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית, עוזר חניה ועוד ועוד. את הגג החשמלי ניתן לפתוח ולסגור במהירות עד 30 קמ"ש. בקרת האקלים המפוצלת עם משאבת חום צורכת ב-75% פחות אנרגיה בעת חימום בהשוואה למזגן רגיל. את תא הנוסעים של ה-MINI החשמלי ניתן לחמם או לקרר לפני הנסיעה עצמה, על-ידי קביעת הזמן באפליקציה.
נסיעת מבחן
מיני קופר SE קבריולט החשמלי צויד במנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי המפיק 184 כ"ס. ההאצה ל-100 קמ"ש לוקחת 8,2 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 32,6 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 201 ק"מ. להבטחת היצרנית, הרכב החשמלי מצויד בכל המטענים הדרושים כבר ברמת הגימור הבסיסית, כולל כבל Type 2 לתחנות טעינה ציבוריות עם שלושה חיבורים לשקעים שונים. זמן הטעינה מ-10% ל-80% מרשת AC בהספק 11 קילוואט הוא 3,5 שעות. תחנת טעינה DC בהספק 50 קילוואט תקצר את התהליך ל-35 דקות. ישנו כוונון רמת רגנרציה (שני מצבים): האינטנסיבי יותר מאפשר לנהוג "עם דוושה אחת" (האטה ניכרת מתחילה מיד אחרי שחרור דוושת ההאצה).