IM L7 הוא רכב חשמלי גדול בעל צורת מרכב סדאן מאת החטיבה של התאגיד SAIC IM Auto. הוא הוצג לראשונה בתחילת שנת 2021 בתערוכת הרכב בשאנגחאי. למרות העובדה שהגרסה הסדרתית התחילה להימכר בסין רק לפני זמן קצר, גם בתקופה הזאת הדגם צבר פופולריות והשיג אחוז מכירות גבוה. וזאת למרות ש-L7 החדש שייך לסגמנט פרימיום והמחיר שלו נע בין 5
אאודי. ברית עם SAIC – הכל למען רכבים חשמליים
AUTOBOOM

IM L7. איום נוסף על טסלה

אאודי. ברית עם SAIC – הכל למען רכבים חשמליים

IM L7 הוא רכב חשמלי גדול בעל צורת מרכב סדאן מאת החטיבה של התאגיד SAIC IM Auto. הוא הוצג לראשונה בתחילת שנת 2021 בתערוכת הרכב בשאנגחאי. למרות העובדה שהגרסה הסדרתית התחילה להימכר בסין רק לפני זמן קצר, גם בתקופה הזאת הדגם צבר פופולריות והשיג אחוז מכירות גבוה. וזאת למרות ש-L7 החדש שייך לסגמנט פרימיום והמחיר שלו נע בין 51 לבין 80 אלף דולר, שזה נחשב למחיר גבוה מאוד בסין. סביר להניח, שהדגם הצליח כל-כך בזכות המתחרה הקרוב שלו טסלה מודל S, כי המחיר שלה הוא פי כמה גבוה יותר. אז בואו נכיר את המתחרה החדש של טסלה.

IM L7 למעשה הוא המתחרה הנוסף של טסלה האמריקאית.

החברה הסינית IM Motors מציגה את עצמה בתור יצרנית איכותית של רכבים חשמליים מסגמנט הפרימיום, מתקדמים טכנולוגית. לכן למעשה היא המתחרה הנוספת של החברה האמריקאית טסלה.

עובדה מעניינת

הגרסה הבסיסית

העיצוב החיצוני

אפילו הגרסה הבסיסית של IM L7 החדש היא מרשימה במיוחד, היא מאובזרת בפנסי מטריצה המורכבים מ-5,000 יחידות לד: פתרון כזה מאפשר לא רק לשנות את הצורה של פלומות האור, אלא בנוסף להקרין את ההמלצות של מערכת הניווט לנהג על הכביש. הדלתות הן חשמליות, המראות מגיעות עם מצלמות. לרכב גדול בתצורת סדאן מימדים בהאים: האורך 5,098 מ"מ, הרוחב 1,960 מ"מ, הגובה 1960 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 3,100 מ"מ. מבחינת אווירודינמיות, המרכב בנוי בצורה כמעט מושלמת (сх = 0,21). תא הנוסעים מאובזר במערכות רבות הנדרשות לפעילותו של הנהג אוטומטי רמה 2 (5 מכ"מים, 12 חיישנים על-קוליים ו-26 מצלמות). כיום כל המערכות האלו רק מסייעות לנהג.

עיצוב פנים

האביזר הבולט ביותר בתוך תא הנוסעים הוא מסך מגע ענק בגודל 39 אינץ' שתופס את כל האורך של הפאנל הקדמי. בפאנל המרכזי נמצא מסך נוסף בגודל 12.3 אינץ' שמיועד לבקרה במערכת המולטימדיה המשדרת איכות שמע מעולה בזכות 22 רמקולים המורכבים לאורך כל תא הנוסעים.

המנועים

IM L7 ‏2022. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור
הרכב מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.87 שניות.

הגרסה הסטנדרטית IM L7 שנת 2023 מצוידת בשני מנועים חשמליים (578 כ"ס ו-725 נ"מ), מנוע אחד על כל ציר, מה שסיפק לרכב הנעה כפולה. הגרסה מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.87 שניות. יש שתי סוגי הסוללה לבחירה: עם קיבולת 93 קילוואט (טווח הנסיעה המרבי עומד על 615 ק"מ לפי המחזור CLTC) או 115 קילוואט (874 ק"מ לפי אותו המחזור). צפיפות ההספק של הסוללה עומדת על 300 קילוואט לקילוגרם. בנוסף, הסדאן קיבל שלדה נשלטת באופן מלא עם מתלים אדפטיביים, הוא פותח בהשתתפותם של המומחים מחברת Williams Advanced Engineering. המתלים הקדמיים מורכבים על חיבורים רוחביים כפולים, האחוריים הם רב-חיבוריים.

גרסת Snake Performance

בשנת 2022 יצאה לאור גרסת הספורט של IM L7 בעלת שם מפואר Snake Performance ("כוחו של נחש") שקרויה כך על שם של נחש, אחת מ-12 החיות הקדושות בסין. הגרסה מגיעה בשתי רמות גימור: הבסיסית Lite והמתקדמת (ללא תוספת המשונה בשם). שתי רמות הגימור מצוידות בשני מנועים חשמליים חזקים (ההספק הכולל עומד על 605 כ"ס ו-730 נ"מ), הגה מטוסים במקום הגה רגיל (בדיוק כמו בטסלה) ומושבים מרופדים בזמש. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש של IM L7 Snake Performance לוקחת 3.7 שניות בלבד.

IM L7 ‏2022. מושבים קדמיים. סדאן, 1 דור

הגרסה ללא התוספת Lite קיבלה בנוסף שלדה מעודכן ומרכיבים אלקטרוניים מכוילים מחדש: נוספו מצבי נהיגה חדשים, בלמים חזקים יותר, חישוקי סגסוגת קלה ומרכב בצבע כהה. M L7 Snake Performance החדש כבר הפך לפופולרי: הרכב בתצורת סדאן קבע שיא במסלול הטבעת Zhejiang Circuit כאחד בין רכבים החשמליים הסדרתיים במסלול. התוצאה שלו הייתה טובה יותר מזאת של מרצדס-AMG EQS ברמת הגימור 53 4Matic+ ופורשה טייקן Turbo S. נשאר לבדוק איזה ביצועים יפגין "הנחש" במסלול נורבורגרינג המפורסם…

באיזה רכב הייתם עושים סיבוב בנורבורגרינג?
18 קולות