מיניוואן רנו סניק. חבר אמיתי של משפחה גדולה
רנו סניק – מיניוואן קומפקטי המבוסס על פלטפורמת הרכב המשפחתי רנו מגאן, נמצא בייצור משנת 1996. הלקוחות אהבו את סניק החדש עד כדי כך שהוא מיד זכה לתואר "מכונית השנה 1997" באירופה. ולדעתנו, בצדק – מדובר באחד הרכבים הנוחים ביותר עבור משפחה גדולה ונסיעות ארוכות, בעל הופעה נאה בסטנדרטים של מיניוואנים, תא נוסעים מרווח במיוחד, אבזור עשיר והיצע מנועים רחב. לדגם היו גם גרסאות מעניינות: RX4 בהנעה כפולה בדור הראשון, גרנד סניק בעל 7 מקומות בדורות 2 עד 4. אך לכל דבר יש סוף – היסטוריה בת 24 שנים הארוכה והמהוללת של סניק מתקרבת לקיצה, בסוף שנת 2021 ייפסק הייצור שלו. לא נמכר רשמית בישראל.
בישראל מוצע רשמית הדור הרביעי של רנו גרנד סניק שנת 2016. זו גרסה בת 7 מקומות של סניק עם בסיס גלגלים מוארך, סרח עודף אחורי מוגדל ושורת מושבים שלישית. המיניוואן מצויד במנוע בנזין 1,3 ליטר בהספק 140 או 159 כ"ס ובתיבת 7 הילוכים רובוטית דו-מצמדית. המחיר – מ- 169,397 ₪ (כולל אגרת רישוי) – נתונים לשנת 2021.
דור ראשון
יוצר בין השנים 1996 עד 2003, עבר מתיחת פנים ב- 1999. בחלק הטכני סניק הראשון היה מקביל להאצ'בק מגאן בתקופה ההיא: אותם מנועי בנזין 1,4, 1,6 ו- 1,8 ליטר ואותו מנוע דיזל 1,9 ליטר. בקו הדגמים הוא הועמד מתחת לאספאס, היה קומפקטי וזול יותר. הקהל קיבל את המיניוואן עד כדי כך טוב שאפילו רנו לא הצליחה להעריך כראוי את הביקוש והמפעל בעיר דואה הצטרך להרכיב כמעט 2,500 רכבים ביום.
בספטמבר 1999 המיניוואן עבר עדכון אשר העניק לו מנועי 16 שסתומים ומודרניזציה חזותית: התעדכנו הפנסים האחוריים והחרטום. שוכלל גם חלל הפנים: הוסיפו תא אחסון על הדשבורד וחלון אחורי הנפתח בנפרד. בנוסף, הוסרה המילה "מגאן" משמו המלא שהצביעה על מקור הדגם.
דור שני
ביולי 2003 הופיע הדור השני של סניק, ובאפריל 2004 הושק הקומפקט-ואן גנרד סניק בעל 7 מקומות, בסיס גלגלים מוארך וסרח עודף אחורי מוגדל. זה אפשר למקם בתא הנוסעים זוג נוסף של מושבי ילדים. סניק השני זכה ללוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין בעל מבנה מקורי. בתא הנוסעים – מושבי נוסעים מתקפלים, את כל אחד מהם ניתן לכוונן ולהסיר באופן נפרד. חלק מרמות הגימור כללו שולחן מובנה, מושב נוסע קדמי מתקפל, חיישני גשם ואור, מראה להשגחה על ילדים. היצע המנועים היה לא דל: בנזין 1,4-2 ליטר, ודיזל 1,5-2 ליטר. בשנת 2006 הרכב עבר מתיחת פנים.
דור שלישי
סניק השלישי יצא לאור ביולי 2009, וגרסת גרנד סניק בת 7 מקומות – במאי של אותה שנה. ב- 2013 חברת רנו השיקה את גרסת הפנאי של הדגם תחת השם XMOD בסגנון שטחי. הבדלים – מרווח גחון מוגדל, בודי קיט מפלסטיק וגלגלים אחרים. הותקנו מנועי בנזין 1,2 ליטר ודיזל 1,5 עד 2,0 ליטר. הופיעה תיבת EDC רובוטית דו-מצמדית (Efficient Dual Clutch).
דור רביעי
הדור הרביעי והאחרון של רנו סניק הוצג בתערוכת הרכב בז'נבה בשנת 2016. הרכב אשר בוסס על הקונספט R-Space גדל במימדים ביחס לקודמו וניחן במאפיינים של קרוסאובר, בהייותו עדיין מיניוואן. עבור הדגם הוצעו שישה מונעי דיזל ושני מנועי בנזין. מנועי דיזל Energy dCi 110 פועלים יחד עם תיבת 6 הילוכים ידנית ומערכת היברידית קלה Hybrid Assist. שאר הגרסאות מוצעות עם תיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית. כמקודם, ישנה גרסה מוארכת גרנד סניק. למיניוואן הרגיל נפח תא מטען של 572 ליטר, לארוך – 765 ליטר (בתצורת חמישה מושבים). סניק החדש קיבל דירוג של חמישה כוכבים מאת Euro NCAP, הוא מכיל את כל מערכות הבטיחות הפאסיביות והאקטיביות המודרניות, בין היתר בלימה אוטונומית עם פונקציית זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב ועוד.