מיצובישי ASX – קרוסאובר קומפקטי מאת תאגיד Mitsubishi Motors היפני, הופעת בכורה שלו התקיימה בתצוגת רכב בג'נבה בשנת 2010. השם ASX הוא ראשי תיבות של Active Sport X-over – קרוסאובר לנהיגה אקטיבית. זהו רכב בן 5 מקומות בעל הנעה קדמית או כפולה. נכון לשנת 2021 הדגם נמכר בהצלחה בכל רחבי העולם, בישראל מוצעות שלוש רמות גימור ע
מיצובישי ASX ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 3
AUTOBOOM

קרוסאובר מיצובישי ASX. דור 1 מתיחת פנים (2019)

מיצובישי ASX ‏2019. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 3

מיצובישי ASX – קרוסאובר קומפקטי מאת תאגיד Mitsubishi Motors היפני, הופעת בכורה שלו התקיימה בתצוגת רכב בג'נבה בשנת 2010. השם ASX הוא ראשי תיבות של Active Sport X-over – קרוסאובר לנהיגה אקטיבית. זהו רכב בן 5 מקומות בעל הנעה קדמית או כפולה. נכון לשנת 2021 הדגם נמכר בהצלחה בכל רחבי העולם, בישראל מוצעות שלוש רמות גימור עם מנוע 2,0 ליטר חדש, תיבת הילוכים רציפה והנעה כפולה.

פניו החדשות של האלוף

בדירוג המותג הקרוסאובר תופס מעמד מכובד: בישראל מיצובישי ASX לקח מקום שני בסך מחירות בשנת 2020, אחרי אאוטלנדר, באוסטרליה בכלל מקום ראשון, וברוסיה סוגר את שלישיית המובילים. מדוע? ראשית, גרסה לאחר מתיחת פנים שנת 2019 מציגה הופעה חיצונית חדשה לגמרי: ASX המעודכן נבדל מקודמו בתצורת חזית שונה לחלוטין וביחידות תאורה חדשות לגמרי. סגנון "פניו" החדשות נקרא Dynamic Shield, ובאופן כללי זהו הסגנון החדש של המותג היפני. אולם בחלק האחורי השינויים מינימאליים: פגוש שונה ופנסים עם תבנית ולדים שונים בכל המקטעים, מלבד איתותים. מ- ASX נותרו רק הפאנלים של הגג, דלתות, כנפיים אחוריות, חצאיות צד וחלונות, אך אלו פרטים חסרי אופי שאינם משפיעים באופן משמעותי על הרושם הכללי. לרשימת האופציות נוספו ג'נטים R18 חדשים בעיצוב אקספרסיבי. בדור החדש נותרה אופציה נהדרת – סאנרוף פנוראמי נפתח, ורבים שבחנו אותו טוענים כי הוא "אחד המרשימים ביותר".

עיצוב פנימי

שנית, תא הנוסעים שוכלל, ובהצלחה. אחד מהשינויים העיקריים בתא הנוסעים של ASX שנת 2019 – מולטימדיה חדשה עם צג 8 אינץ' גדול יותר (הקודם היה 7 אינץ'). בולטים גם מספר שיפורים בגימור, בתצורת הטונל המרכזי וכו'. וכבתחילה, הרכב מרווח, והראות בו אינה גורמת לתלונות לא מצד הנהג, ולא מצד הנוסעים. לאחר העדכון המרכב מעט גדל לאורך, ל- 4365 מ"מ. נזכיר כי אורך בסיס הגלגלים של ASX עומד על 2670 מ"מ, וזה בהחלט מספיק בכדי להבטיח מרווח רגליים מקובל מלפנים ומאחור. נפח תא מטען מינימאלי – 406 ליטר. מושב אחורי מתקפל בחלקים בפרופורציית 60:40.

מנועים ושאסי

המנועים כלל לא השתנו – חטיבות כוח שעמדו במבחן הזמן בנפחים 1,6 ו- 2,0 ליטר ובהספק 117 ו- 150 כ"ס בהתאם. בישראל מוצעת גרסת 2,0 ליטר בלבד. מנוע 2 ליטר הוכיח את עצמו מהצד הטוב – מבחינת תוחלת חיים, ומבחינת עוצמה. תצרוכת דלק ממוצעת מוצהרת בסביבות 7,8 ליטר למאה ק"מ, זמן תאוצה מאפס ל- 100 קמ"ש עומד על 11,7 שניות. כמו קודם, מנוע 2,0 ליטר (150 כ"ס) פועל בצוות עם מערכת הנעה כפולה ותיבת הילוכים רציפה CVT. גיר רציף מסוגל לחקות תיבת 6 הילוכים עם העברת הילוכים עקבית בעזרת פקדים על ההגה. וכמו בעבר, מלבד מצב 2WD ניתן לבחור גם 4WD auto ו- 4WD lock עבור תנאי דרך קשים יותר. השאסי נותר ללא שינויים: אותם מתלים עצמאיים מלפנים ומאחור, בלמי דיסק בכל הגלגלים, הגה מסרק והגה כוח חשמלי. מרווח גחון מכובד של 195 מ"מ – אחד מן ה"אסים" של הקרוסאוברים.

בטיחות

חבילת מערכות בטיחות ב- ASX שנת 2020 תלויה ברמת הגימור. בבכירה, מעבר לשאר, הרכב מצויד בחיישני גשם ואור, במסילות גג, בחלונות אחוריים מוכהים ובמערכת סיוע בזינוק בעליה. בין אופציות חדשות נוכחות מערכות בטיחות המבוססות על מערכות מתקדמות: בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, כוונון אור גבוה. בזכות זאת הקרוסאובר קיבל 6 נקודות מתוך 8 בדירוג בטיחות הישראלי. שבע כריות אוויר כמו כן שיחקו חלק בכך.

אבזור

אחד מהשינויים העיקריים בתא נוסעים – מולטימדיה חדשה בעלת צג גדול יותר, שדרשה שינוי קטן בקונסולה (מעט נמתחה לגובה, פתחי המיזוג גם התמקמו גבוה יותר). הפאנל הקדמי, קומבינציית המחוונים וההגה נותרו ללא שינויים, אך ניתן לראות שיפור בגימור. עבור ASX פיתחו אפליקציה מיוחדת, באמצעותה ניתן לשדר לסמארטפון נתונים ממד המרחק, מד המהירות, התראות שונות ומידע יעיל אחר. לרשימת האופציות נוספו ג'נטים R18 חדשים, וספקטרום סכמות צבעי המרכב התחדש בצבע חדש Red Diamond.

נחזור למולטימדיה וקצת נפרט עליה. מסך 8 אינץ' (הקודם היה 7 אינץ'), ועל פי אלה שיצא להם להשתמש במערכת, היא נראית טוב יותר, הסמלים על מסך המגע גדולים ואיכותיים יותר, הקטגוריות והפרמטרים מובנים ופשוטים. עם מולטימדיה זו קל יותר לעבוד בהשוואה לקודמת, בה קיים אינטרפייס שליטה קולית «I SAY» ואפליקציות חשובות מסוג מערכות הניווט Wise, Pango ו- Slopark. החיבור דרך Bluetooth פשוט ונוח לשמיעת מוזיקה, לשיחות דרך דיבורית, ולספריית מדיה רחבה, בכדי להאזין לאלבומים ופודקסאטים ישראליים שונים (תוכניות אינטרנט-רדיו).

ביקורות טובות לגבי מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים נוחה ופשוטה, ופקדי העברת פסאודו-הילוכים על ההגה ימצאו חן בעיני נהגים שאפתנים. בהתחשב במדדי מכירות מכובדים (6 אלף רכבים בשנתיים האחרונות), ייתכן שבאמת אין צורך לבצע שינוים דרסטיים, זהו רכב טוב ולכן מבוקש, והוספת מערכות עזר לנהג הופכות אותו למודרני ואטרקטיבי.

מיצובישי ASX שנת 2019/2020 – מספר אחד באוסטרלייה ואחד מהמובילים בסגמנט במדינות אחרות. מוכנים לתמוך במגמה זאת?
4 קולות