מיצובישי אטראז' – סדאן משפחתי בעל ארבע דלתות בהנעה קדמית מאת יצרנית רכב היפנית Mitsubishi Motors, נמצא בייצור משנת 2013. באביב 2013 תאגיד מיצובישי מוטורס השיקה את ייצור הדגם תחת שם אטראז' (מהמילה "למשוך"). זהו סדאן בן 4 דלתות בעל תא מטען מרווח ומנוע חסכוני למדי. הרכב שייך לקטגוריית משפחתיות ובישראל נמכר החל מדצמב
מיצובישי אטראז' ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סדאן מיצובישי אטראז'. דור 1 מתיחת פנים (2019)

מיצובישי אטראז' ‏2019. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג

מיצובישי אטראז' – סדאן משפחתי בעל ארבע דלתות בהנעה קדמית מאת יצרנית רכב היפנית Mitsubishi Motors, נמצא בייצור משנת 2013. באביב 2013 תאגיד מיצובישי מוטורס השיקה את ייצור הדגם תחת שם אטראז' (מהמילה "למשוך"). זהו סדאן בן 4 דלתות בעל תא מטען מרווח ומנוע חסכוני למדי. הרכב שייך לקטגוריית משפחתיות ובישראל נמכר החל מדצמבר 2013. ביולי 2020 לסוכנויות רכב הגיעה גרסת אטראז' לאחר מתיחת פנים.

מבחוץ

כמו בעבר, הרכב מורכב במפעל בתאילנד אשר עמד במבחן הזמן ונבדק על ידי דגמים שונים של המותג. העדכון העניק סדרת שינויים לחזות הרכב: ראשית, את העין תופסים פנסים בעיצוב נאה יותר, ולאחר מכן נהיה מובן שגם הסדאן הזול זכה ל"פנים" בסגנון Dynamic Shield המקורי של מיצובישי. לשם כך הצטרכו לא רק להחליף את חלקי פלסטיק החיצוניים, אלא גם את ברזל המרכב. החרטום נהיה סולידי יותר ולכן, למשל, אורך המרכב גדל ל- 4305 מ"מ. נפח תא מטען או אורך בסיס הגלגלים אינם הושפעו.

כמו כן, שונה הפגוש האחורי, נוספו חישוקי R15 חדשים. בפנסים האחוריים כעת נוכחים קטעי LED, ובגרסאות היקרות בתאורת LED מצוידים גם פנסי החזית.

תא נוסעים

השינויים בתא הנוסעים צנועים בהרבה: בעיקר הם נגעו בחומרי הגימור ובעיטור, למשל, נוספו אלמנטים דמויי-קרבון המעניקים לחלל הפנים מראה מודרני. נוספה משענת יד מתקפלת נוחה יותר המחוברת למושב הנהג. אטראז' המעודכן זכה למולטימדיית Smartphone Display Audio (SDA) בעלת צג 7 אינץ'. נוספו גם פרטים קטנים הנחוצים בחיי היום-יום, כגון תאי אחסון.

מנועים ושאסי

בחלק הטכני הכל נותר כמו קודם. בשנת 2021 אטראז' מוצע בישראל עם אותו מנוע 3 צילינדרים אטמוספרי בנפח 1,2 ליטר בעל מערכת תזמון שסתומים משתנה MIVEC. הספק המנוע מהווה נתון מכובד בשביל הנפח הקטן – 80 כ"ס בעת 6000 סל"ד ו- 106Nm מומנט בעת 4000 סל"ד. הרכב שייך לקבוצת דרגת זיהום נמוכה.

בתור תיבת הילוכים מוצע גיר רציף. חטיבת כוח זו מספקת זינוק ארך אפיים מעמידה ל- 100 קמ"ש: תוך 14,9 שניות. מהירות מרבית – 174 קמ"ש. צריכת דלק צנועה למדי: 5,6 ליטר למאה ק"מ בעיר, עד 4,5 ליטר בכביש מהיר, ובסביבות 5 ליטר בתנועה משולבת.

אבזור

מיצובישי אטראז' שנת 2020/2021 מוצע בישראל ברמת גימור אחת בלבד – Instyle. היא שייכת לעשירות יותר וכוללת חלונות חשמל, בקרת שיוט בתפעול מההגה, בקרת אקלים עם צג דיגיטלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, סיוע בזינוק בעליה HSA, בקרת סטייה מנתיב, החלפה אוטונומית בין אור גבוה/נמוך.

על הבטיחות אחראיים שש כריות אוויר וטכנולוגיית בטיחות פאסיבית RISE – שלדת מרכב מחוזקת, המאפשרת להגן על תא הנוסעים במקומות הפגיעים ביותר לא רק בעת התנגשות חזיתית. הודות למערכת זו הנהג והנוסעים מוגנים מרבית ללא תלות בכיוון המכה בעת תאונה. כל אזורי דפורמציה המתוכנתים מחלקים את אנרגיית ההתנגשות ומרחיקים אותה מתא הנוסעים.

מיצובישי אטראז': מי הייתם מעדיפים עליו מבחינת עיצוב?
12 קולות