מיצובישי אקליפס קרוס – קרוסאובר קומפקטי מאת תאגיד Mitsubishi Motors היפני. ייצורו החל בסתיו 2017. את שמו אקליפס ("ליקוי חמה") הוא ירש מהקופה הספורטיבי (שנות ייצור 1989-2011), קרוס – מצביע על סוג מרכב (קרוסאובר). הופעת הבכורה לדגם התקיימה ב- 7 במרץ 2017 בתצוגת רכב בג'נבה.
מיצובישי אקליפס קרוס ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר מיצובישי אקליפס קרוס. דור 1 (2017)

מיצובישי אקליפס קרוס ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

מיצובישי אקליפס קרוס – קרוסאובר קומפקטי מאת תאגיד Mitsubishi Motors היפני. ייצורו החל בסתיו 2017. את שמו אקליפס ("ליקוי חמה") הוא ירש מהקופה הספורטיבי (שנות ייצור 1989-2011), קרוס – מצביע על סוג מרכב (קרוסאובר). הופעת הבכורה לדגם התקיימה ב- 7 במרץ 2017 בתצוגת רכב בג'נבה.

מבחוץ

מיצובישי אקליפס קרוס פותח על ידי חברת מיצובישי באופן עצמאי, עוד לפני המיזוג עם תאגיד רנו-ניסאן. לבסיס הרכב שירתה אותה פלטפורמה גלובאלית תחת שם GS עליה נשענים ASX ואאוטלנדר. מימדים: אורך – 4405 מ"מ, רוחב – 1805 מ"מ, גובה – 1685 מ"מ. ובאופן הזה אקליפס קרוס תופס עמדת ביניים מבחינת מימדים בין ASX (אורך 4295 מ"מ) ואאוטלנדר (4695 מ"מ). בסיס הגלגלים זהה ל- ASX ואאוטלנדר – 2670 מ"מ.

היתרון העיקרי של הקרוסאובר – חזות בולטת וייחודית. אגרסיה, דינאמיקה, ייחודיות – סביר להניח שזהו המוטו בו מצא השראה המעצב. על מראהו עבד מעצב רכב צוניהירו קונימוטו, היוצר של ניסאן ג'וק. הרכב משדר דינאמיקה אפילו במצב סטטי. קווי מרכב נמרצים, סרחי עודף קצרים, כנפיים גבוהות וספוילר אחורי מוסיפים לאגרסיה. החרטום עוצב בסגנון Dynamic Shield הקורפורטיבי. לרוכשי אקליפס קרוס מוצעים תשעה צבעי מרכב לבחירה.

מבפנים

תא הנוסעים – בעל חמישה מושבים עם תמיכת צד, נוח עבור כל הנוסעים גם במסעות ארוכים, בידוד רעשים ברמה גבוהה. החומרים – עור, אלקנטרה, פלסטיק בגימור כרום. על הקונסולה המרכזית ממוקמים פקדים אנלוגיים. תצוגה עילית, מערכת מולטימדיה התומכת באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, משטח מגע על הטונל המרכזי והגה רב-תכליתי מקלים על חייו של הנהג. ההגה מתכוונן לגובה ולעומק, מושב הנהג מתכוונן באופן חשמלי.

עבור הנוסעים מאחורה מוצע גג נפתח עם ווילון. נוסף על כך, טווח כוונון זווית משענת הגב בשורה השנייה הינו רחב מאוד. אם השורה האחורית פנויה ניתן להזיז אותו בחלקים לקדימה ב- 20 ס"מ, אז נפח תא המטען גודל מ- 341 ל- 448 ליטר. מרווח גחון – 180 מ"מ, את קשיחות המרכב מספקות פלדות חוזק גבוה.

מנועים ושאסי

מנוע אצל מיצובישי אקליפס קרוס שנת 2017/2018 – אחד – טורבו בנזין 1,5 ליטר בהספק 163 כ"ס. תיבת הילוכים – רציפה, בעלת 8 "הילוכים", ומחקה באופן טבעי במיוחד העברה בין הילוכים "וירטואליים" אלו. נציין כי דגם טורבו בנזין מסוגל להפיק הספק מרבי בטווח רחב: מ- 1800 עד 4500 סל"ד. צריכת דלק: 8,1 ליטר ל- 100 ק"מ בגרסת הנעה כפולה, 7,5 ליטר בגרסת הנעה קדמית (נתוני היצרנית). מיצובישי אקליפס קרוס – רכב דינאמי. דחף יציב, ללא רמז להשהיית טורבו, הדינאמיקה טובה גם אחרי 130 קמ"ש. מזנק מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9,7 שניות. מהירות מרבית – 200 קמ"ש.

השאסי בנוי באופן זהה לדגמי מיצובישי החולקים איתו פלטפורמה: קפיצים ומקפרסון מקדימה, קפיצים ורב-חיבורי מאחורה. כיול המתלים נועד לספק רכות תנועה: אינם מגיבים לשיבושים קטנים, מעבירים טלטול לא נעים על גלים קלים, ומדגימים זוויות גלגול גדולות בפניות מהירות. הגה קל ומנותק – סימן נוסף של רכב עירוני.

אבזור

מיצובישי אקליפס קרוס שנת 2018/2019 מצויד בשפע אופציות. ביניהן: מערכת Stop and Go , בלם יד אוטומטי חשמלי, חיישנים מקיפים הסורקים את המרחב מסביב לרכב. עליהם מבוססים בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד לעצירה מלאה, מערכות בקרת סטייה מנתיב והתראה על התנגשות.

אז מהי משמעות סמל S-AWC על דלת המטען של הקרוסאובר בגרסת 4WD? ובכן, אין פה שום אינטריגה: לאקליפס קרוס הנעה קרוסאוברית כפולה מן המניין עם מצמד רב-דיסקי אחד המשלב את הסרן האחורי. חלוקת המומנט נשלטת אך ורק על ידי תוכנה, אולם הכל מתבצע באופן כה אפקטיבי שנדמה אילו באמת מותקן דיפרנציאל עם נעילה נשלטת. בפועל, תצליחו להתחיל תנועה בקלות, גם כאשר גלגל אחד נמצא באוויר, אבל בכדי להגיע למצב כזה תצטרכו להתאמץ: כמעט בלתי אפשרי לגרום לרכב לאבד אחיזה, לו מהלך מתלים גדול, כמו לרכב שטח, והוא תמיד נשען על הקרקע ביציבות.

רכבי מיצובישי – לפני ואחרי מיזוג עם ניסאן, אילו טובים יותר?
3 קולות