מאז 1999, טויוטה יאריס, הסופרמיני העירונית במרכב 3 או 5 דלתות מאת המותג היפני, מיוצרת ונמכרת בהצלחה במדינות רבות בעולם. על בסיסה פיתחו היפנים את הקרוסאובר הקטן יאריס קרוס בעל כושר עבירות טוב ומנוע היברידי מודרני, וכן מראה בולט ודי אגרסיבי.
קרוסאובר טויוטה יאריס קרוס. דור 1 שנת 2020
AUTOBOOM

קרוסאובר טויוטה יאריס קרוס. דור 1 שנת 2020

קרוסאובר טויוטה יאריס קרוס. דור 1 שנת 2020

מאז 1999, טויוטה יאריס, הסופרמיני העירונית במרכב 3 או 5 דלתות מאת המותג היפני, מיוצרת ונמכרת בהצלחה במדינות רבות בעולם. על בסיסה פיתחו היפנים את הקרוסאובר הקטן יאריס קרוס בעל כושר עבירות טוב ומנוע היברידי מודרני, וכן מראה בולט ודי אגרסיבי.

עיצוב חיצוני

מבחינה חיצונית, טויוטה יאריס קרוס החדשה מזכירה יותר את הקרוסאובר הפופולרי RAV4 מאשר את ההאצ'בק המקורית. תדמית ה"שטח" שלו מודגשת על-ידי הבודי קיט מפלסטיק חסר צבע לאורך כל החלק התחתון של המרכב, שהוא חובה בכל רכב מקטגוריה זו. המרכב הוא יותר נפוח ושונה משמעותית מזה של יאריס רגילה. לרכב פנסי לד צרים, המוסיפים למראה שלו אגרסיה ודינמיקה. גם הפנסים האחוריים הם צרים, מחוברים זה לזה בפס לד צר. מוצע מרכב דו-גווני אופנתי, בו הגג והקורות מגיעים בגוון שונה מיתר החלקים. מותקנים חישוקי סגסוגת קלה בעיצוב מקורי.

טויוטה יאריס קרוס מבוסס על פלטפורמת TNGA קלת משקל המודולרית. רכב הפנאי ארוך וגבוה מהיאריס הרגילה. אורכו 4,180 מ"מ, רוחב – 1,765 מ"מ, גובה – 1,590 מ"מ. יחד עם זאת, בסיס הגלגלים, שהועבר מהיאריס, שמר על אורכו – 2,560 מ"מ. מרווח הגחון של הקרוסאובר הוא 170 מ"מ. לא מדובר ברכב שטח, אבל כושר העבירות בהחלט סביר, גם בגרסת ההנעה הקדמית. ועם הנעה כפולה, היכולות של הג'יפון יורחבו.

תא נוסעים

תא הנוסעים של טויוטה יאריס קרוס מעוצב באותו אופן כמו בהאצ'בק, אבל עדיין יש הבדלים. למשל, לוח מחוונים אחר (עם מד מהירות גדול באמצע), עיצוב שונה של הקונסולה המרכזית ודלתות חדשות לגמרי. ניואנס חשוב – גב שורת המושבים האחורית מחולק באופן סטנדרטי לשלושה חלקים בפרופורצית 40:20:40. תא המטען כולל רצפה דו-מפלסית.

מערכת הנעה ושאסי

בתחילת המכירות, טויוטה יאריס קרוס הוצעה עם מערכת הנעה היברידית המבוססת על מנוע 3 ציל' בנפח 1.5 ליטר המפיק 80 כ"ס בשילוב עם מנוע חשמלי קומפקטי בסרן האחורי וגיר רציף. ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 118 כ"ס. בתנאים רגילים, הקרוסאובר נוסע במצב הנעה קדמית. עם זאת, אם האלקטרוניקה תזהה חוסר אחיזה, לפעולה ייכנס המנוע החשמלי הקטן שיסובב את הגלגלים האחוריים. בגרסאות הנעה כפולה, במקום קורת פיתול מאוחר מותקנים מתלי עצמות עצה כפולות. מלפנים – תמוכות מקפרסון.

הג'יפון של טויוטה או מישהו ממתחריו – מה תעדיפו?
350 קולות